Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuiniger rijden.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1155 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40868 - zuiniger rijden.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2689 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 22-1-2007 21:31 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KTM250
Je hebt magneten die om de slang van je luchtfilter naar je carb loopt gaat, dan zou die minder moeten gebruiken maar is volgens mij bullshit (Ik heb wel plaatje maar weet niet hoe je die moet posten).




laat maar, is hoogstwss Bs
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Henk-88 22-1-2007 21:41 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KTM250
Je hebt magneten die om de slang van je luchtfilter naar je carb loopt gaat, dan zou die minder moeten gebruiken maar is volgens mij bullshit (Ik heb wel plaatje maar weet niet hoe je die moet posten).





Die helpen alleen als je er veel voor betaalt.

(Dan ben je weer wat lichter.)
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
driver004 22-1-2007 21:44 Print reply

Posts: 3418
nou als je met zon lage touretalle al zon verbruik hebt dan klopt er iets niet

-is die goed afgestelt? niet te grote sproeier ofsow?

en wat voor cillinder is het mallosi,immi?
getuned?


 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
stoeptegel 22-1-2007 21:46 Print reply

Posts: 3085
is logisch verbruik.Je gaat een 2takt opvoeren met grote cilinder en carbd dan origneel bedoeld is.Dan moet je maar origneel 80 cc gaan rijden ofzo
 
80 cc ownatsj
Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-1-2007 22:05 Print reply

Posts: 10835
denk dat hij niet fatsoenlijk is afgesteld eigenlijk.
of je houd van goed doorrijden, maar dan ligt het aan jezelf.

tussen 1op15 en 1op20 moet toch vlot te halen zijn lijkt mij
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
jeroen55 22-1-2007 22:05 Print reply

Posts: 326
het is een mallosi cilinder. opgeboort naar 55 mm en getuned. en de bougie is koffiebruin en hij loopt gewoon helemaal zuiver. maar het is een 6 bak. kan het niet aan liggen dat hij steeds weer op toeren moet komen.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
nou als je met zon lage touretalle al zon verbruik hebt dan klopt er iets niet

-is die goed afgestelt? niet te grote sproeier ofsow?

en wat voor cillinder is het mallosi,immi?
getuned?




 
mtx r2
stoeptegel 22-1-2007 22:07 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
denk dat hij niet fatsoenlijk is afgesteld eigenlijk.
of je houd van goed doorrijden, maar dan ligt het aan jezelf.

tussen 1op15 en 1op20 moet toch vlot te halen zijn lijkt mij

Met mijn setup rijd ik ook maar 1:20/1:24.
En dat i 80 ori,18 keihin en ori luchtfilter.DUs ik denk niet dat je dit setupje zuiniger kan laten lopen.
 
80 cc ownatsj
John Huijben 22-1-2007 22:16 Print reply

Posts: 2433
looptie halfgas niet erg rijk ?
door n te dunne gasnaald bijvoorbeeld ?
dan kantie namelijk gewoon wel goed lopen, maar als je dan je gas gaat terugdraaien net voor of in zn toerengebied, dan blijft ie niet doorlopen omdat ie dan rijk gaat staan zegmaar, dat komt nogal ns voor

ik heb zelf mn mtx ns 1 : 7 laten lopen
en heb zo 500km rondgereden, toen was ik het beu.

Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 22-1-2007 om 22:17 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
vooruitnietachteruit 22-1-2007 22:35 Print reply

Posts: 618
-straatbanden nemen in plaats van crossspul
-24 mm op 110cc, carburateurmaat kan wel iets kleiner. (20mm)
-zuigerveren vervangen?
-banden goed hard oppompen en regelmatig ontluchten.
-lagers van de wielen controleren of ze soepel lopen, anders vervangen.
-indien aanwezig, slag uit een/de wiel(en) halen.
-originele (R1/R2) Honda uitlaat zoeken, powerband zit dan onderin

 
Makrolon 22-1-2007 22:52 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vooruitnietachteruit
-straatbanden nemen in plaats van crossspul
-24 mm op 110cc, carburateurmaat kan wel iets kleiner. (20mm)
-zuigerveren vervangen?
-banden goed hard oppompen en regelmatig ontluchten.
-lagers van de wielen controleren of ze soepel lopen, anders vervangen.
-indien aanwezig, slag uit een/de wiel(en) halen.
-originele (R1/R2) Honda uitlaat zoeken, powerband zit dan onderin




banden ontluchten?
 
KTM 525 EXC Supermoto
crosser10040 22-1-2007 23:05 Print reply

Posts: 515
banden ontluchten is bullshit voor de rest kijk maar op www.hetnieuwerijden.nl toerentallen kloppen daar uiteraard niet maar de rest wel. Banden scheelt iig een hoop als je ze opgepompt houdt.

En contstante snelheid ja want is simpele formule voor in de natuurkunde en op een bepaalde snelheid is de kracht gelijk aan de weerstand en blijf je dus rijden als je je snelheid telkens veranderd moet en de weerstand overweonnen worden en de kracht/energie die nodig is om je voertuig te laten versnellen
 
Barrel 23-1-2007 0:10 Print reply

Posts: 493
als ik kijk naar jou setup vind ik het niet raar dat je 1 op 10 rijd als je zuiniger wilt rijden denk ik dat je zoals eerder gezegd er eerst maar is een kleinere carb onder moet zetten, het kost je wat koppel maar het scheelt geen tientallen km's of pk's. en verder, let een beetje op je rijstijl: niet overal vol doortrekken en dan weer hardremmen maar meer cruisen.
 
Maar dat is mijn mening...
Uncle BLAM 23-1-2007 0:49 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen55
hallo, ik heb een mtx 110cc watergekoelt blok met 24 mm vlakschuif en sproeier 130. maar ik heb pas 10 liter benzine gehaalt. toen had ik de km-teller op 0 gezet. nou zijn die 10 liter op en nou heeft hij 94.8 km erop zitten.

dat is 1 op 9.48 dat is toch veel te veel. hij staat goed afgesteld. ik heb er grotendeels mee op de weg gereden dus niet in de modder.

kan ik er iets aan doen om hem wat zuiniger te laten lopen???


4-takt nemen
 
een BF teller is sneller
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-1-2007 0:51 Print reply

Posts: 17929
ik vind t een vrij normaal verbruik hoor, jij wil getuned ijden, maar wel bijna geen verbruik hebben, dan kan niet
 
MX Racing 23-1-2007 10:58 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ik vind t een vrij normaal verbruik hoor, jij wil getuned ijden, maar wel bijna geen verbruik hebben, dan kan niet


inderdaad, 1 op 10 is vrij normaal met zon setupje
 

Dit topic is 2689 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved