Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - paar vraagjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1036 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4083 - paar vraagjes
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 985 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ids_ 31-5-2002?13:14 Print topicpost
Posts: 423
weet iemand hoe dik de piston pen van een yamha dt is?

en weet iemand hoe dik die van een puch is?

en weet iemand dan je zo een dt cillinder op een puch blokkie kan scheuven of moet je de tap eid gaten uit boren?

en rudy wat voor zuiger heb jij in je mini??????

alvast bedankt
 
Een snelle Brommer is niet opgevoerd, hij is verbeterd!!

-SpengaMotors- 31-5-2002?20:22 Print reply
Posts: 592
kwee nie hoe dik dat is,

maar volges mij past zo'n cilinder zonder aanpassingen, ik weet niet of dan de spoelpoorten een beetje gelijk zitten, maar dat weet rudy wel :a
 
Rudy 2-6-2002?20:58 Print reply

Posts: 3471
Quote:
weet iemand hoe dik de piston pen van een yamha dt is?

en weet iemand hoe dik die van een puch is?

en weet iemand dan je zo een dt cillinder op een puch blokkie kan scheuven of moet je de tap eid gaten uit boren?

en rudy wat voor zuiger heb jij in je mini??????

alvast bedankt



Pistonpen heeft de zelfde maat als puch maxi (d8 12mm).
tapeinden passen zo
ik rij met een malossi zuiger (45mm)

Probleem is alleen dat je carter aangepast moet worden en lang niet alle snelle dt cilinders passen omdat bepaalde spoelpoorten buiten je blok komen. En je moet een plaatmaken om de slaglengte aan te passen op puch (is 2mm langer) met die plaat kan je je spoelpoorten meteen laten overlopen in je carter omdat bij mijn autisa cilinder de spoelpoorten compleet buiten het eigelijke puch carter komen.
Je moet je uitlaat+spuitstuk ook pas maken op je cilinder



[This message is edited by rudy on 2-6-2002 21:21]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
B3AST 2-6-2002?21:26 Print reply
Posts: 2469
zo te zien hoef je de tapeinden niet te moven want op die picture zit er een puch kop op een DT cyl.
 
- insane in the brain -
Rudy 2-6-2002?21:28 Print reply

Posts: 3471
klopt die van de dt kwam tegen het voorwiel aan
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blorn 2-6-2002?22:50 Print reply

Posts: 13825
staat die ketting niet een beetje slap??

maar die plaat is duidelijk zichtbaar.. heb je die gewoon mega aangepast met dremel ofzow??
 
DeAmOnChiLd 2-6-2002?23:07 Print reply
Posts: 875
EN EN EN wat ziet mijn oogje zomaar even op deze warme zwoele zondag avond

HET spatbordje zit vast met de grooste vriend van de sleutelende mens DE TYREP

dit moest ik ff kwijt en die ketting staat wel redelijk hoor.

een puch ketting hoort ook niet strak te staan dus no probs met de ketting.

hoe heb je btw die kappen gemaakt gewoon zelf met polyester of was dat allemaal bestaand en heb je em pas gemaakt op puch blok???
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]
Rudy 2-6-2002?23:30 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Mb bLaCk?DeAmOn

HET spatbordje zit vast met de grooste vriend van de sleutelende mens DE TYREP

dit moest ik ff kwijt en die ketting staat wel redelijk hoor.

een puch ketting hoort ook niet strak te staan dus no probs met de ketting.

hoe heb je btw die kappen gemaakt gewoon zelf met polyester of was dat allemaal bestaand en heb je em pas gemaakt op puch blok???

tyrep was makkelijk en voorvork is van rvs dus moeilijklasbaar en ik boor er liever niet in in verband met sterkte en afscheuren enz
kappen kun je zo kopen [URL[t]]http://www.polini-minibikes.nl/[/t]http://www.polini-minibikes.nl/ = importeur van miniracers[/URL]
ketting kan op die foto wel iets strakker maar hij rekt nogal en moet ook niet te strak staan tandwielen zijn van puch niet 100%rond volgens mij want er zit een punt in dat ie iets strakker staat
Quote:
maar die plaat is duidelijk zichtbaar.. heb je die gewoon mega aangepast met dremel ofzow??


eerst grof uitgevreesd en rest met dremel en vijl,(veel geduld en tijd voor nodig om het mooi aan te laten sluiten) en later op de goede hoogte gevreesd zodat opp mooi vlak blijft



[This message is edited by rudy on 2-6-2002 23:39]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
ids_ 3-6-2002?00:00 Print reply
Posts: 423
ik heb heb dus een tomos a3 blok en een orginele dt cil en het leek mij wel leuk om die cilinder daar op de maken.
maar een puch cillinder paste zo op het blok,maar bij die dt cil moest ik de tapeind gaten uit boren.
en wat het uitvrezen betreft van het carter, daar hoef bijna niks uit.
dat ga ik morgen dus ff doen. en ff en zuiger zoeken.

 
Een snelle Brommer is niet opgevoerd, hij is verbeterd!!
Blorn 3-6-2002?10:00 Print reply

Posts: 13825
wat heb je nou aan een originele dt cilinder?? is dat sneller dan een tomos cilinder??
 
Rudy 3-6-2002?10:00 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: ids_?wiersma

ik heb heb dus een tomos a3 blok en een orginele dt cil en het leek mij wel leuk om die cilinder daar op de maken.
maar een puch cillinder paste zo op het blok,maar bij die dt cil moest ik de tapeind gaten uit boren.
en wat het uitvrezen betreft van het carter, daar hoef bijna niks uit.
dat ga ik morgen dus ff doen. en ff en zuiger zoeken.



denk niet dat het veel nut heeft om een orginele dt50 cilinder op je tomos te maken omdat org dt cilinder niet echt snel is ofzo en het echt heeeeeel veel werk is om pas te maken.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 3-6-2002?12:12 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Originally posted by: ids_?wiersma

ik heb heb dus een tomos a3 blok en een orginele dt cil en het leek mij wel leuk om die cilinder daar op de maken.
maar een puch cillinder paste zo op het blok,maar bij die dt cil moest ik de tapeind gaten uit boren.
en wat het uitvrezen betreft van het carter, daar hoef bijna niks uit.
dat ga ik morgen dus ff doen. en ff en zuiger zoeken.



Als Puch cilinders erop passen kun je er toch gewoon een 74cc Gilardoni of 80cc Metrakit opdoen?
Dat wil ook wel hoor
 
nobody fuck with us!!
ids_ 3-6-2002?14:22 Print reply
Posts: 423
nou van een een a3 is de cil 40cc ofzo dus het leek me welmgeinig op dat er op de maken en als het past een 70cc er op dat blokje heet trouwens 2 versn.
 
Een snelle Brommer is niet opgevoerd, hij is verbeterd!!
Rudy 3-6-2002?15:07 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: ids_?wiersma

ik heb heb dus een tomos a3 blok en een orginele dt cil en het leek mij wel leuk om die cilinder daar op de maken.
maar een puch cillinder paste zo op het blok,maar bij die dt cil moest ik de tapeind gaten uit boren.
en wat het uitvrezen betreft van het carter, daar hoef bijna niks uit.
dat ga ik morgen dus ff doen. en ff en zuiger zoeken.



Ik heb er zelf heel veel moeten uitvrezen (is natuurlijk ook 70cc)
Enige voordeel van 50cc dt cil is dat hij membraam heeft.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 985 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved