Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schakelproblemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 911 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4101 - Schakelproblemen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1426 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nick - Administrator 2-6-2002?18:24 Print topicpost

Posts: 4967
Ik heb de keerringen in mijn blok vervangen maar als ik nu me blok weer in elkaar zet (naja de rechterhelft erop) en probeer te schakelen lukt dat voor geen meter.
Hij zit nu in ze 2 en ik krijg hem wel in ze 3, maar verder niet.
Weer ff die carterhelft eraf gehaald en nu zag ik dat me schakelwals niet verder kan draaien omdat hij tegen dat neutraalschakelaardingetje aankomt.
De wals heeft zeg maar onderop (aan linkerkant vh blok) een gleuf zitten en daar zit dat neutraalschakelaardingetje in. Je hebt dus de ruimte in die gleuf om te draaien maar op gegeven moment stopt de gleuf en kan je niet verder draaien.
Iemand een idee hoe dat komt? Of moet ik hem gewoon verder in elkaar zetten en dan gaan rijden; dat het dan wel goed komt?
 

Zeta-boy 2-6-2002?18:48 Print reply

Posts: 2066
Moved Main-> Technical


Leuk is dit zeg

En nee sorry, verder weet ik niet waaraan het ligt.

[This message is edited by Zeta-boy on 2-6-2002 18:52]
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
SIWWN 2-6-2002?18:53 Print reply
Posts: 7079
moet je gewoon blijfen proberen.. steeds ee ntandje verder enzo. Ik weet niet hoe het schakelsysteem werkt bij Honda's maar bij Suzuki kun je dat schakelgeval gewoon naar recht duwen zodat dat tandwiel vrij komt en dan omhoog of omlaag zodat ie in een ander tandje schiet..

Weet niet of je het snapt maar heb me best gedaan
 
CrossMaster 2-6-2002?19:02 Print reply
Posts: 729
als ik stil sta kan ik meestal alleen in zijn 1 en 2 schakele en als ik ga rijden, of de brommer beweeg dan kan ik gewoon verder schakelen.
 
SIWWN 2-6-2002?19:05 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: MT50?

als ik stil sta kan ik meestal alleen in zijn 1 en 2 schakele en als ik ga rijden, of de brommer beweeg dan kan ik gewoon verder schakelen.


Dat komt omdat de vernellingsbak zich niet kan zetten snappie..
Dat is ook met een fiets met versnellingen als je in de 1 staat en je wilt naar de 7 dan kan dat ook niet omdat hij stilstaat
 
Blukaap 2-6-2002?19:24 Print reply

Posts: 10006
En als je wat pielt met het achtertandwiel en ondertussen proberen om te schakelen ?
Want als ie stilstaat kun je idd niet schakelen (of alleen z'n 1 en 2).
 
Bastila is lief
Hier_ben_ik - Administrator 2-6-2002?19:23 Print reply

Posts: 8499
mm ik snap je probleem niet echt, ik had ook het probleem dat men 6bak niet schakelde na het overzetten in men mtxblok, ik heb daarom nu het hele weekend mijn blok (vooral bak) bestudeerd en weet nu elk pinnetje vort uit men hoofd te zitten, ik heb nu het probleem opgelost, leek wel op dat van jou. mijn probleem was dat ik hem maar van zen 1 tot zen 3 kon schakelen en draaien, en dat hij in zijn 4, 5 en 6 vast draaide.. ik zag dat het bovenste tandwiel op de secundaire as 1 mm hoger lag dan het bovenste tandwiel op de primaire as, terweil dat bij men mt'tje niet zo was, nu heb ik alles onderzocht, elk revetje, ringetje, borgingkje, daar zat het hem niet in, toen heb ik alle tandwielen maar is nagekeken en ja hoor: in het onderste tandwiel op de secundaire as, 38T, zit een uitsparinkje voor de verdikking in die as, in mijn 6baktekening (zelf gemaakt) stond dat dat tandwiel er andersom in moest, dat was dus mijn probleem, en aangezien dat tandwiel ook weer te maken heeft met nokjes van het volgende tandwiel liep hij vast boven zen 3, en die uitsparing zorgde voor die 1 mm verschil.. mijn probleem is nu opgelost dus.. en ik ga men blok weer verder in elkaar zz.. alleen moet ik morgen nog een keerring voor de secundaire as gaan halen omdat ik die nu net gemold heb :( maarja, dat is de duurt ook niet he... heb gister wel al weer 2 nieuwe krukaslagers gehaald, die erin zaten hadden 0 meter gelopen maarja, dat is het probleem als je je blok weer moet splitsen he....

ik hoop dat je iets aan mijn probleem hebt, misschien is het bij jou ongeveer het zelfde, lijkt me stug dat het schakelen belemmerd wordt door je neutraalschakelaar-pinnetje...

succes iig
 
Members zijn vervelend :-|
Nick - Administrator 2-6-2002?20:09 Print reply

Posts: 4967
Ok het probleem dat ie alleen tussen 2 en 3 kon schakelen is opgelost.
Dat klote contactje van je neutraalshakelaar dat door je blok loopt was naar boven (naar rechts) geduwd). Gevolg: het stak te veel uit waardoor de wals niet meer lekker kon draaien.
Nu schakelt ie wel door de versnellingen maar moet ik hem bij de 4 en de 1 wel een beetje helpen
Naja dat neem ik maar voor lief, zal wel goedkomen als ie loopt (hoop ik...).

Tnx voor jullie reacties iig, wordt helemaal gek van dat blok. Zit al de halve dag te kloten op hetzelfde, is niet echt motiverend :(
Maarja denk dat ik wel weer blij ben als ie straks loopt.

Owja die krukaskeering die ik ging vervangen was inderdaad helemaal naar god! Als je hem ziet is het niet zo gek dat ie zo rookte
Ik zal er als ik het niet vergeet vanavond even een foto van maken.
 
Blukaap 2-6-2002?21:13 Print reply

Posts: 10006
Is normaal dat ie sommige versnellingen niet lekker pakt met niet draaiende motor, dan moet je 'm idd helpen.
En ik ben ook wel eens 2 dagen met m'n bak bezig geweest omdat ie uit elkaar flikkerde zonder dat ik zag waar alles heen ging :(.
 
Bastila is lief
B3AST 2-6-2002?21:22 Print reply
Posts: 2469
Joh blokken schakelen nooit als ze net weer dicht zitten... je moet hem gewoon aan rammen of hoop aan je schakelvorkje rotzooien en als ie echt vast zit in een versnelling kun je de wals altijd ff meehelpen met een dop op het plaatje in je koppelingskant

[This message is edited by B3AST on 2-6-2002 21:24]
 
- insane in the brain -
SIWWN 2-6-2002?22:20 Print reply
Posts: 7079
Zoals jullie weten loopt mijn TSX eindelijk weer maar als ik rij en ik schakel van de 2e naar de 3e versnelling zonder koppeling dan gaat dat aardig moeilijk.. Komt dat omdat ik zonder koppeling rij (tijdelijk) of omdat ik wat weinig olie op m'n koppelingsplaatjes heb?
 
barry 2-6-2002?22:23 Print reply

Posts: 7387
een blok krijg je als ie in mekaar zit en nog niet heeftgelopen nooit door alle versnellingen heen, altans zeer moeilijk, je moet alleen testen of je hem in de vrij en in de 1 krijgt meer niet, dan lopend maken, in de 1 zetten rijden en dan proberen te schakelen

 
He?
Blorn 2-6-2002?22:55 Print reply

Posts: 13825
stomme knuppel!!! je gaat toch niet zonder koppeling rijden joh... mafkees :p
 
solidsjakie 3-6-2002?09:24 Print reply

Posts: 2291
Als je zonder koppeling rijd, mag je zeer binnenkort je bak reviceren, want dat is zo donderse slecht. Dan blijft er kracht op de tandwielen staan, beetje verschil in snelheid van de tandwielen, ze raken mekaar, daar gaat weer een stukje tand. Niet rijden of met koppeling dus.
 
Hier_ben_ik - Administrator 3-6-2002?10:59 Print reply

Posts: 8499
zonder koppeling rijden is helemaal niet slecht hoor.. gewoon gas geven, gas los (bij brommers), schakelen en weer vol gas geven.. gas los omdat hij anders toekt zegmaar... en op het goede moment overschakelen.. ik schakel op brommer wel altijd met koppeling omdat je anders zo'n leuke slip-effecten krijgt
 
Members zijn vervelend :-|
Saknet 3-6-2002?11:14 Print reply

Posts: 10355
jah laatst crosste ik ergens van een bruggetje in zn 1 en na de brug een bocht, ik net voor ik van die brug af ben die brommer in zn 2 en vol de bocht in gooien, deed allen een beetje te snel met de koppeling dus toen wou die wel een stuk spinne door de bocht maar toen moest het gas er ook weer vanaf anders was ie gelijk een rondje gegaan een highsider zit in een klein hoekje
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 1426 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved