Lord_Vader |
27-1-2007 11:49 |
Posts: 1244 |
wheely vertanding
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
27-1-2007 11:49 |
Posts: 13700 |
tandwiel verhouding aanpassen
|
|
|
|
-Bassie- |
27-1-2007 12:19 |
Posts: 6617 |
denk er aan dat als je wheely verhouding neemt dat je op top overtoeren maakt.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
BIET |
27-1-2007 12:20 |
Posts: 22355 |
precies, is niet echt ideale manier, op elke snelheid draai je meer toeren dan voorheen, meer verbruik dus als je dat interreseert, meer slijtage... En begrenzer specifiek voor je top bestaat niet.. wat je wel kan doen is een langzamere uitlaat erop doen en dan een grotere carb, lagere top, en door de grotere carb maak je de verloren trekkracht weer een beetje goed.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
S1lv3r |
27-1-2007 12:21 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
precies, is niet echt ideale manier, op elke snelheid draai je meer toeren dan voorheen, meer verbruik dus als je dat interreseert, meer slijtage... En begrenzer specifiek voor je top bestaat niet.. wat je wel kan doen is een langzamere uitlaat erop doen en dan een grotere carb, lagere top, en door de grotere carb maak je de verloren trekkracht weer een beetje goed.
leuke theorie, maar jammer dat het zo niet werkt
|
|
|
|
BIET |
27-1-2007 12:22 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]
leuke theorie, maar jammer dat het zo niet werkt
Leg mar uit schat, als je zoiets wilt bereiken is dit volgens mij zo ong enige wat in de buurt komt op de vertanding na....
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
-Bassie- |
27-1-2007 12:22 |
Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
precies, is niet echt ideale manier, op elke snelheid draai je meer toeren dan voorheen, meer verbruik dus als je dat interreseert, meer slijtage... En begrenzer specifiek voor je top bestaat niet.. wat je wel kan doen is een langzamere uitlaat erop doen en dan een grotere carb, lagere top, en door de grotere carb maak je de verloren trekkracht weer een beetje goed.
maar het nadeel is er wel weer van dat je verbruik om hoog gaat.
dus je moet zelf weten.
maar TS wat voor snelheid rijd je brommer nu dan??
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
BIET |
27-1-2007 12:23 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]
maar het nadeel is er wel weer van dat je verbruik om hoog gaat.
dus je moet zelf weten.
maar TS wat voor snelheid rijd je brommer nu dan??
sja, van een snelere uitlaat gaat je verbruik ook omhoog...
en z'n brommert loopt 65, staat in de begin post
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 27-1-2007 om 12:24 uur.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
jeroen55 |
27-1-2007 12:51 |
Posts: 326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: boukekappers
Hallo,
Mijn brommert loopt nu 65.
Dat is op zich niet zo'n probleem maar nu vroeg
ik me af zou ik een begrenzer kunnen inbouwen die alleen snelheid begrenst zodat hij dus nog wel hard optrekt?
want staan hier toch regelmatig rollerbanken en heb eigenlijk geen zin in een boete.
gr.
bouke
en hoe hard mag je brom gaan om geen boete te krijgen op de nieuwe rollerbank....
Dit bericht is gewijzigd door boukekappers op 27-1-2007 om 11:59 uur.
ik weet niet of je het weet maar de rollerbank meet het VERMOGEN. niet de SNELHEID. dus als je zachter wilt gaan vanwege de rollerbank moet je hem niet klein vertanden want dan heeft hij hetzelfde vermogen. je zou een ring in de uitlaat kunnen stoppen. ben je van al da gezijk af.
|
|
mtx r2 |
|
Jesse-MTXsh |
27-1-2007 12:54 |
Posts: 348 |
er zijn nieuwe rollerbanken die snelheid meten (als ik het goed heb)
|
|
|
|
BIET |
27-1-2007 12:57 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jesse-MTXsh
er zijn nieuwe rollerbanken die snelheid meten (als ik het goed heb)
alle rollerbanken meten inpricipe snelheid en dat zetten ze via een tabel om in vermogen op die ouwe dingen . Met ligte vertanding had ik ook minder kw's op zown ding dan nieuwe eigenaar met een zwaardere vertanding met mij 1e nsr.. dus gnoeg over rollerbank metingen
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
gelderboer |
27-1-2007 14:52 |
Posts: 226 |
ben verleden week nog aangehouden en op de rollerbank gezet. die nieuwe meten idd op snelheid. ik heb er zon eurogeval als begrenzer inzitten en die werkte netjes. bleef op 53km steken.ik kreeg wel de vraag of ie begrensd was. ik zei natuurlijk hij loop altijd zo volgas anders krijg ik een bekeuring. die motormuis die met me opreed zei dat ook dat ik max iets over de 50 ging. ze heben verder alles uitgeprobeerd. remmen, licht, knipperlichten, claxon en dat was oke. geen bekeuring gehad
|
|
Ik motor ook |
|
b e r t |
27-1-2007 15:52 |
|
erwin fs1 |
27-1-2007 17:37 |
Posts: 897 |
ik denk dat ie op de weg hard op wil trekken wat is je setup?
Dit bericht is gewijzigd door erwin fs1 op 27-1-2007 om 17:37 uur.
|
|
vake bej te bange.... |
|
DVM, trotse Vlaming |
27-1-2007 17:46 |
Posts: 330 |
Of combinatie lichtere vertanding en ring in uitlaat.
Gaje minder hard en blijf je toch nog een beetje trekvermogen hebben.
|
|
|
|