Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda MTX-sh Flink Opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1232 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40912 - Honda MTX-sh Flink Opvoeren
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 8343 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maximilliano 25-1-2007 16:46 Print topicpost
Posts: 666
Hey

Ik wil mijn Honda MTX-sh opvoeren.
mijn setup nu is:

alles is origineel
behalve de uitlaat (merk onbekend)

Nu wil ik mijn brommer veel harder laten gaan.

ik dacht zelf aan een 80cc blok (of iets anders waar een 110 malossi of een 125cc cilinder op kan)
een carburateur 30mm+
Spruitstuk eventueel en alle andere dingen.

maar het belangrijkste nu is het blok...
Maakt het uit of het AC of LC is qua cilinder en koeling? en welke onderdelen heb ik dan nodig? Daarmee bedoel ik welke onderdelen er minimaal vervangen/opgevoerd/veranderd moeten worden wil ik een 80cc (of 125cc) blok met 110/125cc cilinder op mijn Honda rijdend krijgen.

alvast bedankt!

m.v.g. Max
 

rubbert 25-1-2007 16:52 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maximilliano
Hey

Ik wil mijn Honda MTX-sh opvoeren.
mijn setup nu is:

alles is origineel
behalve de uitlaat (merk onbekend)

Nu wil ik mijn brommer veel harder laten gaan.

ik dacht zelf aan een 80cc blok (of iets anders waar een 110 malossi of een 125cc cilinder op kan)
een carburateur 30mm+
Spruitstuk eventueel en alle andere dingen.

maar het belangrijkste nu is het blok...
Maakt het uit of het AC of LC is qua cilinder en koeling? en welke onderdelen heb ik dan nodig? Daarmee bedoel ik welke onderdelen er minimaal vervangen/opgevoerd/veranderd moeten worden wil ik een 80cc (of 125cc) blok met 110/125cc cilinder op mijn Honda rijdend krijgen.

alvast bedankt!

m.v.g. Max


ik zou als ik jou was een mbx blok eronder doen en dan 110 cc ofzo erop, voor koeling heb je dan alleen een radiateur nodig (van een mtx-r) die kan je zo op je sh schroeven zonder aan te hoeven passen

 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
De Schout 25-1-2007 16:56 Print reply
Posts: 5327
zonder je frame te verlassen zit je vast aan max 98cc ofzo. mbx80 blokje eronder is het handigste. zit je dus wel aan waterkoeling vast. je zou ook een mcx80 blok kunnen zoeken, maar daar zijn geen andere cilinder ed. voor te krijgen, maar heb je wel luchtkoeling..

dus: radiateurtje, kvs overloop dingetje, compleet mbx80 blok.

Het blok:

-carterbegrenzer eruit (laten) halen.
-ns1 cilinder opboren naar 55mm (98cc) en laten tunen/ of een 93cc malossi, dan hoef je je carter niet aan te passen, en is ongetuned de snelste cilinder ervoor.
-kopje op maat laten draaien

en met uitlaat/carb/ontsteking moet je zelf maar kijken wat je er voor over hebt..

beetje lowbudget: ori ontsteking, mikuni vm24 en een tecno uitlaat.

beetje duur..: hpi ontsteking ofzo, keihin 28pwk ofzo, en uitlaatje laten maken.

naja, der is vanalles mogelijk, maar net hoeveel €€ je er in wilt pompen.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 25-1-2007 om 16:57 uur.

edit2: zelfmoordplannen ofzo

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 25-1-2007 om 16:57 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
THOMASJEUHHH 25-1-2007 16:57 Print reply

Posts: 4159
ja koop bij www.motoimport.nl een mbx blok en een 110 malossi en een 28mm keihin ofzo,, dan een opmaat uitlaatje laten maken dan heb je het wel goed zitten,,
 
bwoaahhppp,,..
Maximilliano 25-1-2007 17:01 Print reply
Posts: 666
Ja

ik heb zelf al een beetje gezocht.
ik heb gevonden: kompleet 80cc mbx,nsr,mtx blok=nagekeken! 6bak+onsteking,zonder carb€170

en ik heb deze gevonden:
duits 80cc blok voor een honda mt mb mtx mbx enz.
met bijna nieuwe malossi cilinder en goede 30mm mikuni carburateur.

cil.heeft al gelopen,en liep ongeveer 140kmh met een mtx.
er zit een nieuwe zuiger in,en nieuwe krukas lagers.

wat denken jullie er van?
 
honda fryslan 25-1-2007 17:03 Print reply

Posts: 1914
misschien is mijn setup een idee?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
De Schout 25-1-2007 17:09 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
misschien is mijn setup een idee?



athena 98cc is veel werk aan voor tie snel is. kun je beter ns1 cilinder opboren naar mijn idee.. is goedkoper in aanschaf en dan heb je vlinderpoortje ipv ovale uitlaatpoort.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Maximilliano 25-1-2007 17:12 Print reply
Posts: 666
ziet er netjes uit!! maar ik wil minimaal 110cc van malossi, en anders perse 125cc (ik weet het ben kieskeurig )
 
honda fryslan 25-1-2007 17:12 Print reply

Posts: 1914
is dan je hele timing niet naar de kloten?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
honda fryslan 25-1-2007 17:15 Print reply

Posts: 1914
als je 110 of 125cc wil moet je dus een luchtgekoelde cilinder.. maar ik denk niet dat die sneller zijn mja zelf wete
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
De Schout 25-1-2007 17:16 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maximilliano
ziet er netjes uit!! maar ik wil minimaal 110cc van malossi, en anders perse 125cc (ik weet het ben kieskeurig )


der bestaat geen 110cc en ook geen 125cc

max 98cc

edit: of je moet een ander niet passend blok onder je frame lassen

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 25-1-2007 om 17:17 uur.

edit2: je klinkt als 'alluhzz mhr'

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 25-1-2007 om 17:18 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
mtx-motard 25-1-2007 17:38 Print reply

Posts: 14947
NIET naar motoimport online service gaan. als je daar een blok weghaald ga er dan HEEN en haal hem daar OP. NIET op INTERNET bestellen dus, dan krijg je het allerverrotste blok die hij kan vinden in z'n huge loods, onder de vermelding dat hij gereviceerd is.

tip 2: koop dan een niet gereviceerd blok bij motoimport, scheelt je geld. want dat reviceren van motoimport is hooguit een nieuwe pakking tussen de clinder en clinderkop
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Advis52 25-1-2007 17:44 Print reply

Posts: 480
waterkoeling en luchtkoeling maakt weinig uit, waterkoeling kan alleen maar meer aan kapot gaan.

wat mijn idee is: gewoon een grote cylinder (110/125cc) en een grote carb. en een goeie schuim/powerfilter. verder heb je weinig nodig denk ik
 
If life kicks ass, kick back.
THOMASJEUHHH 25-1-2007 18:06 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Advis52
waterkoeling en luchtkoeling maakt weinig uit, waterkoeling kan alleen maar meer aan kapot gaan.

wat mijn idee is: gewoon een grote cylinder (110/125cc) en een grote carb. en een goeie schuim/powerfilter. verder heb je weinig nodig denk ik



grapjas,, nooit geweten dat watergekoeld veel harder kan gaan dan lcyht gekoeld,, puur door de koeling(nu verwacht ik een reaktie van mcdronkz)


en wat ze zeggen klopt,, beter haal je het spul bij motoimport op,, versturen=brak omdat ze je dan gewoon hardstikke hard afzetten met die zooi,,
 
bwoaahhppp,,..
leonmt5 25-1-2007 18:09 Print reply

Posts: 799
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
NIET naar motoimport online service gaan. als je daar een blok weghaald ga er dan HEEN en haal hem daar OP. NIET op INTERNET bestellen dus, dan krijg je het allerverrotste blok die hij kan vinden in z'n huge loods, onder de vermelding dat hij gereviceerd is.

tip 2: koop dan een niet gereviceerd blok bij motoimport, scheelt je geld. want dat reviceren van motoimport is hooguit een nieuwe pakking tussen de clinder en clinderkop


ervaring??

 
bert : bezopen en rijd toch.
mtx-motard 25-1-2007 18:09 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
[...]



grapjas,, nooit geweten dat watergekoeld veel harder kan gaan dan lcyht gekoeld,, puur door de koeling(nu verwacht ik een reaktie van mcdronkz)


en wat ze zeggen klopt,, beter haal je het spul bij motoimport op,, versturen=brak omdat ze je dan gewoon hardstikke hard afzetten met die zooi,,



ik vertel uit ervaring. en beter fix je een waterkoeling omdat het mooier is. beter koeld. dus minder warmloper.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 8343 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved