Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda Mbx 80 clinder op nsr 50 carter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1138 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40910 - Honda Mbx 80 clinder op nsr 50 cart...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 6575 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT70-nolimit 2-2-2007 15:04 Print reply

Posts: 4322
Hmm beetje kut om te lezen lukt het niet duidelijker?

edit: oja ik zie het al, mr wat is je deckheight en waar is je boostpoort?

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 2-2-2007 om 15:26 uur.
 
gaat lang goed
honda tim 2-2-2007 15:20 Print reply
Posts: 92
eventjes op klikken dan wordt ie groter. dan is ie wel duidelijk. is zo te zien nog niet echt 'max' getuned dacht ik.
 
christianos 2-2-2007 15:47 Print reply

Posts: 20445
waarom die rare oortjes in de uitlaatpoort bij het spijltje ?
 
honda tim 2-2-2007 15:53 Print reply
Posts: 92
aj dat vroeg ik me ook af. dan gaat ie iets eerder open, allen ik dacht geleerd te hebebn dat als je uitlaatpoort opend dat ie dan zo breed mogelijk moet openen? dus wat voor nut het heeft?? heb hem zo gekocht.
 
christianos 2-2-2007 16:49 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda tim
aj dat vroeg ik me ook af. dan gaat ie iets eerder open, allen ik dacht geleerd te hebebn dat als je uitlaatpoort opend dat ie dan zo breed mogelijk moet openen? dus wat voor nut het heeft?? heb hem zo gekocht.

dat heb je goed geleerd..

zo breed mogelijk openen is het bsnelste, maar te breed kost je je veren, dus je zal een tussenweg moeten vinden waarbij ik persoonlijk deze oplossing erg vreemd vind..
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Hmm beetje kut om te lezen lukt het niet duidelijker?

edit: oja ik zie het al, mr wat is je deckheight en waar is je boostpoort?

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 2-2-2007 om 15:26 uur.



als je je inlaattraject niet opde poortmap zet is dat toch ook niet nodig, zet me inlaat trajecten ook nooit op me poortmapjes

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 2-2-2007 om 16:52 uur.
 
MT70-nolimit 2-2-2007 16:54 Print reply

Posts: 4322
Hmm okej, maar we moeten eigenlijk nog wel even de deckheight hebben...
edit: Bij de uitlaatpoort kom ik op een breedte van 73,9%

Blowdown zit rond de 32, bij een deckheight van rond de 1, uitlaat op 202 althans als je zoals op de poortmap vanaf die rare oortjes meet...

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 2-2-2007 om 17:04 uur.
 
gaat lang goed
christianos 2-2-2007 17:07 Print reply

Posts: 20445
oo das redelijk voor een 80cc, mijn blowdown zit op ongeveer hetzelfde.. je kan er nog wel meer uithalen
 
MT70-nolimit 2-2-2007 17:08 Print reply

Posts: 4322
Ja maar imho zijn die 'oortjes' te klein om bij mee te rekenen
 
gaat lang goed
honda tim 2-2-2007 18:11 Print reply
Posts: 92
ik heb zelf op de poortmap gewoon gemeten vanaf de bovenkant uitlaat-spoelpoort naar de bovenkant van het papiertje (poortmap) dus niet de slag min hoogte poort. weet niet of dit iets uit maakt voor de timingen. en bedankt he:P
 
honda tim 3-2-2007 17:38 Print reply
Posts: 92
bedankt he mt70-nolimit dit zijn dus de timingen van de cilinder nu. uitlaat 202 is tcoh wel aardig ver, op het oog lijken ze niet zo groot. maar wat zou er nog aan egdaan kunnen worden. hij is nu getuned op een lekker koppel en een vrij brede powerband van 7000 tot 13600 toeren voor op het circuit. ik wil ermee gaan sprinten dus hij mag best wat piekeriger worden. heb ook en cloise ratio 6 bak dus zal niet snel uit zijn powerband vallen. wilde eigenlijk langs bullet gaan met deze cil. goed idee? of niet doen. gr tim
 
honda tim 6-2-2007 13:51 Print reply
Posts: 92
heeft ieman deen antwoord op me vraag? zal ik hem nog langs bullet brengen om iets verder te laten tunen en die oortjes op de uitlaatpoort laten wegwerken?? of zo laten.
 

Dit topic is 6575 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved