Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - kawasaki ar 50 valt en uit en rijdt daarna weer en valt weer uit en rijdt daarna weer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1047 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41003 - kawasaki ar 50 valt en uit en rijdt...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 929 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kawasaki kx 125 30-1-2007 21:57 Print topicpost

Posts: 21
zin een tijdje heb ik een kawasaki ar 50.
goeie brommers, maar er markeert wat aan:
als ik rij een recht eind en daarna het gas dicht doe valt ie uit of gaat ie ineens 9000/10000 toeren draaien.
dan zet ik hem uit en start hem weer en dan is er niks aan de hand.
als de brommer uitvalt is het precies het zelfde ik kick een paar keer en hij staat weer te draaien.
heb iemand een idee hoe dit ken, ik kom er niet meer uit

mvg ivan
 
alles op zijn tijd!!!

cmtheman 30-1-2007 22:02 Print reply

Posts: 2710
valse lucht, te weinig benzine ?
 
ZAC #802, KNMV #82
kawasaki kx 125 30-1-2007 22:28 Print reply

Posts: 21
te weinig benzine ken zowat niet want als ik een groter sproeier erin doe gaat ie maar tot 6000toeren en begint raar te rijden.
valse lucht waar ken ie valse lucht aan trekken dan??

mvg ivan
 
alles op zijn tijd!!!
Ibuz 30-1-2007 22:40 Print reply

Posts: 55
Afdelingen -> FAQ -> Carb -> Valse lucht.
 
KaWaReZ 30-1-2007 23:20 Print reply

Posts: 20582
klinkt alsof je carb leeggezogen wordt
benzinetoevoer is constant?
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Gertjan 31-1-2007 0:13 Print reply

Posts: 1505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
klinkt alsof je carb leeggezogen wordt
benzinetoevoer is constant?

Nou je het zegt, lijkt het idd op.
Lijkt me dat je je carb ff moet schoonmaken + misschien ff benzinekraantje nakijken...
 
Vehikel 31-1-2007 14:44 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawasaki kx 125
te weinig benzine ken zowat niet want als ik een groter sproeier erin doe gaat ie maar tot 6000toeren en begint raar te rijden.
valse lucht waar ken ie valse lucht aan trekken dan??

mvg ivan

Je moet je brommer starten, en dan met wd40 op alle aansluitingspunten en kieren spuiten, met name bij je spruitstuk. Als je je stationair ineens omhoog gaat, dan weet je waar de lek zit.
Dat is zo gebeurt, en als je het gedaan hebt, weet je tenminste cker dat je geen valse lucht hebt.

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 31-1-2007 om 14:45 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
mtlover 31-1-2007 14:52 Print reply

Posts: 2372
Neem een deobus, goedkoper dan WD40
 
kawasaki kx 125 31-1-2007 17:03 Print reply

Posts: 21
ik heb net weer een stuk gereden maar ging de hele tijd 6000toeren rijden in elke versnelling dan is er niks aan de hand
snap er helemaal niks meer van.
maar kan het zijn dat dat pennetje van je floter bak vast blijft zitten en als er dan weer benzine komt dat ie los valt??
daar zit ik meer aan te denken.

mvg ivan
 
alles op zijn tijd!!!
KaWaReZ 31-1-2007 17:08 Print reply

Posts: 20582
je zei in een eerdere post dat je je carb hebt schoongemaakt

weet niet hoe je m dan schoonmaakt

anyway, assie je carb leegzuigt, moet je van dat koperen lipje, dat aan je vlotters zit even een klein stukje verbuigen, zodat dat ding, waar je het over had wat langer "open" blijft staan
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
kawasaki kx 125 4-2-2007 17:13 Print reply

Posts: 21
eeey

ik heb deo over gespoten, maar deed niks en heb alles gecontroleerd.
vloeibare pakking extra gedaan over al.
test rondje rijden maar heb het nog steeds.
maar tijdje terug heb ik de carbreteur uit elkaar gehaald en toen viel dat pennetje van de vlotters er uit en heb hem verkeerd er in gezet maar toen bleef ie wel gewoon lopen.
als ik nu rij en na een recht eind me koppeling in knijd gaat ie heel hoog stasonair lopen of valt uit.

alvast bedankt
mvg ivan
 
alles op zijn tijd!!!
KaWaReZ 7-2-2007 17:19 Print reply

Posts: 20582
je krijgt te weinig benzine zo te horen (carb leegzuigen, of geen goede doorstroming).
en anders ook de dingen die bart in je andere topic heeft genoemd proberen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
maak zowieso de hele carb eens schoon
haal je spruitstuk eraf en smeer die in met vloeibare pakking en zet hem er weer op, misschien dat ie valse lucht trekt
vervang je boegie, kijk gelijk of je oude boegie niet wit is
zet er een nieuwe boegie dop op

dit zijn de meest voor de hand liggende dingen


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Matthijsar50 7-2-2007 22:15 Print reply

Posts: 1029
ik snap je probleem, waarschijnlijk is je vlotter...

je moet het stukje AAN de vlotter dat het pinnetje die de vlotterbak afsluit, iets ombuigen naar beneden toe gezien.. dus als je carb. recht houd..

als ik het zo hoor.. lijkt me dat er te weinig benzine in de vlotterbak stroomt.. maar wel genoeg om 6000 toeren te rijden.. maar in hogere toeren komt er gewoon te weinig benzine in de vlotterbak en gaat hij hoog in toeren lopen en slaat hij af..
je moet dat pinnetje niet te ver buigen zodat de vlotterbak overloopt.. gewoon iets.. heb ik namelijk ook gehad met mn ar. en is nu weer helemaal suoer!

groet
 
Peugeot 106 rallye ph2!
KaWaReZ 7-2-2007 22:42 Print reply

Posts: 20582
is m pas 6x verteld

gaarne reactie van TS
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Matthijsar50 8-2-2007 9:56 Print reply

Posts: 1029
ow wahah... had niet echt tijd om heel dat verhaal door te lezen.. be
 
Peugeot 106 rallye ph2!

Dit topic is 929 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved