Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 13 juli 8 uurs brommercross in de Schans in Lichtenvoorde

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1085 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4100 - 13 juli 8 uurs brommercross in de S...
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2991 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rudy 3-6-2002?17:01 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Nasic?

Hmmm mijn blokkie geen 8uur??? k cross zelluf regelmatig met mijn rr, en het enigste onderhoud dat ik pleeg is 2takt olie bijvullen, luchtfilter schoonmaken en ketting spannen + invetten.

vergeet niet te tanken
8 uur houd ie wel vol maar alles zal we hard slijten ook remblokken en ketting b.v. gaat allemaal modder enz tussen draaien slijt hard dan

[This message is edited by rudy on 3-6-2002 17:09]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
SIWWN 3-6-2002?17:22 Print reply
Posts: 7079
wat zal zoiets aan benzine kosten daar in het zand?

En hoe zal het met de koeling gaan
 
Rudy 3-6-2002?18:27 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: SIWWN TS70X?

wat zal zoiets aan benzine kosten daar in het zand?

En hoe zal het met de koeling gaan

met waterkoeling zul je geen problemen hebben denk ik
brandstofverbruik tel je met crossen per uur want echt veel afstand leg je niet af denk liter of 3-4 als hij echt snel is
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Nasic 3-6-2002?18:35 Print reply
Posts: 890
benzine verbruik valt wel mee, vaak als ik een middagje cross, ben ik een tank kwijt (6liter). vaak rusten we dan ook nog ff.

En met de koeling zit het wel goed jah. is toch watergekoeld. ik ben zelfs al eens thuisgekomen, dat ik later pas door had dat ik al mijn kvs kwijt was.
 
Ducati 900SS
Rudy 3-6-2002?18:41 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Nasic?

benzine verbruik valt wel mee, vaak als ik een middagje cross, ben ik een tank kwijt (6liter). vaak rusten we dan ook nog ff.

En met de koeling zit het wel goed jah. is toch watergekoeld. ik ben zelfs al eens thuisgekomen, dat ik later pas door had dat ik al mijn kvs kwijt was.

met crosser rijd je zo 7-8 liter per uur weg afhankelijk van de baan
maar je rijd normaal meestal niet een heel uur achter elkaar
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Nasic 3-6-2002?21:10 Print reply
Posts: 890
Neej klopt........ crossen vergt wel een goede conditie
 
Ducati 900SS
barry 3-6-2002?21:13 Print reply

Posts: 7387
meeste mensen onderschatten die 8 uur, je cilinder kun je volgens mij weer opnieuw honen na die 8 uur, altans als het gietzijzer is weet ik het zeker, je tandwielen en ketting slijten ook als een gek en elk uur je luchtfilterschoonmaken is verstandig, en dat harde slijten komt alleen maar doordat je continu rijd, je brommer giga heet wordt, het is verstandig speciale olie er in te gooien want je cilinder wordt zo heet dat de olie gaat meeverbranden en voor die hitte smeert die speciale olie beter, door het lange rijden komt echt OVERAL zand (behalve in je blok dan ) en zand zorgt voor slijtage (duh)

en na een half uur was wisselen echt wel nodig, en je krijgt ook fucking last van je bovenbeen spieren, maar dit was dan niet voor scooters maar voor echte schakels met noppenbanden op 2 hectare weiland gebied

[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) on 3-6-2002 21:20]
 
He?
Neonlampje 3-6-2002?21:20 Print reply

Posts: 14825
PD lijkt me pas gaaf!!
heb je een brommertje met meer dan 60 liter tankinhoud en dan tussen de kamelen, zandkorreltjes, nomaden en mestkevers duinen bedwingen onder je veel cc-crosmonster

Echt een grote droom van mij
 
Nasic 4-6-2002?16:31 Print reply
Posts: 890
UUUh ik denk dat je daarvoor wel een beetje HEEEEEEEEEEL veel conditie voor nodig hebt
 
Ducati 900SS
Rudy 4-6-2002?18:27 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

PD lijkt me pas gaaf!!
heb je een brommertje met meer dan 60 liter tankinhoud en dan tussen de kamelen, zandkorreltjes, nomaden en mestkevers duinen bedwingen onder je veel cc-crosmonster

Echt een grote droom van mij


Lijkt mij ook erg gaaf maar het is HEEEEL ERG DUUR
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Grischnakh 6-6-2002?14:58 Print reply

Posts: 1369
He Nasic,

Volgens mij lekt dat brommertje een beetje ofnie?? ligt zo'n onmundige plas onder, maarja heeft er niets mee te maken, kheb vorige keer meegedaan met een kameraad van mij, ik heb hem niet uitgereden ik was na 4 uur al dood op, ik heb met mijn oude tsx gereden blok en cillinder konden bij het oud vuil, wil dit jaar weer meedoen en dan uitrijdden, kheb nu mooi blokkie gekocht van michiel, heb een nieuw 50 snel cillindertje tja uigehoond dan, als je mee wilt doen zorg er dan voor dat je nieuwe tandwielen en ketting erop hebt zitten, die kun je na de cross weer weggooien want op die tandwiellen zitten dan nauwlijks meer tandjes op ik heb vorig jaar met benzine 1:20 gereden ofzo, was wel gaaf zo'n rookgordijntje de eerste 4 rondes.
Ik hoop het dit jaar te halen ben gestopt met roken etc, alleen moet me tsx optijd in elkaar krijgen, dat wordt nog een probleem.
 
Nasic 6-6-2002?19:08 Print reply
Posts: 890
Quote:
Originally posted by: Nick_s?Saalmink

He Nasic,

Volgens mij lekt dat brommertje een beetje ofnie?? ligt zo'n onmundige plas onder, maarja heeft er niets mee te maken, kheb vorige keer meegedaan met een kameraad van mij, ik heb hem niet uitgereden ik was na 4 uur al dood op, ik heb met mijn oude tsx gereden blok en cillinder konden bij het oud vuil, wil dit jaar weer meedoen en dan uitrijdden, kheb nu mooi blokkie gekocht van michiel, heb een nieuw 50 snel cillindertje tja uigehoond dan, als je mee wilt doen zorg er dan voor dat je nieuwe tandwielen en ketting erop hebt zitten, die kun je na de cross weer weggooien want op die tandwiellen zitten dan nauwlijks meer tandjes op ik heb vorig jaar met benzine 1:20 gereden ofzo, was wel gaaf zo'n rookgordijntje de eerste 4 rondes.
Ik hoop het dit jaar te halen ben gestopt met roken etc, alleen moet me tsx optijd in elkaar krijgen, dat wordt nog een probleem.


DAt lekken is omdat ik um net heb gewassen . Maar verder lijkt mij het niet zon probleem om de brommer in topstaat te houden. Omdat ik op dit moment ook elke zondag cross, 2 uur achter mekaar, en dat gaat goed. Tanwielen e.d slijten natuurlijk harder, maar ze gaan toch nog een kleine 5000km mee bij mij. En je hebt een bouwjaarverschil van blokken die rond de 10-15jaar verschilt. en daarbij is mijn blok ook nog watergekoelt. Ik denk dat mijn grootste tegenvaller mijn conditie is. Verder hoef ik alleen een aantal standaard handelingen te doen onder de cross: olie+benzine aanvullen, ketting vet houden, luchtfilter schoonhouden. Ik denk dat ik um daarmee wel uitrij
 
Ducati 900SS
Nasic 6-6-2002?19:14 Print reply
Posts: 890
Quote:
Originally posted by: Nick_s?Saalmink

He Nasic,

Volgens mij lekt dat brommertje een beetje ofnie?? ligt zo'n onmundige plas onder, maarja heeft er niets mee te maken, kheb vorige keer meegedaan met een kameraad van mij, ik heb hem niet uitgereden ik was na 4 uur al dood op, ik heb met mijn oude tsx gereden blok en cillinder konden bij het oud vuil, wil dit jaar weer meedoen en dan uitrijdden, kheb nu mooi blokkie gekocht van michiel, heb een nieuw 50 snel cillindertje tja uigehoond dan, als je mee wilt doen zorg er dan voor dat je nieuwe tandwielen en ketting erop hebt zitten, die kun je na de cross weer weggooien want op die tandwiellen zitten dan nauwlijks meer tandjes op ik heb vorig jaar met benzine 1:20 gereden ofzo, was wel gaaf zo'n rookgordijntje de eerste 4 rondes.
Ik hoop het dit jaar te halen ben gestopt met roken etc, alleen moet me tsx optijd in elkaar krijgen, dat wordt nog een probleem.



DAt lekken is omdat ik um net heb gewassen . Maar verder lijkt mij het niet zon probleem om de brommer in topstaat te houden. Omdat ik op dit moment ook elke zondag cross, 2 uur achter mekaar, en dat gaat goed. Tanwielen e.d slijten natuurlijk harder, maar ze gaan toch nog een kleine 5000km mee bij mij. En je hebt een bouwjaarverschil van blokken die rond de 10-15jaar verschilt. en daarbij is mijn blok ook nog watergekoelt. Ik denk dat mijn grootste tegenvaller mijn conditie is. Verder hoef ik alleen een aantal standaard handelingen te doen onder de cross: olie+benzine aanvullen, ketting vet houden, luchtfilter schoonhouden. Ik denk dat ik um daarmee wel uitrij. maargoed, het is op dit moment nog niet zeker dat ik meerij. ik ben er iig aanwezig, of ik nu meedoe of niet.

Enneh...... waar woon je eigenlijk als je meedoet??
 
Ducati 900SS
Neonlampje 6-6-2002?20:25 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: rudy?

Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

PD lijkt me pas gaaf!!
heb je een brommertje met meer dan 60 liter tankinhoud en dan tussen de kamelen, zandkorreltjes, nomaden en mestkevers duinen bedwingen onder je veel cc-crosmonster

Echt een grote droom van mij


Lijkt mij ook erg gaaf maar het is HEEEEL ERG DUUR

Jaman, en dan midden in de woestijn ff bijklussen bij een paar nomaden ofzo of egiptiers, lekker windschuttinkie timmeren, heb je weer geld voor benzine-sap

Maar dat ga ik denk ik doen na mn hbo of andere studie diek dan afgerond heb, en als ik zwaar rijbewijs heb.. dan gewoon motor pakken en weg gaan ofzo, en dan hier en daar beetje werken enzo, zuidwaarts... langs italie ofzo en dan richting pakistaniers, lijkt me echt het einde!!!
 
Grischnakh 7-6-2002?08:16 Print reply

Posts: 1369
Ik won in Aalten paar km van lichtenvoorde 5 ofzo
 

Dit topic is 2991 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved