Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch valt uit met warme motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1290 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40960 - puch valt uit met warme motor
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

falco 28-1-2007 11:54 Print topicpost

Posts: 3724
ik heb nu dus al een hele waslijst met problemen gehad,
en een hele zooi onderdelen vervangen.

1. vonken tussen de punten, nieuwe condensator-->opgelost

2. later weer vonken tussen punten: nieuwe bobine-->opgelost

3.daarna weer uitvallen met warme motor: nieuwe zuigerveren gekocht maar nou blijft ie het slecht doen.

ik kan em koud starten, maar dan loopt hij erg hoog stationair, terwijl de kabel slap hangt en de stationairschroef al is uitgedraaid. ik kan daarmee een meter of 500 mee rijden, en dan kan ik bijna geen gas geven anders verzuipt ie(zo klinkt et) , en dan na 2sec kan ik geen gas geven
want dan valt ie gewoon uit,

wat kan dit zijn?


heb 5 bougies, 2 bougiedoppen geprobeert maar dat helpt niet. ook geeft hij een erg zwakke vonk vergeleken bij een andere gOEDE puch

Dit bericht is gewijzigd door falco op 28-1-2007 om 11:55 uur.

Dit bericht is gewijzigd door falco op 28-1-2007 om 11:55 uur.
 

derbi racer 28-1-2007 20:09 Print reply

Posts: 1037
misch eff andere contact punten halen en alle kabels eff goed controleeren op breuken en scheuren en goed nakijken of ie wel
massa op het frame heeft en controleeren op kortsluiting

kortom de hele kabelboom eff goed nalope en mischien andere contact punten licht eraan of ze nog goed zijn controleer je schaakelaars ook eff dat probleempje heb ik ook gehad schaakelaar maakte kortsluiting

hoop dat je er wat aan hebt
 
falco 28-1-2007 20:11 Print reply

Posts: 3724
iig bedankt voor je reactie, ik heb dit topic 'smorgens vroeg geplaatst en de hele dag op een antwoord gewacht, maargoed.

schakelaar heb ik er al een X helemaal afgehaald, maar zonder resultaat, contactpunten zijn nog prima, geen witte vlekjes en geen putjes en hobbels.

de bougiekabel maakt geen massa, maar kan het zijn dat als het binnenwerk van de bougiekabel verrot is dat ie dan ook zo doet??
 
derbi racer 28-1-2007 20:12 Print reply

Posts: 1037
dat hij trouwens hoog stationair loopt ligt bijna altijd aan valse lucht alles eff aandraaie bij de carb en zonodig met vloeibare pakking spele of gewoon nieuwe pakking kopen
 
falco 28-1-2007 20:15 Print reply

Posts: 3724
nou aan de pakking zal het niet liggen,want die is vrij nieuw. maar 1 van de boutjes op het spruitstuk is aan de bovenkant een beetje dolgedraaid en die heb ik met een waterpomptang aangedraaid, dat herrinner ik me nu ineens, daar ga ik zoweiso ff een goeie indraaien.

ik post wel als het is gelukt


 
derbi racer 28-1-2007 20:16 Print reply

Posts: 1037
ja kan ook aan de dop ligge probeer zo nodig snel eff een andere.
bij de kabelboom zitte ook altijd draaden die massa op het frame nodig hebbe als ie slecht contact maakt vonkt ie soms dus loopt slecht stotterd valt vaak uit enzo dat moet je anders ook eff nakijke
 
falco 29-1-2007 12:45 Print reply

Posts: 3724
kheb al een andere bout in het spruitstuk gedraaid,, zonder resultaat.

ik denk nou toch dat het de carburateur is,
kheb al een nieuwe gevraagd 18mm dellortho spaco.

jullie horen nog van me
 
geert-nsr 29-1-2007 12:51 Print reply

Posts: 6438
je kan de bout zo hard aan draaie als je wilt ma als er geen goeie pakking achter zit blijft ie valse lucht aanzuigen he.
check je pakkingen dus of doe er een nieuwe tussen..
 
falco 29-1-2007 15:10 Print reply

Posts: 3724
me koppakking is gescheurd, de pakkingen van me spruitstuk zijn nog goed,

mar kga moregen ff nieuwe koppakking hale, dan hoor je et wel...
 
falco 29-1-2007 17:27 Print reply

Posts: 3724
kheb er een nieuwe koppakking tussen,
hij blijft stationair hoog lopen, en als ik gas geef, krijgt hij te veel lucht,

als ik men hand dus voor de luchtfilter houd, dan komt hij enigzins op toeren.

er zit ook sproeier 60 in.
 
kleinduimpje 19-2-2007 19:01 Print reply

Posts: 38
dan is je onstekingsspoel stuk, als hij warm word gaat ie het nie meer doen koud doet ie het nog. ff nieuwe erop zette of lenen dan weet jut zeker
 
Salamander 19-2-2007 19:16 Print reply

Posts: 190
Nou het klinkt meer als een power-filter, die geven meestal dat
geouwehoer.
Wat heb je er onder liggen?
Als het valse lucht is dan moet de moter bij het gas terug nemen te langzaam naar stationair toerental gaan of even op een iets hoger toerental blijven hangen.
Maar met een klein beetje valse lucht krijg je niet deze problemen.
 

Dit topic is 3109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved