thunderbird - Forum en Sales Moderator |
30-1-2007 16:45 |
Posts: 7728 |
ten eerste een zundapp loopt std geen 70, en het feit dat het een oldtimer is, doet er niet toe. te veel vermogen=boete
Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 30-1-2007 om 16:45 uur.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
spoorlijncrosser |
30-1-2007 16:57 |
Posts: 2687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
ten eerste een zundapp loopt std geen 70, en het feit dat het een oldtimer is, doet er niet toe. te veel vermogen=boete
Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 30-1-2007 om 16:45 uur.
vroeger wel
paar jaar geleden was eht zo dat als je oldtimer had hij in plaats van 0,7 0,78 ofzo mocht
het preciese weet ik hier niet van
|
|
|
|
agent orange |
30-1-2007 17:02 |
Posts: 1180 |
mag officieel niet, maar een wout bij de rollerbank vertelde dat ze over het algemeen 0.7 of 0.8 kilowat nog wel goed vonden
|
|
|
|
philipke |
31-1-2007 18:06 |
Posts: 38 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
ten eerste een zundapp loopt std geen 70,
Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 30-1-2007 om 16:45 uur.
Origineel Zundapp loopt idd wél tegen de 70 hoor!
Maat van me had er ook eentje, en da ging 67 km/uur
Helaas is hem vorige maand door ne wagen in de flank aangereden
(had voorrang van rechts)
Waren geen remsporen, en kerel reed zo'n 80 waar hem 50 mocht
Ze hebben in't ziekenhuis 3 dagen getwijfeld om z'n voet te amputeren,
maar gelukkig is dit gevaar geweken. Zal hooguit in september weer kunnen steunen op die voet, stappen is nog iets anders!
Zo'n mense zouden ze zwaar moeten beboeten!
|
|
|
|
Raffel |
31-1-2007 18:14 |
Posts: 1226 |
dat moeten ze ook met een brommer die 67 rijdt, want die reed ie namelijk niet bij invoering in nederland.. Iedere brommer, ook die van voor 74, mochten maar 45 in nederland.. simpel
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
31-1-2007 18:24 |
|
Hells Hobbit |
31-1-2007 18:26 |
Posts: 1793 |
maar ook toen was het net als met scooters nu: met het maximum toegestane voorgeschreven vermogen haalden ze ook toen al meer dan 45 km/h.
als je op een zundapp een std carb monteert, ori uitlaat, ori cill enz geloof ik best dat hij harder loopt dan 45.
edit: maar 70 lijkt me dan ook wel weer overdreven
Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 31-1-2007 om 18:27 uur.
|
|
|
|
KaWaReZ |
31-1-2007 18:26 |
Posts: 20582 |
mag maar 45 (tegenwoordig 50) kunnen, oldie of niet, import of niet, of ze ergens anders in de EU 150 kunnen/mogen boeit niet, nederland is nederland en daar moeten alle bromfietsen 45-50 max kunnen
klaar
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
teamdoko |
31-1-2007 18:37 |
Posts: 420 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
ten eerste een zundapp loopt std geen 70, en het feit dat het een oldtimer is, doet er niet toe. te veel vermogen=boete
Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 30-1-2007 om 16:45 uur.
als hij ouders is dan volges mij een bepaald aantal jaar (laat maar zeggen 1965) en de constructie snelheid was hoger als 45 km dan kon je officeel geen boete krijgen
zoiets stond er tenminste in dat papiertje wat je bij je kenteken bewijs kreeg
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
31-1-2007 18:40 |
Posts: 7728 |
dat jaar wat jij bedoeld is wss 1974, de grens tussen historisch voertuig of niet historisch voertuig? zoja, ik heb geen briefje gezien bij mijn kenteken, noch er ooit van gehoord...
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|