Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Setup AM6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1014 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40899 - Setup AM6
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 5410 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

daanmtx 24-1-2007 17:55 Print topicpost

Posts: 3759
Hey

Bij deze een topic omdat ik van setup wil verwisselen voor mijn TZR met am6 blok.
Ik had eerst een metrakit uitlaat, i.c.m. 50cc. Dit beviel me niet echt, ik had namelijk het koppel van een Nikko-auto!

Dus vandaar dat ik vandaag mijn setup terug heb verandert naar ori ontgrensd, dit was al iets beter (qua koppel) maar je raadt het al, niet harder gaan dan 90 is ook niet alles (zeker als je relatief vaak iemand achterop hebt)

Dus, ik ben op zoek naar een 70cc cilinder.

De eisen:
- ik behoud mijn 16mm Dell'Ortho
- ik behoud mijn ori uitlaat
- géén toerenjanker!
- veeel koppel
- snelheid +-100 km/u

Wie o wie heeft er aanraders, tips, suggesties?
 
Honda VFR400R

Ice Ap rs50 24-1-2007 17:57 Print reply

Posts: 7149
ongeveer alle 70cc cilinder met een ori uitlaat zullen een degelijk koppel vertonen. ff ter info men rs deed met alles ori en 74cc polini alu, 115km/u met 15/45 en trok nog goed. Nu met hoogtoerige uitlaat(r3) en 21mm en alle bijkomde dingen ongeveer 130-135 maar trekt als een halve gare, vele malen harder dan ori uitlaat en er valt degelijk mee te rijden.

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 24-1-2007 om 17:59 uur.
 
GTI - GTD - BMW
jossy 24-1-2007 17:57 Print reply

Posts: 162
polini 70cc met de w poort.
 
daanmtx 24-1-2007 17:59 Print reply

Posts: 3759
nice, nice oké.

zijn er nog bepaalde 70's die ik beslist niet moet kopen?
 
Honda VFR400R
Ice Ap rs50 24-1-2007 18:00 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
nice, nice oké.

zijn er nog bepaalde 70's die ik beslist niet moet kopen?


pro race, manston, pata negra als je het relatief laagtoerig wil houden
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 24-1-2007 18:02 Print reply

Posts: 7149
waarom je ori uitlaat als je metrakit hebt? 50cc uitlaat neem ik aan, zal met 70cc ook nog redelijk koppel vertonen denk ik, moe je maar eens proberen dan.
 
GTI - GTD - BMW
daanmtx 24-1-2007 18:04 Print reply

Posts: 3759
nou, ik heb dus gemerkt dat je met een ori uitlaat meer koppel hebt, bovendien knijpt het de topsnelheid ook iets, en ik hoef niet per sé hard te rijden, maar wél lekker optrekken, en ik wil niet voortdurend boven de 10k uitkomen.. Ori ontgrensd (zoals ik het nu heb) vind ik erg relaxed, maar het mag wel even iets meer

bovendien vind ik het geluidje van de ori uitlaat heerlijk

én, zeker niet onbelangrijk, ouders, en cops (ori ogend werkt in je voordeel met begrenzers)

Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 24-1-2007 om 18:05 uur.
 
Honda VFR400R
Bullet 24-1-2007 18:08 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
nou, ik heb dus gemerkt dat je met een ori uitlaat meer koppel hebt, bovendien knijpt het de topsnelheid ook iets, en ik hoef niet per sé hard te rijden, maar wél lekker optrekken, en ik wil niet voortdurend boven de 10k uitkomen.. Ori ontgrensd (zoals ik het nu heb) vind ik erg relaxed, maar het mag wel even iets meer

bovendien vind ik het geluidje van de ori uitlaat heerlijk

én, zeker niet onbelangrijk, ouders, en cops (ori ogend werkt in je voordeel met begrenzers)

Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 24-1-2007 om 18:05 uur.


het is en blijft een 2takt he,

ik persoonlijk zou 1 van deze cilinders pakken:

MHR 80
Polini w-poort
Metrakit SP
Gilardoni 70
Airsal 70

en dan icm een Yasuni HMR2

want als je met een 70cc cilinder @ ori onbegrens pijp gaat rijden heeft het niet zoveel nut (spreek uit eigen ervaring)
 
**My BungHole Will Speak Now**
daanmtx 24-1-2007 18:14 Print reply

Posts: 3759
Bullet, ik weet dat het niet zoveel nut heeft, als ik hard zou willen.

maar het gaat mij meer om het koppel dat ik ermee verkrijg, en aangezien ik de 50cc niet voldoenend vind, richt ik me meer op de 70. Ik weet uit mijn ervaring dat de originele uitlaat méér koppel biedt dan een hoogtoerige uitlaat als, wat jij noemt, hmr2. Maar ik hoef niet per sé hard, ik wil liever kracht uitgedrukt in hard optrekken. En dan bedoel ik niet dat ik "eigenlijk" mijn tzr lichter moet vertanden, want ik zit ook niet te wachtten op overtoeren (soms rijd ik lange rechte stukken, dus dat schiet niet op).

Ik heb op marktplaats een Kundo en een Athena gezien, is dit wat?
 
Honda VFR400R
Bullet 24-1-2007 18:18 Print reply

Posts: 12150
dat vind ik dan alsnog geen reden om een ori onbegrensd pijp te pakken.

als je denk dat een ori onbegrensd meer koppel levert dan een yasuni @ 70cc dan heb je het wel goed mis (zoals ik al zei, het is en blijft 2takt he)

als een uitlaat redelijk wat toeren wil draaien betekend het niet automatisch dat het vermogen alleen kan worden omgezet in snelheid...

kundo en athena cilinder zijn wel vergelijkbaar met airsal.

met een ori onbegrensd pijpje op een 70cc houd je brommer echt in.

btw als je veel koppel wil moet je toch echt opzoek gaan naar een Polini w-poort
 
**My BungHole Will Speak Now**
markskegilerarcr 24-1-2007 18:18 Print reply
Posts: 264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
Bullet, ik weet dat het niet zoveel nut heeft, als ik hard zou willen.

maar het gaat mij meer om het koppel dat ik ermee verkrijg, en aangezien ik de 50cc niet voldoenend vind, richt ik me meer op de 70. Ik weet uit mijn ervaring dat de originele uitlaat méér koppel biedt dan een hoogtoerige uitlaat als, wat jij noemt, hmr2. Maar ik hoef niet per sé hard, ik wil liever kracht uitgedrukt in hard optrekken. En dan bedoel ik niet dat ik "eigenlijk" mijn tzr lichter moet vertanden, want ik zit ook niet te wachtten op overtoeren (soms rijd ik lange rechte stukken, dus dat schiet niet op).

Ik heb op marktplaats een Kundo en een Athena gezien, is dit wat?



met koppel bedoel jij trekkracht?
 
DEH KAN ME GEEN REET ROESTE!!!!
2takt Gangster 24-1-2007 18:18 Print reply

Posts: 1147
ff vraagje met betreft 70cc

ik wil ook graag 70cc maar is een ori am6 kruk stevig genoeg om een mhr 80 ofzo te houden


of kn ik bttr een andere kruk erin zetten

(sorry daan dat ik je topic gebruik)
 
daanmtx 24-1-2007 18:27 Print reply

Posts: 3759
ik wil (bij wijze van spreken, nogal overdreven) in z'n eerste versnelling zonder gas te geven vooruit kunnen, ik vermoed dus dat ik koppel wil (maar dat kan dus ook trekkracht betekenen, da's maar net hoe je het bekijk denk ik.
 
Honda VFR400R
rene-RX 24-1-2007 18:38 Print reply

Posts: 2018
naja koop gewoon een airsal 70 ofzo

kost geen drol en heb je hebt ook een stuk meer koppel

en waarom een dure cilinder kopen als je toch maar 16 mm en org uitlaat blijft houden


 
www.apriliaforum.nl
Ice Ap rs50 24-1-2007 18:44 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
ff vraagje met betreft 70cc

ik wil ook graag 70cc maar is een ori am6 kruk stevig genoeg om een mhr 80 ofzo te houden


of kn ik bttr een andere kruk erin zetten

(sorry daan dat ik je topic gebruik)


is toch aangeraden een stevigere te nemen, vrijwel iedereen die een beetje serieus opdrijft doet het toch. Ik heb alfaerre, niet bekend maar toch zeer goed. Doppler race, rito, rhq, .... allemaal wel goed.
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 24-1-2007 18:47 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
ik wil (bij wijze van spreken, nogal overdreven) in z'n eerste versnelling zonder gas te geven vooruit kunnen, ik vermoed dus dat ik koppel wil (maar dat kan dus ook trekkracht betekenen, da's maar net hoe je het bekijk denk ik.


doet de mijne ook, stationair op 1800 en bolt als vanzelf en hij gaat toch door tot 13000(zou 14000moeten) (gdvrdomse ontsteking)
 
GTI - GTD - BMW

Dit topic is 5410 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved