Prawish |
24-1-2007 16:36 |
Posts: 2778 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rebbes
hallo allenmaal
ik heb een gilera gsm...maar mijn contact slot heeft het begeven... ik moet wel het contact aan zetten om hem te starten (electrische) maar als ie loopt kan ik het contact uitzetten en loopt hij nog gewoon door... alleen doet de electrische shit het niet...
wete iemand waar je een stuur en contactslot setje kunt kopen?
en nog een vraagje.... want mijn toerenteller doet het niet maar als ik met de draden priemel(bij het display) geeft hij bijna 2000 toeren aan??? stationair is dit goed... en vol gas in zun vrij geeft hij dan maar 6000 toeren..???? kan iemand mij hier iets over vertellen hoeveel de normale cijfers hiervan zijn...
en hoe ik dit kan maken??
alvast bedankt
Internet, sites
Bromboer bestellen
|
|
Krijg toch allemaal de... |
|
rebbes |
24-1-2007 16:39 |
Posts: 218 |
ja maar is er niemand die ervaring heeft met een gilera gsm?? dat weet ik het zeker of een derbi wat die ong. stationair en volgas draaien??
dan weet ik het tenminste zeker... op internet site's ik vaak maar afwachten en hier vaak meteen antwoord
|
|
|
|
Tim V |
24-1-2007 16:52 |
Posts: 4468 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Prawish
[...]
Internet, sites
Bromboer bestellen
Gast daar heeft ie toch geen flikker aan??
Ik denk dat 6000 toeren niet echt veel is ook al is het in zijn vrij.
Contactslot kan je misschien bij je brommerwinkel bestellen, en anders idd, zoeken op internet. Maar je kan dus je brommer niet uitzetten via contactslot??? Of bedoel je dat je de sleutel er uit kan halen terwijl ie aanstaat ofzo??? Anders kan je toch ook gewoon je brommer uitzetten door benzine kraan dicht te doen
|
|
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben? |
|
John Huijben |
24-1-2007 16:54 |
Posts: 2433 |
brommer noooooooooooit uitzetten dmv benzinekraan dichtdoen
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Tim V |
24-1-2007 16:55 |
Posts: 4468 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
brommer noooooooooooit uitzetten dmv benzinekraan dichtdoen
Ok sorry voor OT, maar waarom dan niet??? Is toch niet zo erg??
Iig @TS 6k is weinig
|
|
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben? |
|
khpoppema |
24-1-2007 17:07 |
Posts: 3199 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
[...]
Ok sorry voor OT, maar waarom dan niet??? Is toch niet zo erg??
Iig @TS 6k is weinig
1 duurt een eeuwigheid voordat je je vlotterbak leeg hebt.
2 doordat ie te weinig (later geen) benzine krijgt is het mengsel niet goed en kan het boeltje vastlopen.
beste is in de 1 koppeling langzaam oplaten komen en uit laten vallen
of bougie dop eraf
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
agent orange |
24-1-2007 17:08 |
Posts: 1180 |
loopt die zonder smeering droog, wordt even heel warm door betere verbranding en wordt dan ook nog niet gesmeert
bougiedop er af trekken is geen anrader, en anders met een tang doen die niet geleid
Dit bericht is gewijzigd door agent orange op 24-1-2007 om 17:09 uur.
|
|
|
|
rebbes |
24-1-2007 17:43 |
Posts: 218 |
ja ik zet hem altijd uit door hem in de versnelling ( 1ste) uit te laten vallken... geen gas geven en heeeel rustig de koppeling los laten.... maar is dit er slecht voor????
en ik heb het idee dat de toerenkabel kapot is want hij maakt soms wel eens over toeren... dus hij maakt toeren zat...
maar is het slecht om hem in zijn 1ste versnelling af te laten slaan...? en ik kan bij het contact uitdraaien en sleutel eruit pakken en nog loopt ie stationair en kan ik ermee rijden...
Dit bericht is gewijzigd door rebbes op 24-1-2007 om 17:43 uur.
|
|
|
|
NSR2 Chauffeur |
24-1-2007 18:10 |
Posts: 703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rebbes
ja ik zet hem altijd uit door hem in de versnelling ( 1ste) uit te laten vallken... geen gas geven en heeeel rustig de koppeling los laten.... maar is dit er slecht voor????
en ik heb het idee dat de toerenkabel kapot is want hij maakt soms wel eens over toeren... dus hij maakt toeren zat...
maar is het slecht om hem in zijn 1ste versnelling af te laten slaan...? en ik kan bij het contact uitdraaien en sleutel eruit pakken en nog loopt ie stationair en kan ik ermee rijden...
Dit bericht is gewijzigd door rebbes op 24-1-2007 om 17:43 uur.
kan best, is niet zo slecht! De toerentellerkabel hoeft niet kapot te gaan met overtoeren, moet er wel tegen kunnen! Je mag er wel gewoon mee rijden ja! Maar is er geen kabeltje los aan het contactslot? Heb ik namelijk zelf ook gehad, toen deed hij precies het zelfde!!
|
|
|
|
rebbes |
24-1-2007 18:24 |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
24-1-2007 18:29 |
Posts: 7728 |
kijk ff na of je draden nog goed aan je contactslot zitten en of dat je ergens sluiting hebt oid
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Matthijsar50 |
24-1-2007 18:30 |
Posts: 1029 |
tja als je zo denkt had je het bij een fiets moeten houden. er zit nou eenmaal onderhoud aan een brommer en als je niet zoveel geld hebt.. alles kan kapot gaan (helaas).. mischien heeft iemand nog een contactslot liggen voor gsm??
|
|
Peugeot 106 rallye ph2! |
|
NSR2 Chauffeur |
24-1-2007 18:31 |
Posts: 703 |
|
|
|
|
John Huijben |
24-1-2007 18:35 |
Posts: 2433 |
brommer uitzetten door stil te laten vallen is goed jah, daar lijd ie niets mee.
als je een je benzinekraan dichtzet om m uit te laten vallen dan word in princiepe je mengsel armer en armer en armer, totdat ie zo arm gaat lopen dat t gewoon zo kut loopt dat t uitvalt.
niks betere verbranding, gewoon kut mensel, veel te warm worden, bijna geen smering.
bij 2t racemotoren word trouwens erg nauw gelet, opdat er ten alle tijden genoeg benzine aanwezig is.
die dingen lopen vaak gewoon vast als tijdens t racen de benzine ineens op is.
voor je brommer is ook slecht.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
rebbes |
24-1-2007 18:39 |
Posts: 218 |
oke... bedankt...
|
|
|
|