Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #40872 - hasselt - zweden
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 3587 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Frysk |
22-1-2007 22:57 |
Posts: 34930 |
weet niet wat voor brommers jullie hebben (welk type)
maar ik zou op damesbrommers geen 1000km maken ....
contactpunten moet je meenemen
|
|
giggitybyte |
|
- Han - |
22-1-2007 22:57 |
Posts: 9667 |
lijkt me als jed e hele tijd gemiddeld rijd, en dan 10 uur dan doe maar 50x10=500 km. Maar ik denk wel dat je er zeker van moet zijn dat je blok in goede staat is
|
|
<10.000 posts |
|
crosser10040 |
22-1-2007 22:59 |
Posts: 515 |
rijd je er nu mee naar school? heb je wel eens problemen of die vriend van jou?
|
|
|
|
Leen |
22-1-2007 23:04 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
weet niet wat voor brommers jullie hebben (welk type)
maar ik zou op damesbrommers geen 1000km maken ....
contactpunten moet je meenemen
tomos heeft cdi onsteking.
en ik zou liever op een tomos van hgier naar zweden rijden dan op een honda mt uit 19htr.
|
|
|
|
mcdronkz |
22-1-2007 23:06 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
en ik zou liever op een tomos van hgier naar zweden rijden dan op een honda mt uit 19htr.
Verklaar ?
|
|
|
|
Henk-88 |
22-1-2007 23:09 |
Posts: 26703 |
als je in tien uur rijden 350 km haalt, dan mag je blij zijn.
Met 350 km op 1 dag óók wel btw.
Wees dus niet te optimistisch.
Nieuwe ketting en goede banden zijn ook wel handig.
Extra lampjes, bougie en benzinefilter meenemen.
En gereedschap voor carb/bougie en lampjes uiteraard.
Bahco, scruba's en Leatherman erbij moet voldoende zijn.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Frysk |
22-1-2007 23:16 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
tomos heeft cdi onsteking.
en ik zou liever op een tomos van hgier naar zweden rijden dan op een honda mt uit 19htr.
uhhm
verschillende type's
ik heb verscheidene met contactpunten gehad
en ik ga liever met een MT
gewoon om het feit
als beide gewoon perfekt maakt (dus net beunt )
dan denk ik toch dat de honda je niet staan laat..
|
|
giggitybyte |
|
mcdronkz |
22-1-2007 23:23 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
uhhm
verschillende type's
ik heb verscheidene met contactpunten gehad
en ik ga liever met een MT
gewoon om het feit
als beide gewoon perfekt maakt (dus net beunt )
dan denk ik toch dat de honda je niet staan laat..
Okay, maar denk je dat de topicstarter door jouw post nu een MT gaat kopen ?
Wat ik probeer te zeggen: care.
|
|
|
|
Djeep |
22-1-2007 23:27 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: slimpiej
hej, ik (op een tomos)wil in de zomervakantie samen met een vriend (puch) naar zweden rijden, we laten de brommers ongeveer 55 lopen. en ik had een paar vraagjes voor de mensen die al eerder een langere trip gemaakt hebben +/- 1000 km:
- hoeveel km per dag is haalbaar en / of slim om te doen??
- waar kan je het beste slapen, naast je brommer in het gras of toch maar een jeugdherberg / doorreis camping zoeken?
- nuttige tips??
alvast bedankt
slimpiej
Nuttig tip: Denk goed na waaraan je begint.. Het is niet zo van even in een weekje heen en weer rijden.. Ken je brommer, Ken je blok. Als je er verstand van hebt zijn problemen vaak sneller op te lossen.
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
KaWaReZ |
22-1-2007 23:29 |
Posts: 20582 |
overnachting goed regelen
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
RS_70_power |
22-1-2007 23:32 |
Posts: 1990 |
mwa ik zou persoonlijk je
*cilindertje een beetje (laten) bewerken , je uitlaatpoort breder maken voor meer koppel .
*Cilindertje misschien ff laten honen + nieuwe zuiger , en weer goed inrijden !!!
*Wat groter carburateurtje ( ik denk dat er 13mm op zit , zou ik er 16mm op zetten met spruitje natuurlijk )
*het voordeel daar allemaal van is dat je een wat zwaarder voortandwiel kan gebruiken ( motortje heeft meer kracht onder in zijn toeren nu ) , dan zal je cilindertje wat minder toeren maken en in mijn beleving wat langer het vol houden .
Mijn mening over snelheid : aangezien jullie de weg moeten zoeken , een pitstop maken om te eten en te zeiken en alles zal je gemiddelde snelheid niet boeven de 30km/h uit komen , tenzij je natuurlijk gewoon een 50km lange weg heb en zonder te stoppen .
Ik heb zelf zo'n beetje heel NL door gereden en echt als je niet wilt haasten en normaal wilt rijden en genieten van de omgeving zal ik ook niet meer dan 8uurtjes op je brommert zitten , duz 8x30= 240km per dag .
En neem het nodige gereedschap mee om je ketting te spannen , band te plakken ( tomos heeft toch binnen band ??? ) bougie en die shit , om je carb schoon te maken .
Maar als je goed voor bereid bent , kan een brommer ongeacht het merk gewoon 1000km op de teller zetten binnen een zeer korte periode .
|
|
draai / frees werk ==>> PM of email me |
|
Kees de Jong |
22-1-2007 23:41 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
als je in tien uur rijden 350 km haalt, dan mag je blij zijn.
Met 350 km op 1 dag óók wel btw.
Wees dus niet te optimistisch.
Nieuwe ketting en goede banden zijn ook wel handig.
Extra lampjes, bougie en benzinefilter meenemen.
En gereedschap voor carb/bougie en lampjes uiteraard.
Bahco, scruba's en Leatherman erbij moet voldoende zijn.
Inderdaad, veel meer dan 350 km op een dag zal je niet doen, is ook niet leuk meer. Bedank wel even dat Stockholm op de brommer een kilometer of 1500 is. Terug moet je natuurlijk ook nog. Bedenk wat voor onderhoud je aan je brommer doet over 3000 km, dat zal je in ieder geval onderweg moeten kunnen doen, daarbij moet je natuurlijk ook andere dingen meenemen voor het geval dat.
Edit:
Tentje mee en in het gras slapen kan altijd natuurlijk, door Frankrijk trekkend heb ik dat vaak genoeg gedaan. In Zweden is dat in tegenstelling tot in Nederland ook legaal, behalve op plaatsen waar expliciet staat aan gegeven dat het niet mag. Een camping kost best wat geld en vaak zit je midden in de natuur mooier.
Zorg in ieder geval dat je altijd genoeg water bij je hebt als je dit gaat doen, of ga langs een beekje/riviertje zitten.
Even de blokjes waarmee je op reis gaat van te voren reviseren is ook wel handig, weet je in ieder geval zeker dat je daar geen gezeik mee krijgt.
Edit 2:
Tip van de dag: Zorg voor een comfortabel zadel!
Dit bericht is gewijzigd door Kees de Jong op 22-1-2007 om 23:48 uur.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
Hells Hobbit |
23-1-2007 2:04 |
Posts: 1793 |
hey mooi plan, en ERG gaaf land.
Ik heb het ook gedaan met brommers die over de 70 liepen, maar in de heuvels heb je daar al gou niets meer aan, en dan mag je blij zijn met 200km op een dag.
Ja ik weet dat iedereen hier wel eens 400 of 500 km op een dag heeft gereden in een gekke bui, maar als je eerst je tent moet opbreken primitief ontbijten, een half uur bezig bent weer op de juiste hoofdwegen te komen, onderweg boodschappen moet doen, soms verkeerd rijdt, heuvelpassen moet beklimmen, en savonds naar een camping moet navigeren in een land waar je een oude kaart van hebt en de bewegwijzering net zo schaars is als mensen om de weg te vragen...en dit al 2weken lang zo aan het doen bent...
dan mag je heel blij zijn met 200km per dag, zeker met een 50km/h setup. T gaat namelijk dan neerkopen op een gemiddelde van 25km/h (argumentatie hierboven) dus dat is 8uur rijden, stel dat je om 11u je kampement hebt opgebroken ontbeten enz dan zou je rond 7uur kunnen stoppen, en dan onderweg niet eens iets bezichtigen oid. Dan is 200km per dag dus al ruim.
Maargoed dat is niet om je bang te maken, maar om even wat tegen gewicht te geven aan t aantal km wat hierboven allemaal genoemd wordt.
Je moet het zeker doen, en als je tot aan denemarken met een snelle vertanding rijdt en zodra je wat dieper zweden in gaat ( waar ligt hasselt?) heuvel vertandingen, blijft het leuk.
Qua slaapplaats is camping prima te doen, maar het kost je wel veel meer baggage, maar spaart je kosten.
Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 23-1-2007 om 2:08 uur.
|
|
|
|
Hells Hobbit |
23-1-2007 2:08 |
Posts: 1793 |
crap, quote gedaan ipv edit
Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 23-1-2007 om 2:08 uur.
|
|
|
|
Frysk |
23-1-2007 8:17 |
Posts: 34930 |
ik geef je 1 tip
zorg dat je tomos/puch in 100% is !
dus :
wiellagers vervangen
kettingen en tandwielen vervangen
balhoofdlagers vervangen (rijd wel zo lekker zonder speling)
een goed zadel
je motorblokje perfekt maken dus :
andere bougie
je kop + uitlaat + uitaatpoort ontkolen
een andere zuiger
en je cilindertje hönen.
andere koppelingsschoentjes (tomos )
en neem contactpunten mee (als je contactpunt type hebt tenminste)
verder neem je voor de zekerheid paar extra bougie's mee en zorg je dat er op beide brommers een buddyseat zit. sta je onderweg stil kun je met je maat achterop en dan een brommerzaak zoeken om een bougie oid te halen
|
|
giggitybyte |
|
Dit topic is 3587 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|