Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - contact slot en toerenteller???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1100 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #40898 - contact slot en toerenteller???
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1221 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rebbes 24-1-2007 16:36 Print topicpost

Posts: 218
hallo allenmaal

ik heb een gilera gsm...maar mijn contact slot heeft het begeven... ik moet wel het contact aan zetten om hem te starten (electrische) maar als ie loopt kan ik het contact uitzetten en loopt hij nog gewoon door... alleen doet de electrische shit het niet...

wete iemand waar je een stuur en contactslot setje kunt kopen?

en nog een vraagje.... want mijn toerenteller doet het niet maar als ik met de draden priemel(bij het display) geeft hij bijna 2000 toeren aan??? stationair is dit goed... en vol gas in zun vrij geeft hij dan maar 6000 toeren..???? kan iemand mij hier iets over vertellen hoeveel de normale cijfers hiervan zijn...
en hoe ik dit kan maken??

alvast bedankt
 

Prawish 24-1-2007 16:36 Print reply

Posts: 2778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rebbes
hallo allenmaal

ik heb een gilera gsm...maar mijn contact slot heeft het begeven... ik moet wel het contact aan zetten om hem te starten (electrische) maar als ie loopt kan ik het contact uitzetten en loopt hij nog gewoon door... alleen doet de electrische shit het niet...

wete iemand waar je een stuur en contactslot setje kunt kopen?

en nog een vraagje.... want mijn toerenteller doet het niet maar als ik met de draden priemel(bij het display) geeft hij bijna 2000 toeren aan??? stationair is dit goed... en vol gas in zun vrij geeft hij dan maar 6000 toeren..???? kan iemand mij hier iets over vertellen hoeveel de normale cijfers hiervan zijn...
en hoe ik dit kan maken??

alvast bedankt


Internet, sites
Bromboer bestellen

 
Krijg toch allemaal de...
rebbes 24-1-2007 16:39 Print reply

Posts: 218
ja maar is er niemand die ervaring heeft met een gilera gsm?? dat weet ik het zeker of een derbi wat die ong. stationair en volgas draaien??

dan weet ik het tenminste zeker... op internet site's ik vaak maar afwachten en hier vaak meteen antwoord
 
Tim V 24-1-2007 16:52 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Prawish
[...]


Internet, sites
Bromboer bestellen


Gast daar heeft ie toch geen flikker aan??

Ik denk dat 6000 toeren niet echt veel is ook al is het in zijn vrij.
Contactslot kan je misschien bij je brommerwinkel bestellen, en anders idd, zoeken op internet. Maar je kan dus je brommer niet uitzetten via contactslot??? Of bedoel je dat je de sleutel er uit kan halen terwijl ie aanstaat ofzo??? Anders kan je toch ook gewoon je brommer uitzetten door benzine kraan dicht te doen
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
John Huijben 24-1-2007 16:54 Print reply

Posts: 2433
brommer noooooooooooit uitzetten dmv benzinekraan dichtdoen
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Tim V 24-1-2007 16:55 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
brommer noooooooooooit uitzetten dmv benzinekraan dichtdoen

Ok sorry voor OT, maar waarom dan niet??? Is toch niet zo erg??

Iig @TS 6k is weinig
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
khpoppema 24-1-2007 17:07 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
[...]

Ok sorry voor OT, maar waarom dan niet??? Is toch niet zo erg??

Iig @TS 6k is weinig



1 duurt een eeuwigheid voordat je je vlotterbak leeg hebt.
2 doordat ie te weinig (later geen) benzine krijgt is het mengsel niet goed en kan het boeltje vastlopen.


beste is in de 1 koppeling langzaam oplaten komen en uit laten vallen

of bougie dop eraf
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
agent orange 24-1-2007 17:08 Print reply

Posts: 1180
loopt die zonder smeering droog, wordt even heel warm door betere verbranding en wordt dan ook nog niet gesmeert

bougiedop er af trekken is geen anrader, en anders met een tang doen die niet geleid

Dit bericht is gewijzigd door agent orange op 24-1-2007 om 17:09 uur.
 
rebbes 24-1-2007 17:43 Print reply

Posts: 218
ja ik zet hem altijd uit door hem in de versnelling ( 1ste) uit te laten vallken... geen gas geven en heeeel rustig de koppeling los laten.... maar is dit er slecht voor????

en ik heb het idee dat de toerenkabel kapot is want hij maakt soms wel eens over toeren... dus hij maakt toeren zat...

maar is het slecht om hem in zijn 1ste versnelling af te laten slaan...? en ik kan bij het contact uitdraaien en sleutel eruit pakken en nog loopt ie stationair en kan ik ermee rijden...



Dit bericht is gewijzigd door rebbes op 24-1-2007 om 17:43 uur.
 
NSR2 Chauffeur 24-1-2007 18:10 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rebbes
ja ik zet hem altijd uit door hem in de versnelling ( 1ste) uit te laten vallken... geen gas geven en heeeel rustig de koppeling los laten.... maar is dit er slecht voor????

en ik heb het idee dat de toerenkabel kapot is want hij maakt soms wel eens over toeren... dus hij maakt toeren zat...

maar is het slecht om hem in zijn 1ste versnelling af te laten slaan...? en ik kan bij het contact uitdraaien en sleutel eruit pakken en nog loopt ie stationair en kan ik ermee rijden...



Dit bericht is gewijzigd door rebbes op 24-1-2007 om 17:43 uur.


kan best, is niet zo slecht! De toerentellerkabel hoeft niet kapot te gaan met overtoeren, moet er wel tegen kunnen! Je mag er wel gewoon mee rijden ja! Maar is er geen kabeltje los aan het contactslot? Heb ik namelijk zelf ook gehad, toen deed hij precies het zelfde!!
 
rebbes 24-1-2007 18:24 Print reply

Posts: 218
nee dat hebben mijn pa en ik al na gekeken... maar er zat niks los...
maar mijn enigste pijn in mijn hart is dat zoon contact slot minimaal 50 euro kost!!
dat vind ik eigenlijkl wel veel voor zijn klein dingetje
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 24-1-2007 18:29 Print reply

Posts: 7728
kijk ff na of je draden nog goed aan je contactslot zitten en of dat je ergens sluiting hebt oid
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Matthijsar50 24-1-2007 18:30 Print reply

Posts: 1029
tja als je zo denkt had je het bij een fiets moeten houden. er zit nou eenmaal onderhoud aan een brommer en als je niet zoveel geld hebt.. alles kan kapot gaan (helaas).. mischien heeft iemand nog een contactslot liggen voor gsm??
 
Peugeot 106 rallye ph2!
NSR2 Chauffeur 24-1-2007 18:31 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rebbes
nee dat hebben mijn pa en ik al na gekeken... maar er zat niks los...
maar mijn enigste pijn in mijn hart is dat zoon contact slot minimaal 50 euro kost!!
dat vind ik eigenlijkl wel veel voor zijn klein dingetje

kijk de draden die vanaf het contactslot loopt even na, kan zijn dat ze aan de andere eind los zitten bijvoorbeeld!
 
John Huijben 24-1-2007 18:35 Print reply

Posts: 2433
brommer uitzetten door stil te laten vallen is goed jah, daar lijd ie niets mee.
als je een je benzinekraan dichtzet om m uit te laten vallen dan word in princiepe je mengsel armer en armer en armer, totdat ie zo arm gaat lopen dat t gewoon zo kut loopt dat t uitvalt.

niks betere verbranding, gewoon kut mensel, veel te warm worden, bijna geen smering.
bij 2t racemotoren word trouwens erg nauw gelet, opdat er ten alle tijden genoeg benzine aanwezig is.
die dingen lopen vaak gewoon vast als tijdens t racen de benzine ineens op is.
voor je brommer is ook slecht.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
rebbes 24-1-2007 18:39 Print reply

Posts: 218
oke... bedankt...

 

Dit topic is 1221 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved