thunderbird - Forum en Sales Moderator |
22-1-2007 20:26 |
Posts: 7728 |
bezuinigen op je rijstijl
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
22-1-2007 20:26 |
Posts: 10560 |
eerder gas los laten voor stoplicht en uit laten lopen
onderin toeren houden
plat erop gaan liggen
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Furiuzz |
22-1-2007 20:27 |
Posts: 3659 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroen55
hallo, ik heb een mtx 110cc watergekoelt blok met 24 mm vlakschuif en sproeier 130. maar ik heb pas 10 liter benzine gehaalt. toen had ik de km-teller op 0 gezet. nou zijn die 10 liter op en nou heeft hij 94.8 km erop zitten.
dat is 1 op 9.48 dat is toch veel te veel. hij staat goed afgesteld. ik heb er grotendeels mee op de weg gereden dus niet in de modder.
kan ik er iets aan doen om hem wat zuiniger te laten lopen???
Nouja beginnen met kleine cilinder of doel je meer op methodes zonder het veranderen van je set up ?
|
|
Terror,Tuning,Team |
|
jeroen55 |
22-1-2007 20:28 |
Posts: 326 |
maar een normale auto verbruikt dat nog niet eens. en die hebben minimaal 4 cilinders. en dat is wel 1500cc en ik maar 110
|
|
mtx r2 |
|
Remco RS |
22-1-2007 20:29 |
Posts: 11463 |
mja met 80cc haalde ik dat soort getallen ook wel
maar als je idd rustig rijdt, niet overal vol wegtrekken, kalmaan toeren dan kun je veel zuiniger rijden
|
|
|
|
rubbert |
22-1-2007 20:29 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Furiuzz
[...]
Nouja beginnen met kleine cilinder of doel je meer op methodes zonder het veranderen van je set up ?
cilinder is bullshit kleinere carb is veeeeeeeel beter, scheelt je een klein beetje trekkracht maar nog veel meer benzine
edit: met 18mm achter mijn 80cc haalde ik 1:20
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 22-1-2007 om 20:29 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Toon |
22-1-2007 20:29 |
Posts: 1679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroen55
maar een normale auto verbruikt dat nog niet eens. en die hebben minimaal 4 cilinders. en dat is wel 1500cc en ik maar 110
dat is viertakt en injectie of commonrail
Dit bericht is gewijzigd door toon op 22-1-2007 om 20:29 uur.
|
|
|
|
Prawish |
22-1-2007 20:30 |
Posts: 2778 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroen55
maar een normale auto verbruikt dat nog niet eens. en die hebben minimaal 4 cilinders. en dat is wel 1500cc en ik maar 110
ja en die zuipen vaak ook als de mtf, tenzij je een zuiige heb en daar wordt aan gewerkt dooe bedrijven, je ziet bijna geen of helemaal geen brommerfabrikant doelt om de zuinigheid van de brommer en jij verandert het dus dan telt t helemaal niet meer
en zoals boven wordt gezegd 4takt, injecte etc
met andere setup en miss je rijstijl veradneren haal je wel wat beter eruit dan nog geen 1:10
Dit bericht is gewijzigd door Prawish op 22-1-2007 om 20:31 uur.
|
|
Krijg toch allemaal de... |
|
-Bassie- |
22-1-2007 20:30 |
Posts: 6617 |
lekt je tank niet
en zet er anders een kleinere carburateur op.
maar hoe rij jij hoog in toeren de hele tijd hard weg trekken of rustig rijden laag in toeren enzo.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
22-1-2007 20:31 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: toon
[...]
dat is viertakt en injectie of commonrail
Dit bericht is gewijzigd door toon op 22-1-2007 om 20:29 uur.
commonrail is zuiniger volgens jouw ?
voor een beetje auto is 1 op 10 btw niet zo gek .
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 22-1-2007 om 20:31 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Toon |
22-1-2007 20:31 |
Posts: 1679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
commonrail is zuiniger volgens jouw ?
ja, een diesel 2,4 D5 van volvo verbruikt ongeveer 7l
dit is wel diesel, weer heel anders. Benzine verbruikt idd ook ong 10l
Dit bericht is gewijzigd door toon op 22-1-2007 om 20:32 uur.
|
|
|
|
Henk-88 |
22-1-2007 20:33 |
Posts: 26703 |
Zo laag mogelijk in de toeren houden als je je kruissnelheid hebt.
Maar niet zo laag in de toeren dat je het gas helemaal open moet houden, dan iets meer toeren rijden.
Het punt waar je op z'n zuinigst rijdt, is het punt vlak onder of onderin je powerband. Met wind tegen moet je iets hoger in de toeren.
Je merkt 't vanzelf aan de stand van je gashendel. Die moet zo veel mogelijk dicht blijven terwijl je motor niet in toeren zakt. Zakt 'ie wel moet je meer toeren maken.
Bukken helpt een hoop idd.
Remmen kost benzine dus probeer zoveel mogelijk niet teveel te remmen. Dus als je al ziet dat je over 500 meter al moet gaan remmen, doe dan gelijk je gas maar dicht. Dat is uiteraard zuiniger dan tot aan het einde met veel gas door te rijden.
Met een constante snelheid rijd je het zuinigst. Dus zo min mogelijk accelereren en remmen.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
rik hulkenberg |
22-1-2007 21:01 |
Posts: 10029 |
is je zuiger niet versleten
|
|
|
|
jeroen55 |
22-1-2007 21:21 |
Posts: 326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
is je zuiger niet versleten
dat lijkt me niet want mijn blok is pas gereviceert. en toen heb ik de cilinder laten honen en er is een nieuwe crossmotor zuiger ingegaan ter waarde van 55 euro. dus toen hij weer liep heb ik 10 liter gehaalt en de teller op nul gezet. dus ik ben hem nog aan het inrijden dus ik kom niet verdere dan de 6500 a 7000 toeren.
|
|
mtx r2 |
|
KTM250 |
22-1-2007 21:31 |
Posts: 10 |
Je hebt magneten die om de slang van je luchtfilter naar je carb loopt gaat, dan zou die minder moeten gebruiken maar is volgens mij bullshit (Ik heb wel plaatje maar weet niet hoe je die moet posten).
|
|
|
|