De Schout |
26-1-2007 14:56 |
Posts: 5327 |
nog maar de 5e keer dat het gezegd word ofzo, maar die ene mm in lengte verschil van drijfstang boeit echt helemaal niets. je moet gewoon zorgen dat de zuiger evenhoog staat t.o.v de cilinder. hoeveel er van je cil of carter af moet, moet je zelf bekijken, want hoogt van carter tot krukaslagers zou wel is anders kunnen zijn bij nsr of mbx en verder vlak je je blok ook nog eens waardoor je weer wat materiaal verliest. gewoon monteren en kijken dus... koeling moet wel goedkomen met het ori pompje, want is het zelfde als van mbx80. krukaslagers gewoon 6205c3 het geen wat er origineel ook gemonteerd word dus.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
honda tim |
28-1-2007 16:20 |
Posts: 92 |
ja ok die mm maakt niet uit is ook makkelijk weg te werken een mm de rest moet eelmaal vrij simpel passen dacht ik zo. allen ik dacht dat een mbx 80 krukas iets dikker was dan een nsr krukas. dacht dat de binnenmaat an de lagers groter was bij mbx 80. maar de best elagers om mee te gaan rijden zijn dus de orginle lagers?
|
|
|
|
John Huijben |
28-1-2007 16:34 |
Posts: 2433 |
eehm, er passen toch geen andere lagers in .
gewoon c3 lagertjes erin, van koyo, skf, ntn of nsk ofzo, beetje goed merk.
er zijn overigens wel betere lagers voor hoor.
ofja beter, zit aparte kooi in ofzo, die wat beter is, en die zou t langer uit moeten houden als je echt veel toeren draaid.
beetje onzin als je t mij vraagt, gewone c3 lagers houden t ook gewoon goed uit.
lagerstjes zijn 84 euro per stuk.
voor meer info even kijken op
http://www.helden2w....43DD910E954F6E966131
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
honda tim |
28-1-2007 22:50 |
Posts: 92 |
ja ik snap natuurlijk wel dat er geen andere maat krukaslagers in passen, dat is gewoon een vast gegeven. ik bedoelde idd welke lagers dit goede aan kunnen, draait 14000 toeren. ik bedoelde de orginele lagers die erin zitten of gewoon skf lagertjes in die maat. of die dat een beetje aan kunnen. niet dat ik me lagers verrot draai. geen c4 nemen?
Dit bericht is gewijzigd door honda tim op 30-1-2007 om 15:15 uur.
|
|
|
|
honda tim |
31-1-2007 12:23 |
Posts: 92 |
het is me allemaal wel aardig duidelijk, moet allemaal niet al te veel problemen op gaan leveren. wil er mee gaan sprinten in de prostock. kijken hoever ik kom met een orginle 80 cc cilinder? denken jullie dat er een vbeetje net vermogen uitklomt?? zit al een opmaat uitlaatje bij opmaat kop hpi en 28mm koso? hoop zelf toch wel op zo'n 18 pk mis nog iets meer zelfs, is dat realistisch?. gr tim
|
|
|
|
MT70-nolimit |
31-1-2007 12:49 |
Posts: 4322 |
Zonder aanpassingen aan de cilinder ga jij geen 18pk scoren.
edit: sorry lees dat je orginele typt je bedoelt wel tuned
Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 31-1-2007 om 15:27 uur.
|
|
gaat lang goed |
|
Baasbas |
31-1-2007 12:57 |
Posts: 2176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Zonder aanpassingen aan de cilinder ga jij geen 18pk scoren.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda tim
het gaat hier over een honda mbx 80cc cilinder getuned en er is een nicoseal wand in gezet opmaat kop enz
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
honda tim |
31-1-2007 13:08 |
Posts: 92 |
cilinder is cker wel aangepast. ik heb hem gekocht hier op het forum kan zo ff niet meer op de naam van diegene komen. hij heeft er dikke 17pk uitgehaald met iest andere onderdelen. ik hoop toch op hetzelfde of meer. cilinderje is 2 x getuned en dan de 2x tunen is er bij powerseal een nieuw wand in gezet hij is geferroseald. veder is de uitlaat bewerkt en wat aan de spoelkanalen gedaan zit een opmaat kop met o-ring pakking bij. bijgewerkt orgineel membraam met boyesen kleppen. bewerkte 4 plaats koppeling cr80 close ratio 6 bak balsas eruiit kickstarter eruit. uitlaat laten berekenen en laten maken bij salamons en swiers. dus moet toch wel wat uit te halen zijn. cker na aanpssingen van het 50 carter netjes flowen en spoelers perfect gelijk leggen omdat er toch in gevreest moet worden. is dus wel degelijk aangepast spul en geen standaart gebeuren. gr tim
|
|
|
|
MT70-nolimit |
31-1-2007 15:29 |
Posts: 4322 |
Wat voor timingen heeft de cilinder momenteel?
|
|
gaat lang goed |
|
honda tim |
31-1-2007 16:02 |
Posts: 92 |
zal morge ff een poortmapje maken. weet ze zelf ook nog niet. cilinder is op circuit gebruikt heeft een vrij brede poweband van 7000 tot 13600 rpm, morge post ik hem wel.
|
|
|
|
- Han - |
31-1-2007 16:10 |
Posts: 9667 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
lagerstjes zijn 84 euro per stuk.
voor meer info even kijken op
http://www.helden2w....43DD910E954F6E966131
wat een afzetters, 84 euro per stuk. Die ze daar bedoelen zullen wel c4 lagers zijn. Maar die zijn net 10 euro ofzo inkoop skf of koyo ofzo, echt niet normaal die prijs
|
|
<10.000 posts |
|
MT70-nolimit |
31-1-2007 17:43 |
Posts: 4322 |
Als ik jouw was zou ik skf en koyo ook niet onder één noemer plaatsen. Koyo gebruik ik voor alle lageringen in het blok, behalve kruklagers. Daarvoor kun je veel beter skf pakken. Je moet idd wel uitgaan van een lager rond de 15 euro.
|
|
gaat lang goed |
|
honda tim |
1-2-2007 19:09 |
Posts: 92 |
ik heb een poortmap gemaakt van de cil. alleen die timingen uitrekenen das niks voor mij. klopt geen reet van en snap het niet helemaal die formule dus komt op zeer onrealistische getallen uit. poortmap heb ik op de pc staan alleen hoe krijg ik die nu in dit topic zodat jullie hem ook kunnen zien. mis is er iemand zo aardig om voor mij de timingen uit te rekenen. gr tim
|
|
|
|
Bullet |
1-2-2007 19:12 |
Posts: 12150 |
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
honda tim |
2-2-2007 15:01 |
Posts: 92 |
hier een poortmap van de cil. zou iemand me kunnen helpen met de timingen?
klikbare versie
Dit bericht is gewijzigd door honda tim op 2-2-2007 om 15:02 uur.
|
|
|
|