Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda Mbx 80 clinder op nsr 50 carter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1293 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40910 - Honda Mbx 80 clinder op nsr 50 cart...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda tim 25-1-2007 16:33 Print topicpost
Posts: 92
mensen ik heb een vraagje.
ik heb laast een honda mbx 80 blokje gekocht van iemand van dit forum en wil daarmee gaan sprinten. nu mag je niet met een 80cc blok rijden in de prostock jubbega enz. dus moet het geheel op een 50cc nsr carter gezet worden. het gaat hier over een honda mbx 80cc cilinder getuned en er is een nicoseal wand in gezet opmaat kop enz maar deze cilinder moet dus op een 50 carter komen. de slag van een honda mbx80 en honda nsr 50 blok is gelijk allebei 41.4 dacht ik gelzen te hebben. allen de drijfstanglengte van mbx is 91mm en van nsr 90mm dan zou de cilinder in principe toch (na aanpassingen aan het 50 cc carter zoals oplassen uitkotteren enz.)op een honda nsr blok moeten passen met een gewone honda nsr krukas? of moet ik nog een 1mm afdraaien van de cilinder? die drijstanglengte zit ik dus mee en de timingen. dus heeft iemand een antwoord? komen de timingen overeen als ik 1mm van de cilinder afdraai op een honda nsr cartre met honda nsr krukas? of zit ik helmaal verkeerd. de rest van het blok cr 80 cloise ratio 6 bak 4 plkaats koppeling en enz kunnen neem ik aan ook zo overgezet worden in een nsr blok.

hoop dat jullie me kunnen helpen.
gr tim

Dit bericht is gewijzigd door honda tim op 25-1-2007 om 17:51 uur.
 

De Schout 25-1-2007 16:38 Print reply
Posts: 5327
tapeinden passen, maar spoelkanalen in blok zijn veel te klein. nsr carters zul je moeten oplassen wil het aansluiten.

edit: als je de cilinder evenhoog zet ten opzichte van de zuiger zullen de timingen nagenoeg hetzelfde uitkomen. die 1mm verschil in drijfstanglengte maakt niet zo heel veel.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 25-1-2007 om 16:39 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
honda tim 25-1-2007 16:45 Print reply
Posts: 92
maar dat het opgelast moet worden dat wist ik al. alleen al sik de cilinder 1mm ophoog dat zijn de timingen toch weer gelijk? en verder heeft die drijstanglengte toch geen invloed. en zullen de krukas en de lagers dit gaan houden? 28pwk hpi 2006 opmaat uiltaa getunde 80cc cilidner enz>???
 
BIET 25-1-2007 16:46 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda tim
maar dat het opgelast moet worden dat wist ik al. alleen al sik de cilinder 1mm ophoog dat zijn de timingen toch weer gelijk? en verder heeft die drijstanglengte toch geen invloed. en zullen de krukas en de lagers dit gaan houden? 28pwk hpi 2006 opmaat uiltaa getunde 80cc cilidner enz>???

krukas houd het wel, mar denk dat je toch zelf wel kan bedenken dat je geen ori krukaslagers moet gebruiken
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Sypie_Honda 25-1-2007 16:48 Print reply

Posts: 13830
als ik het goed begrijp wil je dus een MBX drijfstang in een NSR as persen?

ik zou gewoon ff een nieuwe aftermarket krukas kopen, deze zijn vaak beter/goedkoper dan de ori
en houd het gemakkelijk
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
honda fryslan 25-1-2007 17:00 Print reply

Posts: 1914
ik heb precies het zelfde gedaan maar dan met 90cc malossi.. ook wel 110cc genoemd.. ik heb het met kneedbaar aluminium gedaan.. werkt perfect.. krukas houden het wel en je lagers moet je gewoon vervangen.. je hebt je blok toch open liggen dus gewoon alles vervangen
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
De Schout 25-1-2007 17:00 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
als ik het goed begrijp wil je dus een MBX drijfstang in een NSR as persen?

ik zou gewoon ff een nieuwe aftermarket krukas kopen, deze zijn vaak beter/goedkoper dan de ori
en houd het gemakkelijk



er is niet beter dan een ori honda as.. je bigend gaat flink op zen donder krijgen, dat wel, maar als je het af en toe vervangt moet het wel goed gaan. krukaslagers moeten geen probleem zijn want zijn van nsr50 het zelfde als mbx80. en die 1mm drijfstanglengteverschil doet idd bar weinig voor je timingen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Sypie_Honda 25-1-2007 17:01 Print reply

Posts: 13830
mwa ik vind die ori Honda krukas wat zozo, die keerringen slijten altijd zo in

mag eigenlijk niet kunnen vind ik.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
De Schout 25-1-2007 17:03 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
mwa ik vind die ori Honda krukas wat zozo, die keerringen slijten altijd zo in

mag eigenlijk niet kunnen vind ik.



heb je bij nsr/mbx blokken geen last van eigelijk met die bus erop. ennuh, gebruik ori keringen, die slijten niet in op je as, alleen die veel te harde imitatie keringen gaan je as in..

edit: gaat wel beeeetje oftopic nu srry

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 25-1-2007 om 17:04 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
honda tim 25-1-2007 17:50 Print reply
Posts: 92
ik ga geen mbx drijfstang in een nsr krukas zetten. ik ga eengewone orginele nsr krukas gebruiken met orginle nsr drijfstang. verschil in lengte van de drijfstang van een orginele mbx 80 krukas of een orignele nsr 50 krukas is 1 mm nsr drijfstang is 1 mm korter. als ik nu mijn cilinder 1mm op afdraai kom ik gelijk uit kwa timingen? of zich ik dat nu fout
 
De Schout 25-1-2007 17:55 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
edit: als je de cilinder evenhoog zet ten opzichte van de zuiger zullen de timingen nagenoeg hetzelfde uitkomen. die 1mm verschil in drijfstanglengte maakt niet zo heel veel.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 25-1-2007 om 16:39 uur.


 
tune tweak fiddle bang bummer
verwijderd 25-1-2007 18:21 Print reply
Posts: 4082
alles houd het gemakkelijk, zo'n mbx80 cilinder doet niet zoveel.
 
honda tim 25-1-2007 18:29 Print reply
Posts: 92
en wat wil je daarmee zeggen dan?
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 25-1-2007 18:45 Print reply

Posts: 10835
dat het heel blijft waarschijnlijk.

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
John Huijben 25-1-2007 18:46 Print reply

Posts: 2433
carters moeje kotteren.
nsr is 50mm, mbx80 is 60mm.
spoelkanalen moet je oplassen en breder uitfrezen, mischien dat dit met vloeibaar aluminium ofzo ook wel goedgaat, maar das wat meer beunen eigenlijk.
zuigers zijn beide pen 12 alst goed is dus dat moet kunnen.
slag is zo goed als hetzelfde.
drijfstanglengte is ietsjes anders, maar als je de cilinder gewoon goed op hoogte zet zijn de timingen weer zo goed als hetzelfde dan op een mbx80 blok, scheelt mischien 0,2 graden ofzo omdat de drijfstanglengte een mm anders is.
verder moet het gewoon kunnen
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
honda tim 26-1-2007 0:51 Print reply
Posts: 92
ja het carter wordt netje sopgelast een daarna gevlakt en gekotterd dus geen gebeun met vloeibaar alu enz gewoon netjes laten oplassen en kotteren heb al een adres daarvoor. maar nu ff een antwoordt op mijn vraag als iemand het weet. verschiol in drijfstanglengte is 1 mm. nsr drijfstang is 1mm korter. dus cilinder 1 mm afdraaien en dan is het ok?? of als ik het carter toch vlak gewoon carter een 1 mm afrezen?? dan komen de tinmingen toch gewoon perfect uit neem ik aan? omdat de de slag gelijk is en de cilinder of carter 1mm afdraaien, dan ben je toch ook die mm kwijt die je te weinig hebt in drijfstanglengte omdat je en mm van je cil afhaalt? tapdraden kloppen dus past gelijk. en koelin gaat dat goedkomen? wordt die cil genoeg gekoeld? en eventueel een advies in type krukas lager wat ik zou kunnen gebruiken?? reacties graag alvast bedankt.
 

Dit topic is 6477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved