Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Setup AM6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 974 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40899 - Setup AM6
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5408 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ice Ap rs50 24-1-2007 18:57 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rene-RX
naja koop gewoon een airsal 70 ofzo

kost geen drol en heb je hebt ook een stuk meer koppel

en waarom een dure cilinder kopen als je toch maar 16 mm en org uitlaat blijft houden




als hij het dan beu word (zoals ik) ori met 70 te rijden, heeft hij meteen een stevige basis en hoeft hij niet opnieuw te investeren in een duurdere cilinder.
 
GTI - GTD - BMW
daanmtx 24-1-2007 19:09 Print reply

Posts: 3759
ik ben momenteel aan het onderhandelen voor een 70Athena met nieuwe zuiger, is dit een goede keuze?
 
Honda VFR400R
Ice Ap rs50 24-1-2007 19:11 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
ik ben momenteel aan het onderhandelen voor een 70Athena met nieuwe zuiger, is dit een goede keuze?


2dehands is zowieso riskant en zoals gezegt polini w-poort zal een betere keus zijn, hoewel de 'nieuwe' polini het ook lang niet slecht doet.

 
GTI - GTD - BMW
daanmtx 24-1-2007 19:17 Print reply

Posts: 3759
de cilinder is dermate vaak gebruikt dat de stift op de zuiger nog leesbaar is
dus dat vind ik geen punt, ziet er verder ook netjes uit.

Van wat ik heb gehoord is die Wpoort polini gewoon echt een fuckingsnelle cilinder, dat zoek ik gewoon niet.
 
Honda VFR400R
Remco RS 24-1-2007 19:26 Print reply

Posts: 11463
top performance een idee?

weinig toeren, mooi trekkracht onderin, gietijzer
 
Ice Ap rs50 24-1-2007 19:27 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
de cilinder is dermate vaak gebruikt dat de stift op de zuiger nog leesbaar is
dus dat vind ik geen punt, ziet er verder ook netjes uit.

Van wat ik heb gehoord is die Wpoort polini gewoon echt een fuckingsnelle cilinder, dat zoek ik gewoon niet.


als je ff googlet vind je overal dat het een koppelrijke cilinder is. maar het maakt toch geen flikker uit met je ori uitlaat. doe die athena dan maar, ik zou lekker 2000toeren meer draaien en me geen fuck aantrekken van al dat gezeik van laagtoerigheid maja das dan ook een mening.
 
GTI - GTD - BMW
daanmtx 24-1-2007 19:49 Print reply

Posts: 3759
Hmm, volgens mij komt het erop neer dat elke 70 met ori uitlaat veel koppel heeft, maar op topsnelheid nogal wordt geknepen door de uitlaat.

Precies wat ik wil, want anders gaat het me te snel en dat is het mij niet waard.
 
Honda VFR400R
Ice Ap rs50 24-1-2007 19:51 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
Hmm, volgens mij komt het erop neer dat elke 70 met ori uitlaat veel koppel heeft, maar op topsnelheid nogal wordt geknepen door de uitlaat.

Precies wat ik wil, want anders gaat het me te snel en dat is het mij niet waard.


door je uitlaat, ontsteking, carb, membraam, spruitstuk, krukas, ... hoemeer je verandert hoe sneller je gaat logisch toch? en met een 70cc met ori uitlaat heb je enkel het koppel maar niet het vermogen van een 70cc.
 
GTI - GTD - BMW
daanmtx 24-1-2007 19:52 Print reply

Posts: 3759
En daar heb ik meer dan vrede mee. Een uitlaat verwisselen is een kleine moeite, mocht ik daar zin in hebben, maar dat zien we dan wel. Ik denk dat ik de Athena koop, en ik denk verder dat dit een goede basis is.
 
Honda VFR400R
Bullet 24-1-2007 19:52 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
de cilinder is dermate vaak gebruikt dat de stift op de zuiger nog leesbaar is
dus dat vind ik geen punt, ziet er verder ook netjes uit.

Van wat ik heb gehoord is die Wpoort polini gewoon echt een fuckingsnelle cilinder, dat zoek ik gewoon niet.


dat is onzin, Polini w-poorter heeft best wel veel koppel voor een std 70cc cilinder, een toerenbeuker durf ik het niet te noemen.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
Hmm, volgens mij komt het erop neer dat elke 70 met ori uitlaat veel koppel heeft, maar op topsnelheid nogal wordt geknepen door de uitlaat.

Precies wat ik wil, want anders gaat het me te snel en dat is het mij niet waard.


waar heb je dat onzin vandaan?

met een ori pijp heb je niet alleen minder snelheid, maar ook minder koppel.
 
**My BungHole Will Speak Now**
daanmtx 24-1-2007 19:54 Print reply

Posts: 3759
Bullet, ik wil eigenlijk wel de koppel van een 70, maar niet de snelheid van een 70, wat raadt je aan? (of kan het een niet zonder het ander?)

Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 24-1-2007 om 19:54 uur.
 
Honda VFR400R
Bullet 24-1-2007 19:55 Print reply

Posts: 12150
wacht ff, wat voor snelheid verwacht je met een 70cc (en een snelle pijp)
 
**My BungHole Will Speak Now**
teamdoko 24-1-2007 19:56 Print reply
Posts: 420
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
top performance een idee?

weinig toeren, mooi trekkracht onderin, gietijzer


zwarte top bedoel je zkers is zelfde als dr 80
net wat je zegt weinig toeren en aardig koppel
 
daanmtx 24-1-2007 19:57 Print reply

Posts: 3759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
wacht ff, wat voor snelheid verwacht je met een 70cc (en een snelle pijp)


70 met een snelle pijp vermoed ik dat dit zeker 115 loopt. Daar ik 105 al hard zat vind, vind ik een snelle uitlaat niet noodzakelijk *(voorlopig dan hé)*.

Dus wat je zou kunnen zeggen, pak een 50 met snelle uitlaat, dit heb ik gedaan maar is niet heel goed bevallen.
 
Honda VFR400R
daanmtx 24-1-2007 19:58 Print reply

Posts: 3759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: teamdoko
[...]


zwarte top bedoel je zkers is zelfde als dr 80
net wat je zegt weinig toeren en aardig koppel



dit klinkt ook erg aantrekkelijk..
 
Honda VFR400R

Dit topic is 5408 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved