Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - crossmotor frame brommercross?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 926 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40842 - crossmotor frame brommercross?
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 8250 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mr200r 21-1-2007 17:39 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gradje
mtx 125 frame
en daar dan mtx 80 blokje onder
dat zal toch wel direct passen?
weet ik niet precies maar denk ik zo

mtx125/200 frame is bouwgelijk aan r2 frames
teminste tot 1985 na 1985 zit er een andere achterbrug in.
 
mr200r
steven 50cc cross 21-1-2007 17:45 Print reply

Posts: 685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
btw wat is dat voor soort frame, een hm cre?
graag meer info


dat is een cr 125 met een am6 blok





Zo zijn ze orgineel:

http://www.50cc-moto...tures/hm/cre50-1.jpg



Dit bericht is gewijzigd door steven 50cc cross op 21-1-2007 om 17:47 uur.
 
no farmers no food
bart de scootergek 21-1-2007 17:53 Print reply

Posts: 8916
denk eerder cr80, aangezien de huidige cr125 een heel ander frame hebben. is bovendien al eerder in het topic aangeven.
 
Honda RC-33
Tombrom 21-1-2007 17:55 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dree
am6




[...]




waarom? verklaar je
 
verwijderd 21-1-2007 18:00 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steven 50cc cross
[...]


dat is een cr 125 met een am6 blok


afbeelding
afbeelding

Zo zijn ze orgineel:

http://www.50cc-moto...tures/hm/cre50-1.jpg



Dit bericht is gewijzigd door steven 50cc cross op 21-1-2007 om 17:47 uur.


kijk, dat lijkt erop!
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 21-1-2007 18:01 Print reply

Posts: 10560
derbi blok .

schakelen fijner als am6 imo . am6 moet je met gevoel schakelen en das niet echt ideaal tijdens crossen .
is makkelijker snel te krijgen als een honda blok , en 8 uur houd het wel vol .


frame had ik een 80cc frame gezocht en deze zo aangepast dat je er goed op kunt zitten , de steppies verlagen , het stuur ophogen ed .

omdat een 125 frame en vering gewoon te zwaar is voor een brommerblok . en omdat je 8 uur makkelijker rijd op een licht brommertje als op een zwaar ding
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
verwijderd 21-1-2007 18:14 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
derbi blok .

schakelen fijner als am6 imo . am6 moet je met gevoel schakelen en das niet echt ideaal tijdens crossen .
is makkelijker snel te krijgen als een honda blok , en 8 uur houd het wel vol .


frame had ik een 80cc frame gezocht en deze zo aangepast dat je er goed op kunt zitten , de steppies verlagen , het stuur ophogen ed .

omdat een 125 frame en vering gewoon te zwaar is voor een brommerblok . en omdat je 8 uur makkelijker rijd op een licht brommertje als op een zwaar ding


klinkt goed, foto's?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 21-1-2007 18:17 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: symen
[...]


klinkt goed, foto's?


k heb zelf geen serieuze 50cc crosser .

maar uit ervaring met brommer met derbi , honda en am6 en met het rijden/vergelijken van crossmotoren komt dit imo het meest in de buurt van ideaal .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mr200r 21-1-2007 19:06 Print reply
Posts: 5122
Kijk eens by yamaha in 1995 tot de nieuwe tzr/dt.
hadden ze de dt 50lc in de zuidelijke landen.
Deze doet het ook goed in de cross,heeft iig een am6 blok.
 
mr200r
teamdoko 21-1-2007 21:44 Print reply
Posts: 420
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
denk eerder cr80, aangezien de huidige cr125 een heel ander frame hebben. is bovendien al eerder in het topic aangeven.


de hm cre brommers zijn gebasseerd op de 96 moddelen van honda
enigste verschil is dater er een vierkante buis onder de tank zit en bij een cr 125 een ronde.
verder is de achtervering zelfs van een hm nog beter voorvork is weer anders enzo allemaal kleine verschillen
 
teamdoko 21-1-2007 21:47 Print reply
Posts: 420
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
derbi blok .

schakelen fijner als am6 imo . am6 moet je met gevoel schakelen en das niet echt ideaal tijdens crossen .
is makkelijker snel te krijgen als een honda blok , en 8 uur houd het wel vol .


frame had ik een 80cc frame gezocht en deze zo aangepast dat je er goed op kunt zitten , de steppies verlagen , het stuur ophogen ed .

omdat een 125 frame en vering gewoon te zwaar is voor een brommerblok . en omdat je 8 uur makkelijker rijd op een licht brommertje als op een zwaar ding



derbi is net zo kut als am6 ken meer mensen die in de cross een derbi bak mollen als am6
als een derbi maar 1 keer op de schakelas valt breekt er zo'n pinneke in het blok am6 heeft daar absoluut geen last van en schakel probleem is op te lossen
 
Eat My Dust 21-1-2007 22:20 Print reply

Posts: 2562
ik zat eerst te twijfelen tussen een crossmotor en tussen
een crossbrommer motorframe is lastig te vinden
ga denk toch voor de brommer
motor is voor mij te duur in onderhoud
want heb nog watersport als hobby
ik neem als brommer een tsx met een derbi/am6 blok eronder
en ophogen en dikke banden eronder
zou dit wat zijn?


Dit bericht is gewijzigd door eat my dust op 21-1-2007 om 22:23 uur.
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
barry 21-1-2007 22:40 Print reply

Posts: 7387
er zijn hier een paar mensen heel erg hm cre50 geil...

kan het ook wel begrijpen
maar je moet ook ff kijken of je er wel fatsoenlijk aan kunt komen zonder een zoektocht van maanden te hebben en een fatsoenlijke prijs.

mooiste is gewoon als basis een 80cc met grote wielen. en vandaar uit verder te gaan.
 
He?
dokocrosser 22-1-2007 15:55 Print reply

Posts: 1433
tsx frame is niet zo heel stevig
als je er echt mee wilt crossen moet je een 125 of 80 frame hebben
ligt er ook aan hoe groot je bent aangezien 80cc een kleinere wielbasis heeft en kleinere wielen
iedereen zegt dat een 125 te zwaar is maar er is weinig verschil als met een hm is ongeveer even zwaar en het voordeel van een 125cc frame is dat het groter is en makkelijker banden voor te halen zijn
 
dokocrosser 22-1-2007 16:01 Print reply

Posts: 1433
kijk eens op www.de-bromschuur.nl daar zie je het ultieme voorbeeld van een hm cre 50. die heeft al verscheidene crossen gewonnen
 

Dit topic is 8250 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved