Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Yamaha DT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 884 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #40950 - Yamaha DT
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2278 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DT.. 30-1-2007 14:12 Print reply
Posts: 80
Dt's jah, ze zijn gewoon goed!!
ik heb er zelf 1 en rijd er nu al een jaar mee naar school.
Ik heb idd de ontsteking vervangen door een elektronische,
Het rijd beter, staat altijd goed, start makkelijk, minder verbruik,
1malige investering. sinds ik dit heb, heb ik eigenlijk geen problemen er meer mee. het is rijden rijden rijden ketting spannen en rijden rijden rijden. Ik heb wel gewoon een 2 plaats koppeling.
Maar als het het allemaal goed afsteld kan je er rustig de 85 mee halen. 50cc. Dus zo'nn ramp is het ook niet.
Verder krijg je van mij 100 euro als jij iemand aanwijst die een versnellings bak kapot wist te maken, van een dt (door te rijden).
ik hoop je hier mee geholpen te hebben, het is zeker niet slecht om een dt te kopen, alleen er is wel heel vaak al aan gerommeld, en verprutst dus kijk uit....
De puntjes kunnen idd goed zijn en kan je er lang mee doorrijden, volgens mij 1x in de 5000 km bijstellen. maarjah.
suc6.
 
member of RTB 31-1-2007 17:00 Print reply
Posts: 53
Ik heb zelf 3 jaar met dt gecrosst en geen grote problemen ondervonden.

Alleen de koppeling is kapot gegaan wegens het feit dat dat staafje aan de koppeling gebogen was,maar eens recht ging ze weer.

Ik ben ook steeds verder blijven crossen zonder koppeling en ik moet zeggen dat ik zelfs bewondering heb voor die vitessen-bak want er is in die 2 jaar zonder koppeling nix kapot gegaan

Dt's zijn, mits goed afgesteld, zeer goede starters => i kick en lopen.

Dus als besluit zou ik willen zeggen dat Dt's goede en goedkope brommers zijn,die betrouwbaar en snel zijn mits ze goed afgesteld zijn e.d.

 
zwijgen en hard gaan
Scozzisa 31-1-2007 17:13 Print reply

Posts: 2077
hoi een algemeen DT promoot topic

fijne brommers, erg degelijk en sterk.
verder eigenlijk weinig toe te voegen aan hetgeen hiervoor vermeld is aan lofbetuigingen, maar ik benadruk voor het lekkere rijden dat je een 3 plaats monteerd (of 80 koppeling) en even dtr ontsteking proberen te verkrijgen

oja voor de mensen die 100+ met hun dt willen halen zonder tune werk e.d.: 70 malossi + homoet bovenlangs + 20/24 mm + 80 koppeling

maat van me met ^ 108 geklokt
met dtr

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 31-1-2007 om 17:14 uur.
 
JustinP 24-2-2007 22:53 Print reply
Posts: 204
Lastig, iedereen roept wat anders...
Merk wel dat degenen die er daadwerkelijk een hebben gehad, een stuk positiever zijn over deze brommer dan degenen die er zelf geen hebben gehad.

Ik kan er nu een goedkoop krijgen, een DT uit 82. Oldtimertje dus. Hij ziet er leuk uit, wel een kapot zadel en een kapotte kap, maar dat is wel weer te krijgen. Staat op kenteken. Ik ga toch maar eens kijken denk ik.

Ik heb al wat zitten googlen, maar vind nergens een DTR ontsteking te koop, en heb dus ook geen idee wat ze kosten.

Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 24-2-2007 om 22:55 uur.
 
Geverinkje 24-2-2007 23:04 Print reply

Posts: 314
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timoty-dt
[...]



jij wil zeggen dat een MT snel is? en dat DT's goedkoper zijn?? stfu




En btw @ TS: Die versnellingsbakken moet je wel veel gek mee doen wil je hem zo maar slopen



Ik weet niet of die justin ooit een schakel heeft gehad maar een kameraad van mij begon ook met een dt maar hij kon toen nog niet schakelen(nu nog steeds niet:P) dus hij heeft die hele versnellingsbak naar de klote geholpen
 
janssendt 25-2-2007 10:07 Print reply
Posts: 218
tuurlijk zijn er mensen die zeggen dat een dt bagger is. want er zijn altijd exemplaren die al sinds ze verkocht zijn worden afgeracht door de eigenaars. (en dan heb je het over ruim 20 jaar raggen) en dan bedoel ik niet alleen ruw rijden, maar je zult zien dat er ook idioten zijn die nooit de blokolie vervangen hebben, of kleine mankenmenten meteen verholpen hebben...dus wat wel belangrijk is dat je een dt aanschaft die er gewoon een beetje netjes uitziet (dan heb ik het niet over een scheur in het zadel dekje wat altijd gebeurt
als je alles een beetje tjekt, en inspecteerd, kun je gemakkelijk zien wat voor geschiedenis zon ding ongeveer heeft gehad.
 
janssendt 25-2-2007 10:09 Print reply
Posts: 218
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Geverinkje
[...]



Ik weet niet of die justin ooit een schakel heeft gehad maar een kameraad van mij begon ook met een dt maar hij kon toen nog niet schakelen(nu nog steeds niet:P) dus hij heeft die hele versnellingsbak naar de klote geholpen


je moet wel een beetje n idioot zijn wil je omdat je niet kan schakelen een heele versnellingsbak om zeep helpen....ik denk eerder dat die bak niet deugde toen ie m kocht.

 
-Bassie- 25-2-2007 10:17 Print reply

Posts: 6617
ik heb een dt uit 1985.

toen ik een half jaar geleden het blok open trok.

zaten alle lagers orginele lagers er nog in en niks had spelling tandjes waren allenmaal goed.

en schakkelde nog goed.

en koppeling geen problemen door goede platen en goede olie.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
50cc crosser 25-2-2007 10:30 Print reply

Posts: 1866
ik vind de koppeling maar gammel
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
-Bassie- 25-2-2007 10:33 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
ik vind de koppeling maar gammel


wat vind jij gammel aan een koppeling van een yamaha dt??

als je hem goed onderhoud zoals k al zij.

goed platen goede olie en mss ringetjes onderje veren dan gaat het egt goed.

ik rij darr nu ook al 1jaar mee rond.

en nog geen plaatjes vervangen en slippen doen ze ook niet.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
janssendt 25-2-2007 11:40 Print reply
Posts: 218
koppeling had ook wat beter gemogen van mij.. 3 plaats ofzo.
met 50/60cc is er niks aan de hand, maar als je er n beetje n polini op legt, dan mag je toch minstens 1 keer per jaar je platen vervangen (als je goed gebruik van je brommer maakt tenminste) maar dat vind ik het probleem niet... binne 10 minuten geklaard. maar verstandig is gewoon een 3 plaats erin doen as je zon ciliner heb!
 
geert-nsr 25-2-2007 11:45 Print reply

Posts: 6438
een dt kies je voor het uiterlijk of omdat je er goedkoop een kan krijgen.
Ik heb zelf ook een dt gehad en vind het egt rommel.
frame is gammel. kopling is ook een groot minpunt.
en met een 65 cc gaan die dingen ook niet harder dan 60.
ze zijn niet vooruit te branden. contactpunten onsteking is ook bagger.
Natuurlijk als je ze goed onderhoud en alles in orde maakt blijft iedere brommer lang goed.
 
Timofzo 25-2-2007 13:08 Print reply

Posts: 213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
een dt kies je voor het uiterlijk of omdat je er goedkoop een kan krijgen.
Ik heb zelf ook een dt gehad en vind het egt rommel.
frame is gammel. kopling is ook een groot minpunt.
en met een 65 cc gaan die dingen ook niet harder dan 60.
ze zijn niet vooruit te branden. contactpunten onsteking is ook bagger.
Natuurlijk als je ze goed onderhoud en alles in orde maakt blijft iedere brommer lang goed.


Dan heb je echt iets fout gedaan met die 65cc, want met mijn 50 ga ik al 65.
En hoezo is het frame gammel.....
 
JustinP 25-2-2007 18:23 Print reply
Posts: 204
De brommer ziet er netjes uit, ook de kleine details (zoals het gele plaatje op het spatbord enz.) zitten er nog op. Bij een afgetrapt crossding zou deze er waarschijnlijk al lang af zijn. Zeker omdat hij uit '82 komt. De brommer rijdt 80. Het aantal CC's stond er niet bij vermeld, zal waarschijnlijk 70 zijn.

Wederom bedankt voor de reacties, ik hoop deze week te gaan kijken en een proefritje te maken.

@DT.. : Waar heb jij zo'n electronische DTR ontsteking gekocht?

Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 25-2-2007 om 18:25 uur.
 

Dit topic is 2278 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved