Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #40912 - Honda MTX-sh Flink Opvoeren
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 8348 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Maximilliano |
25-1-2007 16:46 |
Posts: 666 |
Hey
Ik wil mijn Honda MTX-sh opvoeren.
mijn setup nu is:
alles is origineel
behalve de uitlaat (merk onbekend)
Nu wil ik mijn brommer veel harder laten gaan.
ik dacht zelf aan een 80cc blok (of iets anders waar een 110 malossi of een 125cc cilinder op kan)
een carburateur 30mm+
Spruitstuk eventueel en alle andere dingen.
maar het belangrijkste nu is het blok...
Maakt het uit of het AC of LC is qua cilinder en koeling? en welke onderdelen heb ik dan nodig? Daarmee bedoel ik welke onderdelen er minimaal vervangen/opgevoerd/veranderd moeten worden wil ik een 80cc (of 125cc) blok met 110/125cc cilinder op mijn Honda rijdend krijgen.
alvast bedankt!
m.v.g. Max
|
|
|
|
rubbert |
25-1-2007 16:52 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maximilliano
Hey
Ik wil mijn Honda MTX-sh opvoeren.
mijn setup nu is:
alles is origineel
behalve de uitlaat (merk onbekend)
Nu wil ik mijn brommer veel harder laten gaan.
ik dacht zelf aan een 80cc blok (of iets anders waar een 110 malossi of een 125cc cilinder op kan)
een carburateur 30mm+
Spruitstuk eventueel en alle andere dingen.
maar het belangrijkste nu is het blok...
Maakt het uit of het AC of LC is qua cilinder en koeling? en welke onderdelen heb ik dan nodig? Daarmee bedoel ik welke onderdelen er minimaal vervangen/opgevoerd/veranderd moeten worden wil ik een 80cc (of 125cc) blok met 110/125cc cilinder op mijn Honda rijdend krijgen.
alvast bedankt!
m.v.g. Max
ik zou als ik jou was een mbx blok eronder doen en dan 110 cc ofzo erop, voor koeling heb je dan alleen een radiateur nodig (van een mtx-r) die kan je zo op je sh schroeven zonder aan te hoeven passen
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
De Schout |
25-1-2007 16:56 |
Posts: 5327 |
zonder je frame te verlassen zit je vast aan max 98cc ofzo. mbx80 blokje eronder is het handigste. zit je dus wel aan waterkoeling vast. je zou ook een mcx80 blok kunnen zoeken, maar daar zijn geen andere cilinder ed. voor te krijgen, maar heb je wel luchtkoeling..
dus: radiateurtje, kvs overloop dingetje, compleet mbx80 blok.
Het blok:
-carterbegrenzer eruit (laten) halen.
-ns1 cilinder opboren naar 55mm (98cc) en laten tunen/ of een 93cc malossi, dan hoef je je carter niet aan te passen, en is ongetuned de snelste cilinder ervoor.
-kopje op maat laten draaien
en met uitlaat/carb/ontsteking moet je zelf maar kijken wat je er voor over hebt..
beetje lowbudget: ori ontsteking, mikuni vm24 en een tecno uitlaat.
beetje duur..: hpi ontsteking ofzo, keihin 28pwk ofzo, en uitlaatje laten maken.
naja, der is vanalles mogelijk, maar net hoeveel €€ je er in wilt pompen.
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 25-1-2007 om 16:57 uur.
edit2: zelfmoordplannen ofzo
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 25-1-2007 om 16:57 uur.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
THOMASJEUHHH |
25-1-2007 16:57 |
Posts: 4159 |
ja koop bij www.motoimport.nl een mbx blok en een 110 malossi en een 28mm keihin ofzo,, dan een opmaat uitlaatje laten maken dan heb je het wel goed zitten,,
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
Maximilliano |
25-1-2007 17:01 |
Posts: 666 |
Ja
ik heb zelf al een beetje gezocht.
ik heb gevonden: kompleet 80cc mbx,nsr,mtx blok=nagekeken! 6bak+onsteking,zonder carb€170
en ik heb deze gevonden:
duits 80cc blok voor een honda mt mb mtx mbx enz.
met bijna nieuwe malossi cilinder en goede 30mm mikuni carburateur.
cil.heeft al gelopen,en liep ongeveer 140kmh met een mtx.
er zit een nieuwe zuiger in,en nieuwe krukas lagers.
wat denken jullie er van?
|
|
|
|
honda fryslan |
25-1-2007 17:03 |
Posts: 1914 |
misschien is mijn setup een idee?
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
De Schout |
25-1-2007 17:09 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
misschien is mijn setup een idee?
athena 98cc is veel werk aan voor tie snel is. kun je beter ns1 cilinder opboren naar mijn idee.. is goedkoper in aanschaf en dan heb je vlinderpoortje ipv ovale uitlaatpoort.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Maximilliano |
25-1-2007 17:12 |
Posts: 666 |
ziet er netjes uit!! maar ik wil minimaal 110cc van malossi, en anders perse 125cc (ik weet het ben kieskeurig )
|
|
|
|
honda fryslan |
25-1-2007 17:12 |
Posts: 1914 |
is dan je hele timing niet naar de kloten?
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
honda fryslan |
25-1-2007 17:15 |
Posts: 1914 |
als je 110 of 125cc wil moet je dus een luchtgekoelde cilinder.. maar ik denk niet dat die sneller zijn mja zelf wete
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
De Schout |
25-1-2007 17:16 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maximilliano
ziet er netjes uit!! maar ik wil minimaal 110cc van malossi, en anders perse 125cc (ik weet het ben kieskeurig )
der bestaat geen 110cc en ook geen 125cc
max 98cc
edit: of je moet een ander niet passend blok onder je frame lassen
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 25-1-2007 om 17:17 uur.
edit2: je klinkt als 'alluhzz mhr'
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 25-1-2007 om 17:18 uur.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
mtx-motard |
25-1-2007 17:38 |
Posts: 14947 |
NIET naar motoimport online service gaan. als je daar een blok weghaald ga er dan HEEN en haal hem daar OP. NIET op INTERNET bestellen dus, dan krijg je het allerverrotste blok die hij kan vinden in z'n huge loods, onder de vermelding dat hij gereviceerd is.
tip 2: koop dan een niet gereviceerd blok bij motoimport, scheelt je geld. want dat reviceren van motoimport is hooguit een nieuwe pakking tussen de clinder en clinderkop
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Advis52 |
25-1-2007 17:44 |
Posts: 480 |
waterkoeling en luchtkoeling maakt weinig uit, waterkoeling kan alleen maar meer aan kapot gaan.
wat mijn idee is: gewoon een grote cylinder (110/125cc) en een grote carb. en een goeie schuim/powerfilter. verder heb je weinig nodig denk ik
|
|
If life kicks ass, kick back. |
|
THOMASJEUHHH |
25-1-2007 18:06 |
Posts: 4159 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Advis52
waterkoeling en luchtkoeling maakt weinig uit, waterkoeling kan alleen maar meer aan kapot gaan.
wat mijn idee is: gewoon een grote cylinder (110/125cc) en een grote carb. en een goeie schuim/powerfilter. verder heb je weinig nodig denk ik
grapjas,, nooit geweten dat watergekoeld veel harder kan gaan dan lcyht gekoeld,, puur door de koeling(nu verwacht ik een reaktie van mcdronkz )
en wat ze zeggen klopt,, beter haal je het spul bij motoimport op,, versturen=brak omdat ze je dan gewoon hardstikke hard afzetten met die zooi,,
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
leonmt5 |
25-1-2007 18:09 |
Posts: 799 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
NIET naar motoimport online service gaan. als je daar een blok weghaald ga er dan HEEN en haal hem daar OP. NIET op INTERNET bestellen dus, dan krijg je het allerverrotste blok die hij kan vinden in z'n huge loods, onder de vermelding dat hij gereviceerd is.
tip 2: koop dan een niet gereviceerd blok bij motoimport, scheelt je geld. want dat reviceren van motoimport is hooguit een nieuwe pakking tussen de clinder en clinderkop
ervaring??
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
mtx-motard |
25-1-2007 18:09 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
[...]
grapjas,, nooit geweten dat watergekoeld veel harder kan gaan dan lcyht gekoeld,, puur door de koeling(nu verwacht ik een reaktie van mcdronkz)
en wat ze zeggen klopt,, beter haal je het spul bij motoimport op,, versturen=brak omdat ze je dan gewoon hardstikke hard afzetten met die zooi,,
ik vertel uit ervaring. en beter fix je een waterkoeling omdat het mooier is. beter koeld. dus minder warmloper.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Dit topic is 8348 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|