Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda MTX-sh Flink Opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1264 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40912 - Honda MTX-sh Flink Opvoeren
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8289 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

leonmt5 25-1-2007 18:11 Print reply

Posts: 799
zelf heb ik geen problemen met motoimport altijd netjes binnengekomen... laatst nog een 6 bak besteld is niet verrot of wat dan ook hij loopt hartstikke fijn
 
bert : bezopen en rijd toch.
honda marcel 25-1-2007 18:13 Print reply
Posts: 340
i


notitie

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 25-1-2007 om 18:19 uur.
 
khpoppema 25-1-2007 18:35 Print reply

Posts: 3199
het beste wat je kan doen is:

een mtx r blok kopen en tunen.

met een malossi en die tunen of een athena en die tunen of een jpc cilinder en tunen.

wat me beter lijkt is een crm 75 blok kopen (ns 1 cil) en die of opboren (vraag StefanB) of zo tunen.

of een mtx r2 blok en die cil tunen.

max inhoud is een kleine 100 cc. en als je dit niet genoeg vind moet je maar es gaan nadenken over gewoon een crossmotor.
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
honda marcel 25-1-2007 18:40 Print reply
Posts: 340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
het beste wat je kan doen is:

een mtx r blok kopen en tunen.

met een malossi en die tunen of een athena en die tunen of een jpc cilinder en tunen.

wat me beter lijkt is een crm 75 blok kopen (ns 1 cil) en die of opboren (vraag StefanB) of zo tunen.

of een mtx r2 blok en die cil tunen.

max inhoud is een kleine 100 cc. en als je dit niet genoeg vind moet je maar es gaan nadenken over gewoon een crossmotor.



maare ik heb ook een athena dat is een nieuwe versie boring 57. de oudere versie is boring 55. Hoeveel cc is 57 dan?
 
honda fryslan 25-1-2007 18:43 Print reply

Posts: 1914
57mm is luchtgekoeld is 129 ofzo maar durf te wedden dat die 98ccathena sneller is
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
mtx-motard 25-1-2007 18:46 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda marcel
[...]



maare ik heb ook een athena dat is een nieuwe versie boring 57. de oudere versie is boring 55. Hoeveel cc is 57 dan?



cilinder bereken je door

pie x r² x hoogte

pie = standaard rekenmachine knop
r²= opmeten met maatschuif oid wat de doorsnee van cil is.
hoogte = opmete met liniaal oid hoe hoog de cil is
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
John Huijben 25-1-2007 18:48 Print reply

Posts: 2433
57mm krijg je niet op een mtx watergekoeld blok.
heb je n hemd van 1,5mm dik.... lekker is dat
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
honda fryslan 25-1-2007 18:53 Print reply

Posts: 1914
nee idd dat is luchtgekoeld.. heeft een slag van 50.8 dus reken maar uit
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Maximilliano 25-1-2007 22:18 Print reply
Posts: 666
iedereen zegt dat 100 het grootst is wat er onder past...
maar toch heb ik dingen gezien waar ook 125cc op zit?

en dat wil ik zelf ook!

Een vriend van mij had een honda MT50 en daar had hij zelf ook deze dingen op gezet

blokkie 80cc
125cc
34,5 mm carb
proma pijp

Dit bericht is gewijzigd door Maximilliano op 25-1-2007 om 22:20 uur.
 
bikkeltje 25-1-2007 22:20 Print reply

Posts: 2380
het heet 125cc...Maar bijvoorbeeld die 110cc malossie>> dat komt neer op 93cc maar iedereen noemt het 110. Is verder wel leuke cilinder. Heb ik ook.
 
driver004 25-1-2007 22:20 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maximilliano
iedereen zegt dat 100 het grootst is wat er onder past...
maar toch heb ik dingen gezien waar ook 125cc op zit?

en dat wil ik zelf ook!


lc?
zoja nsr125 blok

ac
gewoon zon athena op zon ac blok dan heb je nog geen 125 maja
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
khpoppema 25-1-2007 22:28 Print reply

Posts: 3199
bij de bekende honda 2 takt brommers zijn 2 blokken:

mb mt mtx(ot) 50 blok:
luchtgekoeld
slag 41.4 mm

max inhoud ongeveer 70 cc

op die brommers kun je ook een 80 cc blok zetten
mb mt mtx(ot) 80 blok:
luchtgekoeld
slag van 50.8 mm

max cil inhoud kleine 130 cc


daarnaast heb je:
mbx nsr mtx (sh) 50 blok.
lucht en watergekoeld
slag 41.4 mm

op deze brommers kun je (dus zonder blokpunten verbouwen):
mbx mtx(r) mtx(r2) ns1 en crm blokken zetten
mbx mtx: 80 cc
ns 1 crm: 75 cc
(je hebt ook nog mcx zelfde blok maar dan luchtgekoeld komt haast neit voor)
slag 41.4
watergekoeld

max cilinhoud kleine 100cc

(let op 75 cc denk je dat gaat langzamer. neen. deze zijn sneller door gunstigere timing.)

jij kunt met je mtx sh uit de laatst genoemde blokken kiezen die er zo onder kunnen kwa ophangpunten



 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Maximilliano 25-1-2007 22:42 Print reply
Posts: 666
dus een 80cc blok
luchtgekoeld
met een slag 50.8mm

is dus degene die ik nodig heb voor een 110 malossi? of een 125 athena/eurocilindro?
en de carburateur zoek ik nog wel een keer... maar keihin of mikuni? (hoe je het schrijft)
 
DVM, trotse Vlaming 25-1-2007 22:43 Print reply

Posts: 330
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]



cilinder bereken je door

pie x r² x hoogte

pie = standaard rekenmachine knop
r²= opmeten met maatschuif oid wat de doorsnee van cil is.
hoogte = opmete met liniaal oid hoe hoog de cil is


Als je dit tegen een leek zegt komt er nix van terecht .
Hetgeen je opmeet met de SCHUIFMAAT is de diameter d en deze is tweemaal de straal r (gebruikt in formule), dus hetgeen je opmeet met de schuifmaat delen door 2 om r te hebben hé . En wtf maatschuif???? Schuifmaat ja .

Maar volgens mij ben je beter met een niet ori honda-cilinder, deze zijn slomer als malossie, athena oid. Dus zien daje een malossie oid dergelijk hebt. Je kan ook je ori cil laten tunen maar das allemaal weer wat omslachtiger hé . Owja, LC is sneller als AC als je perse snelheid wil .

Dit bericht is gewijzigd door dvm yamaha dt op 25-1-2007 om 22:44 uur.
 
mtx-motard 25-1-2007 22:51 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dvm yamaha dt
[...]


Als je dit tegen een leek zegt komt er nix van terecht .
Hetgeen je opmeet met de SCHUIFMAAT is de diameter d en deze is tweemaal de straal r (gebruikt in formule), dus hetgeen je opmeet met de schuifmaat delen door 2 om r te hebben hé . En wtf maatschuif???? Schuifmaat ja .

blaat

Dit bericht is gewijzigd door dvm yamaha dt op 25-1-2007 om 22:44 uur.


dat bedoelde ik
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 8289 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved