Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Aprilia RS 50 geeft niet meer dan 5000 toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40963 - Aprilia RS 50 geeft niet meer dan 5...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3057 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gorter 28-1-2007 13:06 Print topicpost
Posts: 33
Mijn aprilia rs 50 doet vanaf eergisteren erg raar. soms kun je er hele einden op rijden en soms maar een klein stukje en dan wil hij op een gegeven moment niet verder dan 5000 toeren ongeveer. Ik heb de sproeier en de cabr al schoon gemaakt en alles en ook de begrenzer van de brommer gehaalt want k denk miskien ligt het daar wel aan maar nee hoor. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? ik denk zelf de electronica!!
 

Gradje 28-1-2007 13:09 Print reply

Posts: 1181
waarschijnlijk staat je ontsteking niet meer goed door die begrenzer.
die heeft hem waarschijnlijk goed vernaait
 
Gorter 28-1-2007 13:13 Print reply
Posts: 33
dus ik zou de ontsteking weer opnieuw moeten afstellen?
 
Moped Macho 28-1-2007 13:16 Print reply

Posts: 2037
Ontsteking kun je alleen afstellen met de grondplaat. Maar hier gaat het niet om. Waarschijnlijk heeft die begrenzer je cdi gesloopt, en dit kun je niet zomaar maken.

Is je brommer wel goed afgesteld (valse lucht etc.)?
 
Boerenkool om half 10.
Gorter 28-1-2007 13:18 Print reply
Posts: 33
cdi kan ik wel nieuw bestellen denk ik maar hoe kan ik zien dat die kapot is dan??
 
Moped Macho 28-1-2007 13:19 Print reply

Posts: 2037
Doormeten met zo'n spanningsmeetapparaat (ben de naam ff kwijt).
 
Boerenkool om half 10.
Gorter 28-1-2007 13:23 Print reply
Posts: 33
ja zo'n doormeet apparaat hebbe wij thuis wel! zal ik dat us doen en dan zou dat ut kunne wezen??
 
verwijderd 28-1-2007 14:02 Print reply
Posts: 4082
Volgens mij is het niet zo simpel om een CDI door te meten.
 
khpoppema 28-1-2007 14:07 Print reply

Posts: 3199
wat ik zou doen is of ff naar de bromboer vragen of zo cdi van rs50 hebben liggen en testen of dat t is

of een vriend die toevallig ook rs50 rijdt

kan ook nog wel eens met warme en koude motor en afstelling te maken hebben
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
nix 28-1-2007 15:23 Print reply
Posts: 253
Ik d8 dat je cdi alleen kapot kan gaan als je je begrenzer aanzet.
 
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie
Dennis van Mook 28-1-2007 16:00 Print reply

Posts: 939
En als je even stopt, en gewoon even wacht, doet hij het dan weer gewoon ??
Ik heb namelijk hetzelfde, en dan komt hij ook niet meer boven een bepaald toerental uit, en dat komt gewoon door een bevroren spruitstuk
 
Gorter 28-1-2007 16:23 Print reply
Posts: 33
ja na een tijdje doet hij ut dan weer ma ik heb een watergekoelt spruitstuk dus kan nooit bevreizen dagt ik omdat de koelvloeistof ook warm wordt bevriest ie niet tog???

 
Dennis van Mook 28-1-2007 16:26 Print reply

Posts: 939
hoeveel mm carb heb je ??
Als je een kleine carb hebt kan het wel, ik heb ook gewoon verwarmd spruitstuk, 9 mm carb en bevriest gewoon na een tijdje ..
 
Gorter 28-1-2007 16:30 Print reply
Posts: 33
12 mm carb. ma dat heb ik niet dat die bevriest hij blijft gewoon normaal warm zeg maar
 
Dennis van Mook 28-1-2007 16:35 Print reply

Posts: 939
ja ik weet niet hoe jij kunt zien dat je spruitstuk niet bevriest mja, dan laat maar, succes verder ermee
 
nix 29-1-2007 11:40 Print reply
Posts: 253
Dat hangt af van het venturieffect in je carburateur. Maar als je koelvloeistof iid langs je carb passeert, zou me dit ook verwonderen dat hij met ijsafzetting te maken krijgt.
 
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie

Dit topic is 3057 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved