cmtheman |
30-1-2007 22:02 |
Posts: 2710 |
valse lucht, te weinig benzine ?
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
kawasaki kx 125 |
30-1-2007 22:28 |
Posts: 21 |
te weinig benzine ken zowat niet want als ik een groter sproeier erin doe gaat ie maar tot 6000toeren en begint raar te rijden.
valse lucht waar ken ie valse lucht aan trekken dan??
mvg ivan
|
|
alles op zijn tijd!!! |
|
Ibuz |
30-1-2007 22:40 |
Posts: 55 |
Afdelingen -> FAQ -> Carb -> Valse lucht.
|
|
|
|
KaWaReZ |
30-1-2007 23:20 |
Posts: 20582 |
klinkt alsof je carb leeggezogen wordt
benzinetoevoer is constant?
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Gertjan |
31-1-2007 0:13 |
Posts: 1505 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
klinkt alsof je carb leeggezogen wordt
benzinetoevoer is constant?
Nou je het zegt, lijkt het idd op.
Lijkt me dat je je carb ff moet schoonmaken + misschien ff benzinekraantje nakijken...
|
|
|
|
Vehikel |
31-1-2007 14:44 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kawasaki kx 125
te weinig benzine ken zowat niet want als ik een groter sproeier erin doe gaat ie maar tot 6000toeren en begint raar te rijden.
valse lucht waar ken ie valse lucht aan trekken dan??
mvg ivan
Je moet je brommer starten, en dan met wd40 op alle aansluitingspunten en kieren spuiten, met name bij je spruitstuk. Als je je stationair ineens omhoog gaat, dan weet je waar de lek zit.
Dat is zo gebeurt, en als je het gedaan hebt, weet je tenminste cker dat je geen valse lucht hebt.
Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 31-1-2007 om 14:45 uur.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
mtlover |
31-1-2007 14:52 |
Posts: 2372 |
Neem een deobus, goedkoper dan WD40
|
|
|
|
kawasaki kx 125 |
31-1-2007 17:03 |
Posts: 21 |
ik heb net weer een stuk gereden maar ging de hele tijd 6000toeren rijden in elke versnelling dan is er niks aan de hand
snap er helemaal niks meer van.
maar kan het zijn dat dat pennetje van je floter bak vast blijft zitten en als er dan weer benzine komt dat ie los valt??
daar zit ik meer aan te denken.
mvg ivan
|
|
alles op zijn tijd!!! |
|
KaWaReZ |
31-1-2007 17:08 |
Posts: 20582 |
je zei in een eerdere post dat je je carb hebt schoongemaakt
weet niet hoe je m dan schoonmaakt
anyway, assie je carb leegzuigt, moet je van dat koperen lipje, dat aan je vlotters zit even een klein stukje verbuigen, zodat dat ding, waar je het over had wat langer "open" blijft staan
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
kawasaki kx 125 |
4-2-2007 17:13 |
Posts: 21 |
eeey
ik heb deo over gespoten, maar deed niks en heb alles gecontroleerd.
vloeibare pakking extra gedaan over al.
test rondje rijden maar heb het nog steeds.
maar tijdje terug heb ik de carbreteur uit elkaar gehaald en toen viel dat pennetje van de vlotters er uit en heb hem verkeerd er in gezet maar toen bleef ie wel gewoon lopen.
als ik nu rij en na een recht eind me koppeling in knijd gaat ie heel hoog stasonair lopen of valt uit.
alvast bedankt
mvg ivan
|
|
alles op zijn tijd!!! |
|
KaWaReZ |
7-2-2007 17:19 |
Posts: 20582 |
je krijgt te weinig benzine zo te horen (carb leegzuigen, of geen goede doorstroming).
en anders ook de dingen die bart in je andere topic heeft genoemd proberen
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
maak zowieso de hele carb eens schoon
haal je spruitstuk eraf en smeer die in met vloeibare pakking en zet hem er weer op, misschien dat ie valse lucht trekt
vervang je boegie, kijk gelijk of je oude boegie niet wit is
zet er een nieuwe boegie dop op
dit zijn de meest voor de hand liggende dingen
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Matthijsar50 |
7-2-2007 22:15 |
Posts: 1029 |
ik snap je probleem, waarschijnlijk is je vlotter...
je moet het stukje AAN de vlotter dat het pinnetje die de vlotterbak afsluit, iets ombuigen naar beneden toe gezien.. dus als je carb. recht houd..
als ik het zo hoor.. lijkt me dat er te weinig benzine in de vlotterbak stroomt.. maar wel genoeg om 6000 toeren te rijden.. maar in hogere toeren komt er gewoon te weinig benzine in de vlotterbak en gaat hij hoog in toeren lopen en slaat hij af..
je moet dat pinnetje niet te ver buigen zodat de vlotterbak overloopt.. gewoon iets.. heb ik namelijk ook gehad met mn ar. en is nu weer helemaal suoer!
groet
|
|
Peugeot 106 rallye ph2! |
|
KaWaReZ |
7-2-2007 22:42 |
Posts: 20582 |
is m pas 6x verteld
gaarne reactie van TS
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Matthijsar50 |
8-2-2007 9:56 |
Posts: 1029 |
ow wahah... had niet echt tijd om heel dat verhaal door te lezen.. be
|
|
Peugeot 106 rallye ph2! |
|