khpoppema |
30-1-2007 22:59 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4942/avatar) Posts: 3199 |
heb je je carb al nagekeken of daar iets los is gaan zitten.
sproeier eruit getrild
gasnaaldclipje los
inrijden doe je niet met een te grote sproeier maar met een iets vettere olieverhouding
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
jeroen55 |
30-1-2007 23:00 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6104/avatar) Posts: 326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
heb je je carb al nagekeken of daar iets los is gaan zitten.
sproeier eruit getrild
gasnaaldclipje los
inrijden doe je niet met een te grote sproeier maar met een iets vettere olieverhouding
het was net al te donker om iets te zien dus ga ik er morgen mee verder. dus je raad aan om de carburateur eerst na te kijken.
de carburateur is overgens ook nieuw dus ik denk dat er niet veel aan kan zijn.
|
|
mtx r2 |
|
khpoppema |
30-1-2007 23:03 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4942/avatar) Posts: 3199 |
daarom kan er ook wat los zijn getrild, als je nog niet zolang rijdt.
ik zou dat eens even nakijken en afstellen
eik niet een te grote sproeiermaat hoogstens van 105 naar 108 (bijvoorbeeld) maar 110 kan al te groot zijn.
ontsteking kan t denk ik minder aan liggen (tenzij je hem behoorlijk heb vervroegd want dan kan die wel eens bougies vreten)
dus afstellen en schoonmaken/nakijken
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
jeroen55 |
30-1-2007 23:08 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6104/avatar) Posts: 326 |
ik had mijn ontsteking op de orginele stand gezet.
maar met dat gereviceerde blok heb ik nou 160 km mee gereden zonder problemen. dus ik denk ook niet dat het iets ergs is.
|
|
mtx r2 |
|
MT70-nolimit |
31-1-2007 9:12 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/7456/avatar) Posts: 4322 |
Membraan gecontroleerd?
|
|
gaat lang goed |
|
jeroen55 |
31-1-2007 10:36 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6104/avatar) Posts: 326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Membraan gecontroleerd?
ik heb de carburateur helemaal uit elkaar gehaalt en schoon gemaakt dus daar lag het niet aan want hij doet precies hetzelfde. maar toen ik de carburateur eraf had gehaalt hield ik mijn hand voor het spruitstuk en kickte ik een keer. ik voelde bijna geen zuigkracht uit het membraan komen. dus zou het daar aan kunne liggen???
|
|
mtx r2 |
|
fietsie |
31-1-2007 10:59 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/13501/avatar) Posts: 1438 |
vervang je membreem wellicht is dat het probleem
|
|
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM |
|
MT70-nolimit |
31-1-2007 12:04 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/7456/avatar) Posts: 4322 |
Ja ik bedoel dat je even moet kijken of je kleppen op de tocht staan of zelfs kapot zijn
|
|
gaat lang goed |
|
christianos |
31-1-2007 12:56 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4992/avatar) Posts: 20445 |
neem eens een NIEUWE bougie
|
|
|
|
jww |
31-1-2007 12:58 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/7116/avatar) Posts: 1779 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
neem eens een NIEUWE bougie
DAt is het probleem niet, maar je kunt hem idd vervangen.
|
|
Dus... |
|
christianos |
31-1-2007 12:59 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4992/avatar) Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jww
[...]
DAt is het probleem niet
hoe weet je dat?
|
|
|
|
jww |
31-1-2007 13:02 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/7116/avatar) Posts: 1779 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
hoe weet je dat?
kijk naar de symptonen ![](img/post/s/smile.gif) bougie die het met weinig toeren niet doet en veel toeren wel.... die heb ik nog niet gezien (of bedoel je wat anders)
|
|
Dus... |
|
christianos |
31-1-2007 13:04 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4992/avatar) Posts: 20445 |
een natte bougie duid op een falende ontsteking, en het gevoeligste deel is de bougie..
en bougie kan op de raarste manier overlijden, en vaak loopt hij niet meer stationair met een slechte bougie..
ik heb wel eens op me mtx gehad, dat hoogtoerig best nog wel te doen was maardat hij niet meer stationair liep.
darom, vervang altijd eerst je bougie, het is het goedkoopst en het is meteen de grootste kans om je probleem op te lossen.
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 31-1-2007 om 13:04 uur.
|
|
|
|
jww |
31-1-2007 13:09 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/7116/avatar) Posts: 1779 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
een natte bougie duid op een falende ontsteking, en het gevoeligste deel is de bougie..
KLOPT
Quote:
en bougie kan op de raarste manier overlijden, en vaak loopt hij niet meer stationair met een slechte bougie..
ik heb wel eens op me mtx gehad, dat hoogtoerig best nog wel te doen was maardat hij niet meer stationair liep...
OKE, heb ik met al m'n gerepareerde brommers nog neit gehad, zou kunnen.
Quote:
darom, vervang altijd eerst je bougie, het is het goedkoopst en het is meteen de grootste kans om je probleem op te lossen...
Jep, het is niet duur, maar toch denk ik dat dit niet het probleem is. Maar nooit geschoten is altijd mis
|
|
Dus... |
|
jeroen55 |
31-1-2007 16:08 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6104/avatar) Posts: 326 |
het is een honda mtx r2
het is een orgineel 4 kleps membraan met carbonne kleppen.
past er een orgineel 2 kleps honda mt5 membraan in.
dan kan ik kijken of het daar aan ligt
|
|
mtx r2 |
|