Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Yamaha DT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 869 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #40950 - Yamaha DT
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JustinP 27-1-2007 22:22 Print topicpost
Posts: 204
Ik hoor altijd dat deze oude DT's een slechte versnellingsbak hebben, en dat je er nooit goed aan doet er een kopen. Toch vind ik het vreemd dat er zo veel van rijden, en ze schijnbaar niet goed zijn.
Kan iemand mij vertellen (die eigen ervaring heeft met een DT..) wat de voor- en nadelen zijn van deze brommer? Ze zijn erg goedkoop, maar heb er nog geen gekocht omdat ik altijd negatieve berichten over deze brommer lees.

Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 27-1-2007 om 22:22 uur.
 

Bart-Derbi 27-1-2007 22:27 Print reply

Posts: 6497
Heb dr zelf ook 1 gehad, check mn pro maar.
Vond dat er weinig onderdelen bij de bromboer te bestellen waren, maar wel veek keerringen en die zooi.
Als het om motorisch gaat, kun je er volgens mij plenty vinden, maar echt kapwerk weet ik niet.
Marktplaats is altijd haast alles op te vinden
www.vdhparts.nl hebben geloof ik 1000en lagers ervoor
Vind je een honda mt5 niets dan? Daar heb je genoeg onderdelen voor, zowel origineel als immitatie, nieuw en gebruikt.

Dit bericht is gewijzigd door Bart-Derbi op 27-1-2007 om 22:28 uur.
 
antonhonda 27-1-2007 22:46 Print reply

Posts: 3616
yamaha dt is goed koper om dat ze minder waard zijn want die zijn vaak minder goed
koppeling en cilinder enzo moet je allemaal veranderen voor dat ie goed snel rijd.
dus koop beter een honda mt mb mbx mtx cr ofzo
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
van bussel 27-1-2007 23:51 Print reply

Posts: 695
hij vraagt niet wat je beter kan nemen .
ook is hier laatst al een topic over geweest.

en nadelen zijn: koppeling slipt gouw als je meer dan 50cc neemt
de ontsteking, beter zet je er dan een DTR ontsteking op

voordelen vind ik zelf:
hij rijd lekker.
er zijn genoeg onderdelen voor te krijgen, en als je dan onderdelen koopt valt de prijs meestal wel mee

er zullen vast wel meer voor/na- delen zijn maar die kan ik zo 123 niet noemen
 
timoty-dt 28-1-2007 1:14 Print reply

Posts: 1802
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: edese zwarte crosser
yamaha dt is goed koper om dat ze minder waard zijn want die zijn vaak minder goed
koppeling en cilinder enzo moet je allemaal veranderen voor dat ie goed snel rijd.
dus koop beter een honda mt mb mbx mtx cr ofzo



jij wil zeggen dat een MT snel is? en dat DT's goedkoper zijn?? stfu




En btw @ TS: Die versnellingsbakken moet je wel veel gek mee doen wil je hem zo maar slopen
 
kut voetbal
dree 28-1-2007 11:33 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
Ik hoor altijd dat deze oude DT's een slechte versnellingsbak hebben, en dat je er nooit goed aan doet er een kopen. Toch vind ik het vreemd dat er zo veel van rijden, en ze schijnbaar niet goed zijn.
Kan iemand mij vertellen (die eigen ervaring heeft met een DT..) wat de voor- en nadelen zijn van deze brommer? Ze zijn erg goedkoop, maar heb er nog geen gekocht omdat ik altijd negatieve berichten over deze brommer lees.

Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 27-1-2007 om 22:22 uur.


DT is the bom
zeer relaxte brommers
is niet duur b.v 65cc imi 45 euro kheb er ook een start en een of twee kickjes maak niet uit of ik het met me hand of voet kick hij start altijd nadeel om de uitlaat vast te zette die ring goed vast te z ette

 
cmtheman 28-1-2007 12:42 Print reply

Posts: 2710
dt versnellingsbak gaat nooit kapot, of je moet een lompe boer zijn oid, de koppeling is een minopunt idd, maar is te verhelpen en de ontsteking is van een DTR erop en dan is het helemaal ok

dingen zijn fijn, hebben monoshock, onderdelen plenty voor te halen, dus...
 
ZAC #802, KNMV #82
Kees de Jong 28-1-2007 19:52 Print reply

Posts: 1881
Misschien moet je even de zoek functie gebruiken en het topic laten zakken?
 
7 seconden, of 21 gram
-Bassie- 28-1-2007 19:59 Print reply

Posts: 6617
UTFS

hier zijn de laatste maand topict over geweest.

het enige is een hoop + en - punten dat je het zelf uit moet zoeken.

edit effe gezocht:

http://www.brommerforum.nl/showtopic/14351/2

Dit bericht is gewijzigd door DT Project op 28-1-2007 om 20:08 uur.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Hells Hobbit 28-1-2007 20:21 Print reply

Posts: 1793
dt versnellings bak s niets mis mee, erg goede simpele bakken en goed aan onderdelen te komen.


 
Mopar 28-1-2007 20:31 Print reply

Posts: 4772
Versnellings bak van een DT is praktisch onsloopbaar is mijn ervaring met 3jaar crossen in de ardennen.

De echte zwakke punten van een DT :

Contactpunt ontsteking, opzich niks mis mee, maar als je echt wilt gaan opvoeren is het wel een handicap.
Een electronice DTR ontsteking erop zetten scheelt enorm veel, en leverd echt meer vermogen op.
Maar met normaal gebruik is een contact punt ontsteking ook prima, heeft alleen iets meer aandacht nodig, maar dat wendt snel

De koppeling :

Een 50blok van een DT heeft slechts 2 platen, dat is erg weinig, als je ook weer op wilt gaan voeren, kan je er strakkere veren op zetten omdat hij anders echt gaat slippen.

Maar een betere oplossing daarvoor is meteen een 80cc koppeling erop zetten ( DT/RD/TY80/125)

Vooral de orginele contactpunt ontsteking van een 50cc DT is een zwak punt, samen met de 2plaats koppeling.
Als je deze vervangt voor wat ik net zei ben je van een hoop problemen af.

Nadeel is dat een electronische ontsteking niet makkelijk te vinden is, koppeling is ietsjes makkelijker. maar deze onderdelen zijn niet gratis, omdat iedereen weet dat deze onderdelen gewildt zijn...

Verder rijd een DT uitstekend, weg ligging van een huis, ook op noppenbanden..
DT is super rlx rijden, en oer en oer sterk.
Stuk sterker als een MT oid...

Leuke brommers waar je alle kanten mee op kan

Als je niet harder wilt rijden als 70 is een 2plaats koppeling en contactpunt ontsteking prima
Houd wel rekening met iets meer onderhoud, maar dat is het meer dan waard als je er mee rijd...
 
janssendt 28-1-2007 22:05 Print reply
Posts: 218
ik sluit me erbij aan, heb nu 5 dt50mx gehad.
minpunten zijn idd contactopuntjes volgens de meeste mensen, ik vind ze alleen maar gemakkelijk, ze gaan mischien wel sneller stuk (of dat waar is weet ik geeneens) maar je heb ook weer voor 25 euro n gloednieuwe (nieuwe spoel/condensator/puntjes) en ze zijn zeeeer gemakkelijk te fixen.
alleen wat ik wel weet is dat je met elec. ontsteking stukkie harder rijd, en dat het starten wat makkelijker gaat meestal (hoewel je met goed afgestelde contactpuntjes ook net zo makkelijk start, maar dat verzwakt in de loop de jaren (JAREN HE!)

Verders vind ik persoonlijk de koppeling het enige enekele minpunt.
maar daarvoor zijn ook 3 plaats koppelingen van dt80mx te koop, en die zijn al stukke sterker (en ze zitten met n wip in je dt50 blokje!)

verder, dt is onverwoestbaar, zo te fixe, en mits niet afgeracht de afgelopen 20 jaar, rijden ze heel soepel.

onderdelen verkrijgen is echt geen probleem, en zijn ook echt niet duur! t mooie vanalles vind ik toch het zeeer goedkoop rijden van zon betrouwbare en lekkere brommer! maar je moet er wel wat kennis en tijd in steken, maar dat geld voor alles, zoals mt/mtx/tsx enz enz.
Ik zou geen andere meer willen !
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 28-1-2007 22:35 Print reply

Posts: 10560
dt onverwoestbaar , en ligt als een huis op de weg ?

bij de 1e x dat je met beide wielen losgaat en weer terecht komt heb je je keringen uit je voorvork bij wijze van

de koppeling slipt niet alleen snel maar ook de rest van het systeem werkt gewoon slecht , en is veel onderhoud/reparatie nodig.
blok gaat ook vaak lek bij het koppelingstiftje .

heb onder mijn dt een 70 polini gehad , een 50 import en een std cilinder , en geen van de 3 ging harder als een 50 import op mt

verder zwabberen ze op de weg zoals een mt die is opgehoogd en met de stabilisator eraf .


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
T_S_X_ 28-1-2007 22:42 Print reply

Posts: 1214
Een vriend van mij heeft dt en die ragt hem meer af dan alles wat los en vast zit op de rest van de wereld. Dit ding loopt nog altijd en hij heeft nooit echt motorische problemen gehad.
Je moet niet te snel afgaan op wat sommige mensen zeggen over een ander merk brommer. Mensen met honda vinden honda het beste, mensen met suzuki vinden dat weer het beste..
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 28-1-2007 22:48 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T_S_X_
Een vriend van mij heeft dt en die ragt hem meer af dan alles wat los en vast zit op de rest van de wereld. Dit ding loopt nog altijd en hij heeft nooit echt motorische problemen gehad.
Je moet niet te snel afgaan op wat sommige mensen zeggen over een ander merk brommer. Mensen met honda vinden honda het beste, mensen met suzuki vinden dat weer het beste..


omg
waarom denk je dat die mensen een honda of suzuki hebben gekocht
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
T_S_X_ 28-1-2007 23:03 Print reply

Posts: 1214
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


omg
waarom denk je dat die mensen een honda of suzuki hebben gekocht



ik heb m'n tsx gekocht omdat ik um mooier vond... toen ik um kocht was ik nog niet bezig met misschien komt er een 70cc op of misshcien gaat de versnellingsbak snel kapot of misschien is de velg scheef. Als ik maar iets had
 

Dit topic is 2279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved