Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Suzuki TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 842 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40999 - Suzuki TSX
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1334 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ibuz 30-1-2007 18:39 Print topicpost

Posts: 55
Heej,

Nou, de geschiedenis. Ik heb een suzuki tsx gekocht (origineel). De vorige eigenaar had de zuiger naar zn gortje geholpen dus heb ik netjes nieuwe laten zetten, cilinder uit laten hoonen (of hoe je dat ook mag schrijven ). Sinds dien ben ik hem aan het in rijden *(zit nu op 60 km).

En dan nu mijn probleem , De tsx trek nog geen worst van tafel, hij komt ten eerste al moeilijk weg en in zijn 4 zak hij langzaam terug en gaat niet harder dan 50. Wat is het probleem?

Mzzl, Ibuz
 

TSX-dude 30-1-2007 18:42 Print reply

Posts: 43
check de bougie, carb ff nakijken, en dat honen heb je dat door un pro late doewn(of iemand die er ervaring mee heeft) ?



Dit bericht is gewijzigd door TSX-dude op 30-1-2007 om 18:43 uur.
 
spoorlijncrosser 30-1-2007 18:43 Print reply

Posts: 2687
te zwaar vertand
grooter achetrtandwiel of kleiner voor
 
Suzuki tsx 30-1-2007 18:58 Print reply

Posts: 617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ibuz
Heej,

Nou, de geschiedenis. Ik heb een suzuki tsx gekocht (origineel). De vorige eigenaar had de zuiger naar zn gortje geholpen dus heb ik netjes nieuwe laten zetten, cilinder uit laten hoonen (of hoe je dat ook mag schrijven ). Sinds dien ben ik hem aan het in rijden *(zit nu op 60 km).

En dan nu mijn probleem , De tsx trek nog geen worst van tafel, hij komt ten eerste al moeilijk weg en in zijn 4 zak hij langzaam terug en gaat niet harder dan 50. Wat is het probleem?

Mzzl, Ibuz



de originele cilinder gaat ook niet harder dan 50
 
koekie - Administrator 30-1-2007 20:33 Print reply

Posts: 12588
als ie helemaal ori is verklaard het al een hoop
 
Haaks de hoek om!
Ibuz 30-1-2007 22:30 Print reply

Posts: 55
@ TSX-dude, ja door een prof (brommerzaak).

@ Spoorlijncrosser, welke vertanding raad jij mij aan?

@ Suzuki tsx Origineel, maar dan zou hij in zn 4 toch niet terug moeten lopen, aangezien hij 6 versnellingen heeft .

Dus bougie en carb ff bekijken. Oke, Nou dan kan ik weer aan de slag


 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 30-1-2007 22:42 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ibuz
aangezien hij 6 versnellingen heeft .


maak daar 5 versnellingen van of heb je een lc blok?
ot:welke vertanding heb je nu?
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Uncle BLAM 30-1-2007 23:54 Print reply

Posts: 1025
neem de standaard vertanding 12t voor en 50t achter,
voor de snelheid kun je een opvoerblokje onder tegen je cilinder aan schroeven bij een standaard cilinder, aangezien er geen membraan in zit maar wel de ruimte voor een membraan, dat blokje vult de ruimte op voor een betere carterdruk ... dit zou iets beter moeten rijden

henk-88 heeft er zowieso nog een liggen als je een zoekt

( een net gehoonde cilinder en nieuwe zuigerveren hebben aanzienelijk meer weerstand dan ingereden zuiger en cilinder, ook daarom zal 'ie op den duur vanzelf iets beter gaan rijden )
 
een BF teller is sneller
spoorlijncrosser 31-1-2007 8:00 Print reply

Posts: 2687
twv 12-50
6 versnellingen!? watergekoeldblok dan? (verkopen inbox me )

 
Ibuz 31-1-2007 14:55 Print reply

Posts: 55
Oke, ik heb mijn vertanding gechecked en ik kom op 15 - 48 . Dit is nogal vreemd ofniet? @ Spoorlijncrosser een 6 bak ja, maar lucht gekoeld . @ Thunderbird, geen id wat voor blok. Hoe kom ik dat te weten?
 
spoorlijncrosser 31-1-2007 15:00 Print reply

Posts: 2687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ibuz
Oke, ik heb mijn vertanding gechecked en ik kom op 15 - 48 . Dit is nogal vreemd ofniet? @ Spoorlijncrosser een 6 bak ja, maar lucht gekoeld . @ Thunderbird, geen id wat voor blok. Hoe kom ik dat te weten?


das heel zwaar vertand, zou ik maar eens kleiner voortandwieltje pakken
moet je op zn kop schakelen soms?
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 31-1-2007 15:11 Print reply

Posts: 7728
luchtgekoeld, 6 bak... nooit van gehoord. je telt de vrij er toch niet bij?
maar probeer eens een 12/13 tands tandwiel voor
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
spoorlijncrosser 31-1-2007 15:14 Print reply

Posts: 2687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
luchtgekoeld, 6 bak... nooit van gehoord. je telt de vrij er toch niet bij?
maar probeer eens een 12/13 tands tandwiel voor


Ik heb hier idd ook nog nooit van gehoord
idd 12-13 tandwiel eens proberen
Is volgens mij niet helemaal origineel hoor, anders ahd iemand hier vast al wel eens van gehoord op eht forum
als t nou watergekoelde 6bak was zou het idd allemaal kloppen maargoed
zou je eens foto kunnen amken van je brommer/blok?
 
Henk-88 31-1-2007 15:32 Print reply

Posts: 26703
Nja, ik heb toch ook gewoon een TSX met luchtkoeling en een 6bak.
Tandwielen van RG als ik het goed heb onthouden (SkaBla heeft ze erin gezet dus die zal 't nog wel weten). En volgens mij past de 6bak van een RM er ook in.
Is allemaal niet zo bijzonder toch?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
thunderbird - Forum en Sales Moderator 31-1-2007 15:36 Print reply

Posts: 7728
wel als de ts beweert dat zijn brommer helemaal origineel is. maar dat zal dan wel niet..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Ibuz 31-1-2007 15:42 Print reply

Posts: 55
12/13, oke bedankt . @ Spoorlijncrosser, Achtertandwiel dus gewoon zo laten? Omdat je me eerst 12-50 aanraden?

Ik heb de brommer via marktplaats 2de handsgekocht, volgends de eigenaar was hij origineel... dus ik weet het natuurlijk niet zeker .
 

Dit topic is 1334 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved