Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - uitlaat-flens rammelt los

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1209 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40907 - uitlaat-flens rammelt los
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2729 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Salamander 25-1-2007 11:40 Print topicpost

Posts: 190
de flens van m'n Moby rammelt voortdurend los, net als bij een Zundapp.
Zo kun je pakkiningen blijven kopen.
Hoe zet je dat vast, dat het vast blijft zitten?
Heel hard aandraaien helpt niet.
Is Locktide bestand tegen die hitte?
 

Splendid 25-1-2007 11:41 Print reply

Posts: 8421
gungum erop smeren, vastlassen oid
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Salamander 25-1-2007 11:49 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
gungum erop smeren, vastlassen oid

Gungum is genoeg? want dat vastlassen zie ik niet zitten.
 
Dikke Dennes 25-1-2007 11:51 Print reply

Posts: 4337
Uitlaat achter goed vastzetten,
Beetje lichte locktite ertussen,
Een goede klem kopen, (Die zware slange klemmen werken goed!)

Heb ook een Moby, én een Zundapp

Dit bericht is gewijzigd door Dikke Dennes op 25-1-2007 om 11:51 uur.
 
Drive it like you stole it.
Salamander 25-1-2007 11:55 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
Uitlaat achter goed vastzetten,
Beetje lichte locktite ertussen,
Een goede klem kopen, (Die zware slange klemmen werken goed!)

Heb ook een Moby, én een Zundapp

Dit bericht is gewijzigd door Dikke Dennes op 25-1-2007 om 11:51 uur.

De uitylaat zit achter goed vast, en op zo'n manier dat hij niet onder spanning staat.
Het is een krulexpantie, die uit een stuk bestaat dus ik heb geen slangklem nodig.
Maar goed wat is het beste locktide of gungum, k'ga zo de stad in.
 
Splendid 25-1-2007 12:22 Print reply

Posts: 8421
als ik me niet vergis, is gungum veel goedkoper, en dat blijft ook wel goed zitten
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 25-1-2007 12:50 Print reply

Posts: 10835
bij zundapp zit daar helemaal geen pakking tussen

wat je iig niet erop moet schroeven is een uitlaatklem van een auto (zo'n U-ijzer) want dan breekt de uitlaatpoort van je cilinder af. (bij zundapp dan)
Je moet een soort slangenklem hebben.
Maar weet niet precies hoe het er bij jou uitziet, heb je misschien foto?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
robert gpr50r 25-1-2007 12:59 Print reply

Posts: 612
ik zou er een veerring tussen doen.. dan blijft de bout op spanning staan en kan die nie los trillen..
 
Salamander 25-1-2007 13:06 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
bij zundapp zit daar helemaal geen pakking tussen

wat je iig niet erop moet schroeven is een uitlaatklem van een auto (zo'n U-ijzer) want dan breekt de uitlaatpoort van je cilinder af. (bij zundapp dan)
Je moet een soort slangenklem hebben.
Maar weet niet precies hoe het er bij jou uitziet, heb je misschien foto?





 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 25-1-2007 13:09 Print reply

Posts: 10835
hmm, heel anders dan mijn zundapp dus.

Bij mijn bakfiets zit het op ongeveer dezelfde manier (net als bij DT overigens) en daar trilt het niet los.

Er bestaat loctide wat tegen die temperatuur kan ja, kan je het beste even vragen bij een automaterialenzaak.

Anders zou ik het ook niet weten
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mtx-motard 25-1-2007 13:54 Print reply

Posts: 14947
even puntlassen heel kort af en toe een puntje, zodat het nog wel kapot kan als je het los wilt
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
rubbert 25-1-2007 13:55 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
gungum erop smeren, vastlassen oid



lassen zal niet gaan want de uitlaat is ijzer en de cil is allu
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Salamander 25-1-2007 14:06 Print reply

Posts: 190
Ik ben net bij de brommerboer geweest en de auto-onderdelendhop.
En die zeiden het volgende
De brommerboer zij dat de schroefdraad versleten is, omdat hij met een pakking moet blijven zitten, verder wisten ze het niet, ... klote dus
De auto-man vertelde dat de gungum met de hoge tweetakttrilling verbrokkeld als het op die hele hete flens zit.
En locktide werkt prima maar dat kost 30 euro!!!
Heeft iemand hier in de buurt locktide (hittebestendig)???
En anders pik ik hem wel vast, want de flens kun je wel op de bocht vasttikken, alleen moet er dan wat chrome weg=roest.
Het wordt trouwens ook steeds erger, zodra ik boven een bep. toerental kom kan ik hem gewoon los zien draaien, te irritand.

 
Almer 25-1-2007 15:27 Print reply

Posts: 3325
Draai em vast als je een stukje gereden hebt, dan zet et ijzer uit omdat ie heet is, koelt ie af zit hij dus strakker...

En idd versleten draad
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Salamander 25-1-2007 15:35 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Draai em vast als je een stukje gereden hebt, dan zet et ijzer uit omdat ie heet is, koelt ie af zit hij dus strakker...

En idd versleten draad

Heb ik al gedaan, werkt niet.
 
Almer 25-1-2007 15:41 Print reply

Posts: 3325
Boor em dan uit en snij er M7 of 8 in en een helicoil!
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)

Dit topic is 2729 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved