Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - rdw keuring

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1158 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #40942 - rdw keuring
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

coke 17 27-1-2007 13:02 Print topicpost
Posts: 90
hey
een maat van mij heeft een ongekeurde brommer. hij wilt hem gaan laten keuren bi het rdw maar we weten niet aan welke eisen hij presies moet voldoen.
alles moet werken, niet teveel vermoegn/snelheid enz maar wat is dus dat enz?/
weet iemand wat de presies keurings kryteria zijn??

 

mblover 27-1-2007 13:07 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coke 17
hey
een maat van mij heeft een ongekeurde brommer. hij wilt hem gaan laten keuren bi het rdw maar we weten niet aan welke eisen hij presies moet voldoen.
alles moet werken, niet teveel vermoegn/snelheid enz maar wat is dus dat enz?/
weet iemand wat de presies keurings kryteria zijn??




Je kan denk ik het beste met de rdw bellen, die hebben vast wel een boekje ofzo waar het instaat.

-Ga ervanuit dat het nl nummer en het framenummer goed moeten zijn, of je moet uitvoerpapieren hebben.
-de verlichting moet het doen (rem en knipperlichten niet verplicht, maar als ze erop zitten moeten ze wel werken)
-hij mag niet harder lopen als 50kmh en hij mag ook niet meer vermogen hebben (echt vermogen, geen oude roller vermogen) als 4,5kw
-De veering en ophanging moet deugdelijk zijn
-de remvertraging moet goed zijn en je voor en achterrem moeten in orde zijn. Hoeveel de remvertraging moet zijn weet ik zo niet.
-er mogen geen uitstekende delen op zitten.
 
mtx-motard 27-1-2007 13:14 Print reply

Posts: 14947
spiegels, NIET boven 96 decibel uitkomen met je ORIGINELE uitlaat
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
-Bassie- 27-1-2007 13:30 Print reply

Posts: 6617
kijk effe goed op de site van de RDW

www.rdw.nl

en met name hier:
http://www.rdw.nl/nl...voor_kentekening.htm
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
ronge48 27-1-2007 13:56 Print reply

Posts: 3003
hij mag niet harder lopen dan 45 km/u
knipperlichten aanwezig/werken
gewone lichten
spiegel
goed frame/blok nummer
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
111 27-1-2007 15:56 Print reply
Posts: 112
lichten erop + werkend
knipperlichten erop + werkend
snelheid
geluid wat je brommer maakt
geen gelas aan frame zoals een schokbreker op achterbrug en aan frame
framenummer en goedkeurings nummer
spiegels
 
mr200r 28-1-2007 11:46 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coke 17
hey
een maat van mij heeft een ongekeurde brommer. hij wilt hem gaan laten keuren bi het rdw maar we weten niet aan welke eisen hij presies moet voldoen.
alles moet werken, niet teveel vermoegn/snelheid enz maar wat is dus dat enz?/
weet iemand wat de presies keurings kryteria zijn??


Ligt ook aan het bouwjaar,maar op geluid zijn ze streng.
En de proef zit er altijd bij,denk veilig en neem wet gereedsshap mee,voor noot.
Een lekkende benziekraan is afkeur iig
Zorg dat de brommer er netjes bij staat,mooi op de bandjes
en snelheid meter,ook op all ventielen dopjes.
 
mr200r
boukekappers 2-2-2007 18:19 Print reply

Posts: 46
heey,

Mijn brom is 2weken geleden gekeurd, ze deden bij mij niet moeilijk.
Ze keken bij mij naar volgende punten:

-snelheid (45km/h ging de mijne, weet niet hoe hard hij mag gaan)
-remmen (alleen even kijken of handvat goed afgesteld was)
-verlichting
-loszittende boutjes (alleen wat in zich is)
-framenummer
-typenummer (als typenummer niet klopt is ook geen probleem maar kost je wel 30euries extra voor tennaamstelling en weging).

koste standaart 107euro maar kwam bij mij dan nog 30euro bij.
Maar ze waren voor mij totaal niet streng, misschien komt dat ook omdat ik een brommer had die de controleur helemaal fantastisch vond(yamaha fs1). Verlichting geloofde hij wel toen ik zei dat het werkte.

gr.
bouke


 
klaas huizinga
senda80cc 2-2-2007 18:27 Print reply

Posts: 3434
dus als knipperlichten er niet opzitten hoeven ze er ok niet op??

Moet er een ORGINELE uitlaat opzitte

of kan ik ok met een yasuni cross uitlaat daaar komen (die ik wel helemaal geknepen heb) 45km/h??


 
Keep on rockin' in a free world
-Bassie- 2-2-2007 18:35 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
dus als knipperlichten er niet opzitten hoeven ze er ok niet op??

Moet er een ORGINELE uitlaat opzitte

of kan ik ok met een yasuni cross uitlaat daaar komen (die ik wel helemaal geknepen heb) 45km/h??




als geluid niet meer is als 97 decibel.

mag het jah.

Dit bericht is gewijzigd door DT Project op 2-2-2007 om 18:45 uur.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
~RoNaLd~ 2-2-2007 18:59 Print reply
Posts: 1173
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
spiegels, NIET boven 96 decibel uitkomen met je ORIGINELE uitlaat

WTF?! Zijn spiegels verplicht?!?! Moet mijne ook nog laten keuren..
 
~RoNaLd~ 2-2-2007 19:00 Print reply
Posts: 1173
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]


als geluid niet meer is als 97 decibel.

mag het jah.

Dit bericht is gewijzigd door DT Project op 2-2-2007 om 18:45 uur.

Volgens mij mag dat nog steeds niet, omdat het geen goedgekeurde uitlaat is. Leovince V6 mag bijvoorbeeld wel omdat die een goedkeuring heeft (zolang de begrenzer erin zit)
 

Dit topic is 1598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved