Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mt wil niet op vrijdag naar school

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 846 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40923 - Honda mt wil niet op vrijdag naar s...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 782 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTRudolf 26-1-2007 9:37 Print topicpost

Posts: 2464
heeys


ik heb un probleem met mijn K*T mt

Ik heb hem pas helemaal laten reviseren ( voor de 4e keer)

en heb er laatst un
nieuwe uitlaat
cilinderkop
carberateur
pakkingen

opgezet maar da stomme ding loopt elke keer vast


paar weken terug reed ik naar school en ging hij steeds langszamer te rijden en gigantisch te trillen...

Hij zat toen helemaal vast.
Blijkbaar stond de balansas niet goed en daardoor zijn waren mun lagers vastgelopen.


nou ik dus weer laten reviseren..

Vorige week da ding in elkaar gezet afgesteld de hele dag mee rond gereden niks mee aan de hand.
Hij trok gewoon goed door geen nare bijgeluiden de bougie was gewoon koffiebruin.


Nou wil dus dus vandaag weer naar school rijden gaat ie steeds langzamer rijden en nu zit hij weer vast




hoe kan dit in hemelsnaam ??


krijgt ie dan gewoon geen smering of knellen de krukaslagers


hij deed trouwens vandaag wel vanmorguh heel ff raar met schakelen ik zette hem in zun 1 en toen reed ik weg.
Schakel ik naar zun 2 blijft ie op hetzel;fde aantal toeren hangen??

vond ik ook een beetje vreemd...

bvd raymond
 

christianos 26-1-2007 9:40 Print reply

Posts: 20445
volgens mij ( no offence) zijn je reviseer kunsten niet zo goed als ik het zo hoor..

Klikt als een fout ergens in het blok

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 26-1-2007 om 9:40 uur.
 
MTRudolf 26-1-2007 9:41 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
volgens mij ( no offence) zijn je reviseer kunsten niet zo goed als ik het zo hoor..

Klikt als een fout ergens in het blok

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 26-1-2007 om 9:40 uur.




nou ik heb um dus niet zelf gereviseerd

maar r-parts heeft dat voor mij gedaan...

hij doet wel meer honda blokjes reviseren ook die van un kennis van mij en die doen het gewoon allemaal goed


wat zouer eventueel mis kunnen zijn dan met ut blok ???

Dit bericht is gewijzigd door MTRudolf op 26-1-2007 om 9:47 uur.
 
honda-mbx 26-1-2007 10:50 Print reply

Posts: 1688
tja wanneer een blok vastloopt na een revisie zoek je toch eerst de oorzaak?
kun je wel weer nieuwe lagers monteren etc, maar dat heeft geen zin omdat je het probleem niet hebt gevonden.
eerst moet je constateren waar hij vast loopt, versnellingsbak, krukaslagers, koppeling oid?

wanneer hij vast loopt in het blok had ik iedergeval:
-assen controleren op slingering en onbalans,
-passingen na gemeten
-haaksheid blok controleren
-smering gaatjes controleren.
-etc

nja zo kan ik nog wel even doorgaan..
1 ding is zeker: wanneer je je blok 4x laat reviseren door t zelfde figuur en hij loopt telkens op de lagers vast, moet die gast zich echt afvragen waar die mee bezig is.
een goede monteur zou bij de 2 de keer dat gelijk al doen.
(en ik zou het gelijk bij de eerste revisie doen, zo hoort dat gewoon. anders is het niet reviseren maar monteren.)

 
ik vlam je..
para88 26-1-2007 12:08 Print reply
Posts: 42
het zou kunnen dat je lagers niet goed klemmen in je carter en daardoor rond gaan draaien dan worden ze veelste heet en lopen ze vast .
heb ik ook een keer gehad met een blok
ik zou als het blok open is eens kijken op slijtsporen in het blok op de plaats waar je krukaslagers zitten
en anders even een setje andere carters regelen

 
Fabio 26-1-2007 12:24 Print reply

Posts: 1737
Is het niet mogelijk om gewoon een ander blok te regelen ipv telkens te reviseren. Ik weet dat je het probleem zo niet oplost, maar het is wel stukken goedkoper dan je blok telkens laten reviseren.

Hoe is je krukas? Of gaat er elke keer een nieuwe in? Gebruik je telkens dezelfde cilinder/zuiger/veren/naaldlager?

Hoe zijn je koppelingsplaten en je koppelingshuis. Bij mij liep er een blok vast omdat er een tandje van het koppelingshuis af was. Zijn alle assen goed recht?

Hoe is het met je balansas gesteld? en de tussenas? Zijn de tandjes duidelijk versleten waardoor de balansas niet goed meer werkt?

Wat is de schade na het vastlopen? Zijn er telkens dezelfde delen kapot?

Kijk inderdaad ook naar de lagerschalen.

 
hond mb 26-1-2007 13:28 Print reply

Posts: 528
zijn de krukas keringen wel vervangen en er goed in gezet
dat heb ik ook wel een keer gehad
dan lekt de blokolie naar binnen en gaat die steeds zachter
en op gegeven moment wil die niet meer
 
para88 26-1-2007 14:10 Print reply
Posts: 42
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hond mb
zijn de krukas keringen wel vervangen en er goed in gezet
dat heb ik ook wel een keer gehad
dan lekt de blokolie naar binnen en gaat die steeds zachter
en op gegeven moment wil die niet meer

dan loopt ie niet vast maar slaat de bougie vet
 
T-J Tha Brom Master 26-1-2007 19:36 Print reply

Posts: 213
kan die ook vast lopen heb ik ook gehad trok cillinder dr af kwam er allemaal olie uit lopen van de bak
 
ploe 26-1-2007 21:26 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
tja wanneer een blok vastloopt na een revisie zoek je toch eerst de oorzaak?
kun je wel weer nieuwe lagers monteren etc, maar dat heeft geen zin omdat je het probleem niet hebt gevonden.
eerst moet je constateren waar hij vast loopt, versnellingsbak, krukaslagers, koppeling oid?

wanneer hij vast loopt in het blok had ik iedergeval:
-assen controleren op slingering en onbalans,
-passingen na gemeten
-haaksheid blok controleren
-smering gaatjes controleren.
-etc

nja zo kan ik nog wel even doorgaan..
1 ding is zeker: wanneer je je blok 4x laat reviseren door t zelfde figuur en hij loopt telkens op de lagers vast, moet die gast zich echt afvragen waar die mee bezig is.
een goede monteur zou bij de 2 de keer dat gelijk al doen.
(en ik zou het gelijk bij de eerste revisie doen, zo hoort dat gewoon. anders is het niet reviseren maar monteren.)




totaal eens
als je niet zelf ken reviseren zoek een ander die het wel kan


Dit bericht is gewijzigd door ploe op 26-1-2007 om 21:27 uur.
 
www.placeonearth.nl

Dit topic is 782 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved