Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mtx doet raar.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 721 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41005 - honda mtx doet raar.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 924 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroen55 30-1-2007 22:56 Print topicpost

Posts: 326
hallo.

Net reed ik naar huis met mijn mtx. ik vond hem al slecht starten omdat hij normaal altijd al in 1 x kickt. maar toen reed ik en toen stotterde hij af en toe. toen was ik thuis aangekomen en toen liep hij niet meer stationair. (wat eerst wel deed) als je onder de 2000 toeren komt valt hij automatisch uit terwijl hij normaal altijd tussen de 1000 en 1500 stationair loopt.

ik had de bougie eruit gehaalt en die was nat. maar het blok is pas gereviceert plus cilinder laten honen en een nieuwe zuiger dus ik ben hem nog aan het inrijden. daarom heb ik expres een grotere sproeier erin gedaan.

ik heb ook even zonder luchtfilter geprobeert maar hij deed precies hetzelfde.

zou het aan de ontsteking liggen ofwat????
 
mtx r2

khpoppema 30-1-2007 22:59 Print reply

Posts: 3199
heb je je carb al nagekeken of daar iets los is gaan zitten.

sproeier eruit getrild

gasnaaldclipje los

inrijden doe je niet met een te grote sproeier maar met een iets vettere olieverhouding
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
jeroen55 30-1-2007 23:00 Print reply

Posts: 326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
heb je je carb al nagekeken of daar iets los is gaan zitten.

sproeier eruit getrild

gasnaaldclipje los

inrijden doe je niet met een te grote sproeier maar met een iets vettere olieverhouding


het was net al te donker om iets te zien dus ga ik er morgen mee verder. dus je raad aan om de carburateur eerst na te kijken.

de carburateur is overgens ook nieuw dus ik denk dat er niet veel aan kan zijn.
 
mtx r2
khpoppema 30-1-2007 23:03 Print reply

Posts: 3199
daarom kan er ook wat los zijn getrild, als je nog niet zolang rijdt.

ik zou dat eens even nakijken en afstellen

eik niet een te grote sproeiermaat hoogstens van 105 naar 108 (bijvoorbeeld) maar 110 kan al te groot zijn.

ontsteking kan t denk ik minder aan liggen (tenzij je hem behoorlijk heb vervroegd want dan kan die wel eens bougies vreten)

dus afstellen en schoonmaken/nakijken
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
jeroen55 30-1-2007 23:08 Print reply

Posts: 326
ik had mijn ontsteking op de orginele stand gezet.

maar met dat gereviceerde blok heb ik nou 160 km mee gereden zonder problemen. dus ik denk ook niet dat het iets ergs is.

 
mtx r2
MT70-nolimit 31-1-2007 9:12 Print reply

Posts: 4322
Membraan gecontroleerd?

 
gaat lang goed
jeroen55 31-1-2007 10:36 Print reply

Posts: 326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Membraan gecontroleerd?




ik heb de carburateur helemaal uit elkaar gehaalt en schoon gemaakt dus daar lag het niet aan want hij doet precies hetzelfde. maar toen ik de carburateur eraf had gehaalt hield ik mijn hand voor het spruitstuk en kickte ik een keer. ik voelde bijna geen zuigkracht uit het membraan komen. dus zou het daar aan kunne liggen???
 
mtx r2
fietsie 31-1-2007 10:59 Print reply

Posts: 1438
vervang je membreem wellicht is dat het probleem
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
MT70-nolimit 31-1-2007 12:04 Print reply

Posts: 4322
Ja ik bedoel dat je even moet kijken of je kleppen op de tocht staan of zelfs kapot zijn
 
gaat lang goed
christianos 31-1-2007 12:56 Print reply

Posts: 20445
neem eens een NIEUWE bougie
 
jww 31-1-2007 12:58 Print reply

Posts: 1779
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
neem eens een NIEUWE bougie
DAt is het probleem niet, maar je kunt hem idd vervangen.

 
Dus...
christianos 31-1-2007 12:59 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jww
[...]
DAt is het probleem niet


hoe weet je dat?
 
jww 31-1-2007 13:02 Print reply

Posts: 1779
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

hoe weet je dat?

kijk naar de symptonen bougie die het met weinig toeren niet doet en veel toeren wel.... die heb ik nog niet gezien (of bedoel je wat anders)
 
Dus...
christianos 31-1-2007 13:04 Print reply

Posts: 20445
een natte bougie duid op een falende ontsteking, en het gevoeligste deel is de bougie..

en bougie kan op de raarste manier overlijden, en vaak loopt hij niet meer stationair met een slechte bougie..
ik heb wel eens op me mtx gehad, dat hoogtoerig best nog wel te doen was maardat hij niet meer stationair liep.

darom, vervang altijd eerst je bougie, het is het goedkoopst en het is meteen de grootste kans om je probleem op te lossen.

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 31-1-2007 om 13:04 uur.
 
jww 31-1-2007 13:09 Print reply

Posts: 1779
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
een natte bougie duid op een falende ontsteking, en het gevoeligste deel is de bougie..


KLOPT

Quote:

en bougie kan op de raarste manier overlijden, en vaak loopt hij niet meer stationair met een slechte bougie..
ik heb wel eens op me mtx gehad, dat hoogtoerig best nog wel te doen was maardat hij niet meer stationair liep...


OKE, heb ik met al m'n gerepareerde brommers nog neit gehad, zou kunnen.

Quote:

darom, vervang altijd eerst je bougie, het is het goedkoopst en het is meteen de grootste kans om je probleem op te lossen...

Jep, het is niet duur, maar toch denk ik dat dit niet het probleem is. Maar nooit geschoten is altijd mis



 
Dus...
jeroen55 31-1-2007 16:08 Print reply

Posts: 326
het is een honda mtx r2

het is een orgineel 4 kleps membraan met carbonne kleppen.
past er een orgineel 2 kleps honda mt5 membraan in.

dan kan ik kijken of het daar aan ligt
 
mtx r2

Dit topic is 924 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved