Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #40899 - Setup AM6
|
Pagina 2 van 4
|
Dit topic is 5408 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Ice Ap rs50 |
24-1-2007 18:57 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rene-RX
naja koop gewoon een airsal 70 ofzo
kost geen drol en heb je hebt ook een stuk meer koppel
en waarom een dure cilinder kopen als je toch maar 16 mm en org uitlaat blijft houden
als hij het dan beu word (zoals ik) ori met 70 te rijden, heeft hij meteen een stevige basis en hoeft hij niet opnieuw te investeren in een duurdere cilinder.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
daanmtx |
24-1-2007 19:09 |
Posts: 3759 |
ik ben momenteel aan het onderhandelen voor een 70Athena met nieuwe zuiger, is dit een goede keuze?
|
|
Honda VFR400R |
|
Ice Ap rs50 |
24-1-2007 19:11 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
ik ben momenteel aan het onderhandelen voor een 70Athena met nieuwe zuiger, is dit een goede keuze?
2dehands is zowieso riskant en zoals gezegt polini w-poort zal een betere keus zijn, hoewel de 'nieuwe' polini het ook lang niet slecht doet.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
daanmtx |
24-1-2007 19:17 |
Posts: 3759 |
de cilinder is dermate vaak gebruikt dat de stift op de zuiger nog leesbaar is
dus dat vind ik geen punt, ziet er verder ook netjes uit.
Van wat ik heb gehoord is die Wpoort polini gewoon echt een fuckingsnelle cilinder, dat zoek ik gewoon niet.
|
|
Honda VFR400R |
|
Remco RS |
24-1-2007 19:26 |
Posts: 11463 |
top performance een idee?
weinig toeren, mooi trekkracht onderin, gietijzer
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
24-1-2007 19:27 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
de cilinder is dermate vaak gebruikt dat de stift op de zuiger nog leesbaar is
dus dat vind ik geen punt, ziet er verder ook netjes uit.
Van wat ik heb gehoord is die Wpoort polini gewoon echt een fuckingsnelle cilinder, dat zoek ik gewoon niet.
als je ff googlet vind je overal dat het een koppelrijke cilinder is. maar het maakt toch geen flikker uit met je ori uitlaat. doe die athena dan maar, ik zou lekker 2000toeren meer draaien en me geen fuck aantrekken van al dat gezeik van laagtoerigheid maja das dan ook een mening.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
daanmtx |
24-1-2007 19:49 |
Posts: 3759 |
Hmm, volgens mij komt het erop neer dat elke 70 met ori uitlaat veel koppel heeft, maar op topsnelheid nogal wordt geknepen door de uitlaat.
Precies wat ik wil, want anders gaat het me te snel en dat is het mij niet waard.
|
|
Honda VFR400R |
|
Ice Ap rs50 |
24-1-2007 19:51 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
Hmm, volgens mij komt het erop neer dat elke 70 met ori uitlaat veel koppel heeft, maar op topsnelheid nogal wordt geknepen door de uitlaat.
Precies wat ik wil, want anders gaat het me te snel en dat is het mij niet waard.
door je uitlaat, ontsteking, carb, membraam, spruitstuk, krukas, ... hoemeer je verandert hoe sneller je gaat logisch toch? en met een 70cc met ori uitlaat heb je enkel het koppel maar niet het vermogen van een 70cc.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
daanmtx |
24-1-2007 19:52 |
Posts: 3759 |
En daar heb ik meer dan vrede mee. Een uitlaat verwisselen is een kleine moeite, mocht ik daar zin in hebben, maar dat zien we dan wel. Ik denk dat ik de Athena koop, en ik denk verder dat dit een goede basis is.
|
|
Honda VFR400R |
|
Bullet |
24-1-2007 19:52 |
Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
de cilinder is dermate vaak gebruikt dat de stift op de zuiger nog leesbaar is
dus dat vind ik geen punt, ziet er verder ook netjes uit.
Van wat ik heb gehoord is die Wpoort polini gewoon echt een fuckingsnelle cilinder, dat zoek ik gewoon niet.
dat is onzin, Polini w-poorter heeft best wel veel koppel voor een std 70cc cilinder, een toerenbeuker durf ik het niet te noemen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
Hmm, volgens mij komt het erop neer dat elke 70 met ori uitlaat veel koppel heeft, maar op topsnelheid nogal wordt geknepen door de uitlaat.
Precies wat ik wil, want anders gaat het me te snel en dat is het mij niet waard.
waar heb je dat onzin vandaan?
met een ori pijp heb je niet alleen minder snelheid, maar ook minder koppel.
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
daanmtx |
24-1-2007 19:54 |
Posts: 3759 |
Bullet, ik wil eigenlijk wel de koppel van een 70, maar niet de snelheid van een 70, wat raadt je aan? (of kan het een niet zonder het ander?)
Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 24-1-2007 om 19:54 uur.
|
|
Honda VFR400R |
|
Bullet |
24-1-2007 19:55 |
Posts: 12150 |
wacht ff, wat voor snelheid verwacht je met een 70cc (en een snelle pijp)
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
teamdoko |
24-1-2007 19:56 |
Posts: 420 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
top performance een idee?
weinig toeren, mooi trekkracht onderin, gietijzer
zwarte top bedoel je zkers is zelfde als dr 80
net wat je zegt weinig toeren en aardig koppel
|
|
|
|
daanmtx |
24-1-2007 19:57 |
Posts: 3759 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
wacht ff, wat voor snelheid verwacht je met een 70cc (en een snelle pijp)
70 met een snelle pijp vermoed ik dat dit zeker 115 loopt. Daar ik 105 al hard zat vind, vind ik een snelle uitlaat niet noodzakelijk *(voorlopig dan hé)*.
Dus wat je zou kunnen zeggen, pak een 50 met snelle uitlaat, dit heb ik gedaan maar is niet heel goed bevallen.
|
|
Honda VFR400R |
|
daanmtx |
24-1-2007 19:58 |
Posts: 3759 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: teamdoko
[...]
zwarte top bedoel je zkers is zelfde als dr 80
net wat je zegt weinig toeren en aardig koppel
dit klinkt ook erg aantrekkelijk..
|
|
Honda VFR400R |
|
Dit topic is 5408 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 4
|
|