Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 21

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1124 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40829 - "kleine vragen" topic - deel 21
Pagina 190 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 189, 190, 191 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 74802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT70-nolimit 28-2-2007 16:51 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
[...]



vind je ?? als je een mt met weg bandjes neemt vind ik 17 17 wel mooi beetje supermotard achter


19 - 16 is meer crosser tis maar waar je van houd ik vind ze alebei wel vet

17 17 is lelijk, ook als SM, velgen zijn veel te smal voor mooie sm banden imo
 
gaat lang goed
Toon 28-2-2007 16:59 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]


Wat je zegt klopt niet. Hij zegt dat ie stottert voor de powerband. Dat betekend dat de cilinder juist teveel krijgt. Dat de user aangeeft dat het spulletje warm wordt wil niet gelijk zeggen dat de sproeier te klein is. Een ac blok kan zo 110°C worden.

70cc voelt eerder warm aan omdat de warmteafgift van de wand naar buiten toe veel makkelijker gaat dan bij een ori cilinder waarbij het langs een dikke laag gietijzer gaat.



Ok bedankt, zo kan ik dus gewoon met deze afstelling zonder gevaar inrijden en zonder mij zorgen te maken over de warmte ?
 
MT70-nolimit 28-2-2007 17:00 Print reply

Posts: 4322
Het is het best als je de cilinder echt goed afsteld, bij inrijden bereid je de cilinder voor op de omstandigheden die volgen tot jaren na het inrijden. Als je de cilinder met rijke afstelling inrijd, en je gaat em later armer laten draaien heb je grote kans dat ie stuk loopt.
 
gaat lang goed
Toon 28-2-2007 17:02 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Het is het best als je de cilinder echt goed afsteld, bij inrijden bereid je de cilinder voor op de omstandigheden die volgen tot jaren na het inrijden. Als je de cilinder met rijke afstelling inrijd, en je gaat em later armer laten draaien heb je grote kans dat ie stuk loopt.


maar dan zal ik wel een km of 100 nog rustig doen met nieuwe afstelling, ik durf niet kleiner van sproeier gaan omdat ik bang hebt dat hij warmloopt. Maar met 88 reed hij hetzelfde of nog iets feller zelfs
 
christianos 28-2-2007 17:17 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Het is het best als je de cilinder echt goed afsteld, bij inrijden bereid je de cilinder voor op de omstandigheden die volgen tot jaren na het inrijden. Als je de cilinder met rijke afstelling inrijd, en je gaat em later armer laten draaien heb je grote kans dat ie stuk loopt.

want?


dan denkt de zuiger zeker ineens:

"wara is me lekkere oliebedje nou"

en pleegt ie zelfmoord.



Nee, maakt niet uit, je hebt alleen eerder kans op kapotte bougie's en kolende uitlaten
 
Toon 28-2-2007 17:21 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

want?


dan denkt de zuiger zeker ineens:

"wara is me lekkere oliebedje nou"

en pleegt ie zelfmoord.



Nee, maakt niet uit, je hebt alleen eerder kans op kapotte bougie's en kolende uitlaten



dat is dus geen ramp, liever dat als al dadelijk warmloper ofzo. Echt goed afstellen doe ik niet nu ik hem nog moet inrijden ik ga niet hoger dan ongeveer 9k
 
christianos 28-2-2007 17:21 Print reply

Posts: 20445
goed afstellen is wel altijd beter, maar het betekent niet ineens dat je cilinder vastnaait
 
Toon 28-2-2007 17:23 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
goed afstellen is wel altijd beter, maar het betekent niet ineens dat je cilinder vastnaait


janee, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere als je max toerental kan rijden kun je ook makkelijker afstellen vind ik

heb jij ook ervaring dat 70cc veel heter dan 50cc wordt zonder dat de afstelling te arm is ?

Dit bericht is gewijzigd door toon op 28-2-2007 om 17:24 uur.
 
Makrolon 28-2-2007 18:33 Print reply

Posts: 6733
iemand enig idee waar ik de blik op de weg van deze week terug kan kijken? die brommerspecial. uitzending gemist staat hij iig niet op:S
 
KTM 525 EXC Supermoto
T_S_X_ 28-2-2007 18:45 Print reply

Posts: 1214
ben ff in de war of zo :P

wat kun je beter in je 70cc cilinder zetten:
bougie met hittegraad 7 (of lager of zo)
of een bougie met hittegraad 8/9

Ik kreeg namlijk altijd aangeraden dat je beter een te hoge hittegraad in je cilinder kunt doen dan een te lage, dus beter 8 dan 7 of zo.
 
Makrolon 28-2-2007 18:53 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T_S_X_
ben ff in de war of zo :P

wat kun je beter in je 70cc cilinder zetten:
bougie met hittegraad 7 (of lager of zo)
of een bougie met hittegraad 8/9

Ik kreeg namlijk altijd aangeraden dat je beter een te hoge hittegraad in je cilinder kunt doen dan een te lage, dus beter 8 dan 7 of zo.



volgends mij 8/9 als je een te lage er in doet gaat hij pingelen ofzo. en dan gaat je zuiger naar de tering
 
KTM 525 EXC Supermoto
spoorlijncrosser 28-2-2007 18:54 Print reply

Posts: 2687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T_S_X_
ben ff in de war of zo :P

wat kun je beter in je 70cc cilinder zetten:
bougie met hittegraad 7 (of lager of zo)
of een bougie met hittegraad 8/9

Ik kreeg namlijk altijd aangeraden dat je beter een te hoge hittegraad in je cilinder kunt doen dan een te lage, dus beter 8 dan 7 of zo.


Gewoon bij 50snel hittegraat 7 en bij 70cc hittegraat 8
zo doe ik het teminste altijd en ik heb er nog nooit problemen mee gehad
 
-simon- 28-2-2007 18:54 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]



volgends mij 8/9 als je een te lage er in doet gaat hij pingelen ofzo. en dan gaat je zuiger naar de tering


bij te hoge kan hij toch ook gaten in zuiger gaan branden?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
MT70-nolimit 28-2-2007 18:57 Print reply

Posts: 4322
Iemand de maten van een yasuni r3 voor mij?
 
gaat lang goed
spoorlijncrosser 28-2-2007 18:59 Print reply

Posts: 2687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


bij te hoge kan hij toch ook gaten in zuiger gaan branden?


zelf heb ik hier nog nooit last van gehad eigenlijk
ik ehb anemlijk emt 1 tsx met 50cc altijd met hittegraat 9 gereden
4000 km ofzo
wel heb ik hier al vaak van gehoort idd
 

Dit topic is 74802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 190 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 189, 190, 191 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved