Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - suzuki ac 50 versnellingen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1127 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40867 - suzuki ac 50 versnellingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2404 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dada 22-1-2007 19:54 Print topicpost
Posts: 88
Hallo, ik heb me net een suzuki ac 50 gekocht maar ik heb een probleempje met de versnellingen namelijk de koppeling. Dus ik zet hem in zijn vrij ik kick hem aan. Maar wanneer ik hem dan in 1ste versnelling wil zetten is er een knarsend geluid (ik knijp natuurlijk mijn koppeling in). Nochtans moet mijn koppeling werken want wanneer ik hem in versnelling zet (wanneer hij niet draait) en ik niep mijn koppeling in kan ik er zo met stappen.

Weet iemand wat dit kan zijn ??
 

snowboarderke 22-1-2007 20:14 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dada
Hallo, ik heb me net een suzuki ac 50 gekocht maar ik heb een probleempje met de versnellingen namelijk de koppeling. Dus ik zet hem in zijn vrij ik kick hem aan. Maar wanneer ik hem dan in 1ste versnelling wil zetten is er een knarsend geluid (ik knijp natuurlijk mijn koppeling in). Nochtans moet mijn koppeling werken want wanneer ik hem in versnelling zet (wanneer hij niet draait) en ik niep mijn koppeling in kan ik er zo met stappen.

Weet iemand wat dit kan zijn ??

genoeg blokolie erin?
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
dada 22-1-2007 20:53 Print reply
Posts: 88
als ik kijk naar de gegevens over de ac staat er dat er 550 cc in moet.

Maar hoeveel liter is dat? 5.5 liter ?
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 22-1-2007 20:54 Print reply

Posts: 7728
lijkt me 550 ml dus iets meer als een halve liter

 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
khpoppema 22-1-2007 20:55 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dada
als ik kijk naar de gegevens over de ac staat er dat er 550 cc in moet.

Maar hoeveel liter is dat? 5.5 liter ?



dat is 0.55 liter


milliliter staat gelijk aan cc
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Toon 22-1-2007 21:00 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dada
Hallo, ik heb me net een suzuki ac 50 gekocht maar ik heb een probleempje met de versnellingen namelijk de koppeling. Dus ik zet hem in zijn vrij ik kick hem aan. Maar wanneer ik hem dan in 1ste versnelling wil zetten is er een knarsend geluid (ik knijp natuurlijk mijn koppeling in). Nochtans moet mijn koppeling werken want wanneer ik hem in versnelling zet (wanneer hij niet draait) en ik niep mijn koppeling in kan ik er zo met stappen.

Weet iemand wat dit kan zijn ??



en als je doortrapt, blijft dit geluid dan ?
 
dada 22-1-2007 21:01 Print reply
Posts: 88
ja dit blijft
 
Toon 22-1-2007 21:02 Print reply

Posts: 1679
ik heb dit met men tsx ook soms afentoe van 2 naar 1 alleen blijft dit niet duren, trilt je pookje dan ook ?
 
dada 22-1-2007 21:04 Print reply
Posts: 88
Ja het pookje trilt ook.

De olie die in het blok moet is dan zo van die rode olie ?
 
Toon 22-1-2007 21:07 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dada
Ja het pookje trilt ook.

De olie die in het blok moet is dan zo van die rode olie ?


gewoon 10w40 olie geschikt voor natte koppeling, volgens mij als je doortikt op je pookje dat hij wel wil heb het nl met terugschakelen van 2 nr 1 denk dat het slijtage is van een onderdeeltje in de bak. men wiel blokkeerd dan altijd ook een fractie
 
dada 22-1-2007 21:19 Print reply
Posts: 88
Ik zal eerst eens andere olie in het blok doen misschien zal dat al veel helpen
 
Toon 22-1-2007 21:19 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dada
Ik zal eerst eens andere olie in het blok doen misschien zal dat al veel helpen


kvrees ervoor, helpt bij mij ook niet
 
xps80sm 22-1-2007 21:21 Print reply

Posts: 873
heb je je blok wel eens open gehad? miss moet je m es goed laten ontvetten en dan je secundaire vert. nakijken.. bij oude brommers komt er vaak een soort slijpsel van je tandwielen af en dat gaat overal tussen zitten met als gevolg dat de tandwieltjes wat moeilijker gaan schuiven met over en terug schakelen..
zeg maar net als met een roestige bout.. die komen ook moeilijk los ..
 
please come rate my project:)
xps80sm 22-1-2007 21:23 Print reply

Posts: 873
je moet daar niet al te lang mee wachten anders breekt een keer de hele reutemeteut af vanbinnen en dat kost meer als een fles olie... of 10 :p

 
please come rate my project:)
Toon 22-1-2007 21:24 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xps80sm
heb je je blok wel eens open gehad? miss moet je m es goed laten ontvetten en dan je secundaire vert. nakijken.. bij oude brommers komt er vaak een soort slijpsel van je tandwielen af en dat gaat overal tussen zitten met als gevolg dat de tandwieltjes wat moeilijker gaan schuiven met over en terug schakelen..
zeg maar net als met een roestige bout.. die komen ook moeilijk los ..


zou met de compressor in het aftapgat eens blazen mss al kunnen helpen dan ?
 
xps80sm 22-1-2007 21:29 Print reply

Posts: 873
nee dat haalt helaas niks uit.. je zal hem echt moeten open halen of laten doen.. vergeet niet dat je olie niet zomaar kan wegblazen..je zou eventueel wel kunnen proberen je blok schoon te spoelen met diesel... dus alle olie eruit diesel erin schudden paar uur laten staan en dan door laten lopen.. dat wil ook wel helpen.
 
please come rate my project:)

Dit topic is 2404 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved