Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carburateur afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 800 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4092 - carburateur afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 720 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SIWWN 1-6-2002?12:41 Print topicpost
Posts: 7079
Me TSX vonkt nu eindelijk maar hij loopt nog niet want ik had de carburateur schoongemaakt en ook de schroefjes maar ik weet totaal niet hoe ze moeten staan.

duss hoe moeten de schroefjes ongeveer staan en welke is ook alweer luchtstelschroef? die met dat kruiskopschroefje? of gewoon platte?
en moet de vlotterbak altijd bomvol zijn voordat ie KAN lopen of is half vol ook voldoende?

hier mijn setup

70cc Eurokit
12 of 13 mm Mikuni
100 sproeier
origineel luchtfilter met gaten in de bak
twv 12-53
Proma uitlaat en Demper
origineel 2 kleps membraam (metaal)


Ik wil dat geluidje nu eindelijk eens horen na 3 maanden prutsen en spuiten :p





[This message is edited by Nick on 1-6-2002 19:27]
 

Nick - Administrator 1-6-2002?19:27 Print reply

Posts: 4967
Gebruik ff een duidelijkere topic titel in het vervolg.
Je luchtschroef is het schroefje aan de kant van de luchtinlaat (volgens mij is die kruiskop) en de stationairschroef is die op het midden van je carb die je gasschuif omhoog houdt.
 
MBBBBBB 1-6-2002?19:34 Print reply
Posts: 2340
lucht is dacht ik vaak kruiskop

check ook het FAQ ff!
 
Martijn 1-6-2002?21:38 Print reply
Posts: 10000
kruiskop is lucht, carburateur is 12mm, geen 13. het staat ook op de carb..op je flens..staat 34BO en dan nog erges iets met 12...

maar je moet je stationairschroef (in het midden van je carb ongeveer... )helemaal naar binnen draaien, zodat ie superhard stationair loopt...

dan draai je een beetje aan de luchtschroef, net zo lang totdat je de afstelling hebt gevonden waarmee ie de meeste toeren draait in zn stationair, daarna draai je je stationairschroef weer uit totdat ie netjes stationair loopt...

of je moet em gewoon 1,5 slag uitdraaien, dus 3 keer een halve slag...vanuit zn dichtste stand natuurlijk..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SIWWN 1-6-2002?21:46 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: Martijn


dan draai je een beetje aan de luchtschroef, net zo lang totdat je de afstelling hebt gevonden waarmee ie de meeste toeren draait in zn stationair, daarna draai je je stationairschroef weer uit totdat ie netjes stationair loopt...





Dan moet ie wel lopen he dat doet ie al wel maar toen ik dat schreef nog niet
 
Martijn 1-6-2002?22:42 Print reply
Posts: 10000
hij loopt ook als je de schroeffies er op willekeurige slagen in draait...als ze er maar inzitten...
heb je hem geprobeerd te starten met de schroefies erin?? je zei in het eerste dinges dat ie wel vonkt maar niet loopt...had je het geprobeerd?? hij moet volges mij wel lopen als je de schroefies er al in hebt zitten...mja ik probeerde je alleen maar te helpen hoor...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
huh 2-6-2002?21:35 Print reply
Posts: 1755
Is dat niet een beetje een erg kleine carburateur voor 70cc??
 
SIWWN 2-6-2002?22:26 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: huh?

Is dat niet een beetje een erg kleine carburateur voor 70cc??


Jah ik weet het maar heb het geld nu tijdelijk voor iets anders nodig maar.. als iemand een beetje goedkope 16,18,20 mm carburateur heeft laat het me dan maar weten (Sales?)
 
SIWWN 2-6-2002?22:29 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: Martijn

hij loopt ook als je de schroeffies er op willekeurige slagen in draait...als ze er maar inzitten...
heb je hem geprobeerd te starten met de schroefies erin?? je zei in het eerste dinges dat ie wel vonkt maar niet loopt...had je het geprobeerd?? hij moet volges mij wel lopen als je de schroefies er al in hebt zitten...mja ik probeerde je alleen maar te helpen hoor...


NO ATTACK FROM ME
 
honda mb5 3-6-2002?02:11 Print reply

Posts: 688
Quote:
Originally posted by: Nick?

Gebruik ff een duidelijkere topic titel in het vervolg.
Je luchtschroef is het schroefje aan de kant van de luchtinlaat (volgens mij is die kruiskop) en de stationairschroef is die op het midden van je carb die je gasschuif omhoog houdt.






vandaarn dat het bij mij altijd zo bagger is met afstellen ik d8 dat het juist anderson was links luchtstelschroef en rechts(kruiskop)de stationair
 

Dit topic is 720 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved