Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yamaha dt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1003 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40994 - yamaha dt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1628 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jelle52 30-1-2007 16:35 Print topicpost
Posts: 23
hallo,

Ik heb een brommer gekocht met een 50 cc blok en 50 cc clinder en 16 mm mikuni carb. ik heb de tank leeggereden (ging lekker hard 70 km/u). toen ben ik gaan tanken maar had de verkeerde verhouding gebruikt namelijk ipv 20 ml p liter benzine 50 ml. mijn vriend had namelijk gezegd dat ik 3 keer zoveel moest smeren om die cilinder in te rijden. maargoed hij begon dus te stotteren en er spoot wat uit de uitlaat. ik heb toen allen benzine erruit gedaan en op 1 l van die benzine 2 liter ongesmeerde bezine gedaan en in me brommer. naar uitgestotterd te zijn reed hij goed maar zodra ik het licht aan doe gaat hij weer stotteren. kan iemand mij helpen. de oude benzine is er nu wel uit want ik heb er 40 km mee gereden.

mvg jelle

Dit bericht is gewijzigd door jelle52 op 31-1-2007 om 10:52 uur.
 

Vehikel 30-1-2007 16:42 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jelle52
hallo,

Ik heb een brommer gekocht met een 50 cc blok en 60 cc clinder en 16 mm mikuni carb. ik heb de tank leeggereden (ging lekker hard 85 km/u). toen ben ik gaan tanken maar had de verkeerde verhouding gebruikt namelijk ipv 20 ml p liter benzine 50 ml. mijn vriend had namelijk gezegd dat ik 3 keer zoveel moest smeren om die cilinder in te rijden. maargoed hij begon dus te stotteren en er spoot wat uit de uitlaat. ik heb toen allen benzine erruit gedaan en op 1 l van die benzine 2 liter ongesmeerde bezine gedaan en in me brommer. naar uitgestotterd te zijn reed hij goed maar zodra ik het licht aan doe gaat hij weer stotteren. kan iemand mij helpen. de oude benzine is er nu wel uit want ik heb er 40 km mee gereden.

mvg jelle


Als je je licht aandoet, en de brommer gaat stotteren zal wellicht
je ontsteking verlopen zijn. Ik zal sowieso de onsteking weer op tijd zetten, en dan verder kijken.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
jelle52 30-1-2007 16:44 Print reply
Posts: 23
dus het zou gewoon een kwestie van afstellen kunnen zijn?
 
Vehikel 30-1-2007 16:51 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jelle52
dus het zou gewoon een kwestie van afstellen kunnen zijn?

Dat denk ik wel, maar ik zal sowieso wel even naar de stand van de contactpuntjes kijken. [tenzij je geen elektronische ontsteking hebt]
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Kees de Jong 30-1-2007 22:49 Print reply

Posts: 1881
Je rijdt nu dus op 1:60, dat is te schraal, verder moet de brommer op 1:20 ook nog best kunnen lopen..
 
7 seconden, of 21 gram
dirktimmer 31-1-2007 8:00 Print reply

Posts: 1737
gaat hij stotteren als jeje licht aandoet? stottert hijdan alleen of ook wel eens als jet uit hebt?
 
janssendt 31-1-2007 10:26 Print reply
Posts: 218
teveel olie is minstens net zo schadelijk al te weinig, daarmee riskeer je netzo goed een warm/vastloper. gewoon 1:50 smeren, en met inrijden kun je er wat extra inrij olie bij gooien (op volle tank, ong 8 litr ong 50 ml extra) maar is geeneens nodig, gewoon goed inrijden die hap!
dat van de verlichting had ik ook, vooral als je je bromemr stationair laat lopen, en dan de verlichting aanzet, dan merkte je duidelijk een verschil. bij mij was de achterlamp verkeerd om angesloten.toen ik dat verholpen had, was t weg.

 
jelle52 31-1-2007 10:38 Print reply
Posts: 23
ja hij stotterd ook als ik hem start. soms komt er ook een spugend geluid uit de uitlaat. donderdag ga ik de onsteking doormeten en ff verder kijken. maar janssendt als het aan mijn achterlicht zou liggen dan had het toch al altijd zo moeten wezen terwijl hij eerst gewoon goed liep. pas nadat ik had getankt ervoor deed hij het nooit dus wat vehikel zegt zou wel kunnen.

maar weet er iemand miss. wat de weerstand is van een yamaha dt50 ontsteking / bobine etc.??? dat zou wel heel handig zijn bij het meten

jelle
 
van bussel 31-1-2007 10:42 Print reply

Posts: 695
dat spugend geluid duid op een ontsteking die te laat staat, of als deze op tijd staat moet je condensator en punten vervangen, had ik ook last van


en in de KB(knowledge base) kun je een artikel vinden of Yamaha DT aar staan verschillende waardes is van de ontsteking

Edit
http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/1093

Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 31-1-2007 om 10:43 uur.
 
christianos 31-1-2007 13:00 Print reply

Posts: 20445
ik zeg kapotte zuigerveer
 
chick 31-1-2007 13:58 Print reply

Posts: 417
de weerstand van zon spoel moet ongeveer net iets meer dan nul ohm zijn en dan heb je ook nog een condensator en gelijkrichter en een spanningsregelaar die kan je ook nog doormeten alleen hoe dat moet weet ik niet precies
 
lord of the bromfiets
Vehikel 31-1-2007 14:37 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ik zeg kapotte zuigerveer

Gaat daar je brommer van stotteren, als je je licht aanzet?
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
janssendt 31-1-2007 15:38 Print reply
Posts: 218
ohh dat het aan je achterlicht zou liggen zeg ik niet, maar bij mij was het dus een soort korstluiting wat het zelfde resultaat opleverde. je kunt je draadboom op een beschadiging controleren, maar je hebt ook gewoon dikke kans dat je puntjes op zijn, of niet goed fgesteld. die zijn trouwens zo vervangen, en kost niets, dus daar zou ik beginnen
 
Vehikel 31-1-2007 17:08 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janssendt
ohh dat het aan je achterlicht zou liggen zeg ik niet, maar bij mij was het dus een soort korstluiting wat het zelfde resultaat opleverde. je kunt je draadboom op een beschadiging controleren, maar je hebt ook gewoon dikke kans dat je puntjes op zijn, of niet goed fgesteld. die zijn trouwens zo vervangen, en kost niets, dus daar zou ik beginnen

Idd, je puntjes checken, dan weet je in iedergeval dat het daar nĂ­et aanligt, voordat de rest van je brommer overhoop wordt gegooit
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

Dit topic is 1628 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved