Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Bromfietssnelheden - legaal?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 898 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40825 - Bromfietssnelheden - legaal?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3806 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

basbaz 20-1-2007 12:58 Print topicpost
Posts: 3
Oke, wel wat overdreven natuurlijk, maar toch, hier komen mijn vragen
Voor zover ik weet is de maximum snelheid van brommers 45 km/h. Ik heb geprobeerd dit bevestigd te zien op rdw.nl maar dat is nog niet zo simpel. Op marktplaats.nl heb ik niet één brommer gevonden die 45 km/h ging. De meeste gingen zo 60/70 met hier en daar een uitschieter van 90/100. Ik heb geen zin om bekeurd te worden, en zoek dus gewoon een brommer die legaal is. Ik weet intussen dat het niet heel moeilijk is om een brommer ‘af te voeren’ naar 45 km/h, maar toch vroeg ik me wat dingen af.

1. Volgens mij ben je niet meer verzekerd als je brommer opgevoerd is, ofwel als je brommer sneller gaat dan 45 km/h(?). Rijden de meeste mensen dus gewoon rond met de wetenschap dat als ze iemand ongezien invalide rijden dat ze de rest van hun leven geld mogen afstaan?
2. Er staan een paar brommers op marktplaats.nl die 60 km/h gaan, maar wel een kenteken hebben. Ik weet niet precies hoe het ging met een kenteken aanvragen voor, 1 oktober 2006 ofzo?, maar nu moet je volgens mij een keuring doen van minimaal €100,-. Hij moet goedgekeurd worden voordat je een kenteken krijgt lijkt mij, wordt hij dan gewoon goedgekeurd als hij harder dan 45 km/h gaat, of zijn die brommers eerst gekeurd en daarna opgevoerd?
3. Stel je koopt die brommer die 60 gaat maar wel een kenteken heeft en je voert hem dan weer af naar 45, is hij dan gewoon weer legaal?

Dat was het voorlopig wel geloof ik, alvast bedankt ^^


edit rez: tpictitle

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 20-1-2007 om 14:07 uur.
 

thunderbird - Forum en Sales Moderator 20-1-2007 13:00 Print reply

Posts: 7728
met de schouwing kon je je brommer rustig 120 laten lopen, ze keken niet naar het motorische gedeelte. met de keuring letten ze wel overal op.

 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Dtje 20-1-2007 13:01 Print reply
Posts: 1107
Met de nieuwe rollerbank mag je tog 55 . En standaard scooters lopen meestal rond de 50/55. Meestal lopen alleen die tomosjes puchjes 45.
 
je mama
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 20-1-2007 13:01 Print reply

Posts: 17929
politie maakt alleen prbleem van extrreme snelheden als ze je aanhouden, als je je beetje aan de snelheid houd is er niets aan de hand, en als je een gekentekende brom afvoerd isdie indd weer legaal

mensen die opgevoerd rijden zijn zich er niet altijd van bewust dat ze hun leven lang kunnen betalen bij ongeluk
 
MTRudolf 20-1-2007 13:02 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: basbaz
Oke, wel wat overdreven natuurlijk, maar toch, hier komen mijn vragen
Voor zover ik weet is de maximum snelheid van brommers 45 km/h. Ik heb geprobeerd dit bevestigd te zien op rdw.nl maar dat is nog niet zo simpel. Op marktplaats.nl heb ik niet één brommer gevonden die 45 km/h ging. De meeste gingen zo 60/70 met hier en daar een uitschieter van 90/100. Ik heb geen zin om bekeurd te worden, en zoek dus gewoon een brommer die legaal is. Ik weet intussen dat het niet heel moeilijk is om een brommer ‘af te voeren’ naar 45 km/h, maar toch vroeg ik me wat dingen af.

1. Volgens mij ben je niet meer verzekerd als je brommer opgevoerd is, ofwel als je brommer sneller gaat dan 45 km/h(?). Rijden de meeste mensen dus gewoon rond met de wetenschap dat als ze iemand ongezien invalide rijden dat ze de rest van hun leven geld mogen afstaan?
2. Er staan een paar brommers op marktplaats.nl die 60 km/h gaan, maar wel een kenteken hebben. Ik weet niet precies hoe het ging met een kenteken aanvragen voor, 1 oktober 2006 ofzo?, maar nu moet je volgens mij een keuring doen van minimaal €100,-. Hij moet goedgekeurd worden voordat je een kenteken krijgt lijkt mij, wordt hij dan gewoon goedgekeurd als hij harder dan 45 km/h gaat, of zijn die brommers eerst gekeurd en daarna opgevoerd?
3. Stel je koopt die brommer die 60 gaat maar wel een kenteken heeft en je voert hem dan weer af naar 45, is hij dan gewoon weer legaal?

Dat was het voorlopig wel geloof ik, alvast bedankt ^^








1. Idd je bent niet verzekerd als je brommer opgevoert is

2 toen lette ze nog niet op de snelheid ze controleerde alleen ofdat ze nederlands goedgekeurd waren meer niet als lipe je brommer 100 dan kon je gewoon kenteken aanvragen.

tegenwoordig worden ze op alles gekeurd dus mogen ze maar 45/50 km/u rijden.

3. Tuurlijk is je brommer gewoon legaal als je hem afvoert.
als je een illigale brommer hebt dan heb je gewoon geen geod gekeurd frame nummer meer niet.




 
Nouwk 20-1-2007 13:03 Print reply

Posts: 4242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: basbaz
Oke, wel wat overdreven natuurlijk, maar toch, hier komen mijn vragen
Voor zover ik weet is de maximum snelheid van brommers 45 km/h. Ik heb geprobeerd dit bevestigd te zien op rdw.nl maar dat is nog niet zo simpel. Op marktplaats.nl heb ik niet één brommer gevonden die 45 km/h ging. De meeste gingen zo 60/70 met hier en daar een uitschieter van 90/100. Ik heb geen zin om bekeurd te worden, en zoek dus gewoon een brommer die legaal is. Ik weet intussen dat het niet heel moeilijk is om een brommer ‘af te voeren’ naar 45 km/h, maar toch vroeg ik me wat dingen af.

1. Volgens mij ben je niet meer verzekerd als je brommer opgevoerd is, ofwel als je brommer sneller gaat dan 45 km/h(?). Rijden de meeste mensen dus gewoon rond met de wetenschap dat als ze iemand ongezien invalide rijden dat ze de rest van hun leven geld mogen afstaan?
2. Er staan een paar brommers op marktplaats.nl die 60 km/h gaan, maar wel een kenteken hebben. Ik weet niet precies hoe het ging met een kenteken aanvragen voor, 1 oktober 2006 ofzo?, maar nu moet je volgens mij een keuring doen van minimaal €100,-. Hij moet goedgekeurd worden voordat je een kenteken krijgt lijkt mij, wordt hij dan gewoon goedgekeurd als hij harder dan 45 km/h gaat, of zijn die brommers eerst gekeurd en daarna opgevoerd?
3. Stel je koopt die brommer die 60 gaat maar wel een kenteken heeft en je voert hem dan weer af naar 45, is hij dan gewoon weer legaal?

Dat was het voorlopig wel geloof ik, alvast bedankt ^^



Oké komtie

1) Nee, als je meer dan 49,9! cc hebt óf je harder loopt dan de maximumsnelheid, ben je inderdaad officieel niet meer verzekerd. Vaak is het echter zo dat als je niet al te gek hard rijd of bij bijv. een ongeluk hebt gereden, alles wel vergoed wordt.
2) Dat klopt, als je nu een brommer op kenteken wil hebben, moet je naar zo'n keuring. Zo'n keuring is echter veel uitgebreider dan schouwen, want álles (van verlichting tot noem maar iets) wordt nagekeken. Dit was bij een schouwing volgens mij veel minder, er liepen brommers wel harder maar ze werden gewoon goedgekeurd, volgens mij werd daar niet echt naar gekeken.
3) Ja, als je een brommer afvoert naar de maximumsnelheid, is hij gewoon weer legaal.

Overigens, mijn brommer is ook helemaal standaard, maar red net geen 55 met wind mee. Hij loopt dus standaard wel iets harder dan 45, maar daar wordt volgens mij geen probleem van gemaakt.


Dit bericht is gewijzigd door Nouwk op 20-1-2007 om 13:06 uur.
 
Gradje 20-1-2007 13:04 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: basbaz
Oke, wel wat overdreven natuurlijk, maar toch, hier komen mijn vragen
Voor zover ik weet is de maximum snelheid van brommers 45 km/h. Ik heb geprobeerd dit bevestigd te zien op rdw.nl maar dat is nog niet zo simpel. Op marktplaats.nl heb ik niet één brommer gevonden die 45 km/h ging. De meeste gingen zo 60/70 met hier en daar een uitschieter van 90/100. Ik heb geen zin om bekeurd te worden, en zoek dus gewoon een brommer die legaal is. Ik weet intussen dat het niet heel moeilijk is om een brommer ‘af te voeren’ naar 45 km/h, maar toch vroeg ik me wat dingen af.

1. Volgens mij ben je niet meer verzekerd als je brommer opgevoerd is, ofwel als je brommer sneller gaat dan 45 km/h(?). Rijden de meeste mensen dus gewoon rond met de wetenschap dat als ze iemand ongezien invalide rijden dat ze de rest van hun leven geld mogen afstaan?
2. Er staan een paar brommers op marktplaats.nl die 60 km/h gaan, maar wel een kenteken hebben. Ik weet niet precies hoe het ging met een kenteken aanvragen voor, 1 oktober 2006 ofzo?, maar nu moet je volgens mij een keuring doen van minimaal €100,-. Hij moet goedgekeurd worden voordat je een kenteken krijgt lijkt mij, wordt hij dan gewoon goedgekeurd als hij harder dan 45 km/h gaat, of zijn die brommers eerst gekeurd en daarna opgevoerd?
3. Stel je koopt die brommer die 60 gaat maar wel een kenteken heeft en je voert hem dan weer af naar 45, is hij dan gewoon weer legaal?

Dat was het voorlopig wel geloof ik, alvast bedankt ^^



1. Idd, je bent niet verzekerd. De kans dat ze een technische keuring uitvoeren na een ongeluk is klein. Maar als dit gebeurt ben je dus niet verzekerd.

2. Voor die tijd kon je schouwen, daarbij werd alleen je frame en bloknr. opgeschreven. En dus niet naar de maximum constructiesnelheid gekeken. Als een brommer nu nog geen kenteken heeft zul je naar de rdw moeten om hem goed te laten keuren. Daarbij wordt wel naar de maximum constructiesnelheid gekeken.

3. Ja, dan is je brommer gewoon weer legaal. Hij voldoet dan namelijk weer aan de maximum constructiesnelheid. Al zal er over 50km/h per uur ook niet moeilijk gedaan worden.

edit: zie dat er al wel heel veel antwoorden zijn

Dit bericht is gewijzigd door Gradje op 20-1-2007 om 13:04 uur.
 
Mopar 20-1-2007 13:06 Print reply

Posts: 4772
Als de verzekering je wilt naaien kunnen ze dat doen, zorg dat je gewoon goed verzekerd bent, bij een goede maatschappij. Niet van de goedkope ''internet verzekeraars'' die naaien je waar je bij staat als je een ongelukt hebt.

Zorg gewoon voor een goede verzekering, Unive of Interpolis.

Ik heb al div. verzekeringen gehad, en ik moet zeggen dat Interpolis echt de beste is, relatief goedkoop, en zeuren nooit, en doen echt alles voor je. Bij de anwb was dat wel ff anders. Wat een kut verz. maatschappij is dat zeg. Unive was opzich ook wel oke, alleen die gaan niet echt netje te werk.

Interpolis is echt het beste vind ik.
 
basbaz 20-1-2007 13:20 Print reply
Posts: 3
Oke, ik weet voorlopig weer genoeg.
Bedankt voor alle snelle reacties :P
Wordt er trouwens echt onderscheid gemaakt tussen 49.9cc en 50cc?

Interpolis gaat het denk ik niet worden trouwens;

"Helaas kunt u bij Interpolis geen (brom)fiets­verzekering afsluiten. Veel mensen sluiten hun (brom)fiets­verzekering af bij de rijwielhandel. De vraag naar deze verzekeringen bij Interpolis is zeer gering. Daarom is besloten om geen (brom)fiets­verzekering aan te bieden op de Interpolis Alles in één Polis®."

Dit bericht is gewijzigd door basbaz op 20-1-2007 om 13:22 uur.
 
rik hulkenberg 20-1-2007 13:24 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: basbaz
Oke, ik weet voorlopig weer genoeg.
Bedankt voor alle snelle reacties :P
Wordt er trouwens echt onderscheid gemaakt tussen 49.9cc en 50cc?

Interpolis gaat het denk ik niet worden trouwens;

"Helaas kunt u bij Interpolis geen (brom)fiets­verzekering afsluiten. Veel mensen sluiten hun (brom)fiets­verzekering af bij de rijwielhandel. De vraag naar deze verzekeringen bij Interpolis is zeer gering. Daarom is besloten om geen (brom)fiets­verzekering aan te bieden op de Interpolis Alles in één Polis®."

Dit bericht is gewijzigd door basbaz op 20-1-2007 om 13:22 uur.

nee er word geen onderscheid gemaakt alleen bij de keuring voor kenteken wel maar als je op de rollerbank moet niet
 
Nouwk 20-1-2007 13:26 Print reply

Posts: 4242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: basbaz
Oke, ik weet voorlopig weer genoeg.
Bedankt voor alle snelle reacties :P
Wordt er trouwens echt onderscheid gemaakt tussen 49.9cc en 50cc?

Interpolis gaat het denk ik niet worden trouwens;

"Helaas kunt u bij Interpolis geen (brom)fiets­verzekering afsluiten. Veel mensen sluiten hun (brom)fiets­verzekering af bij de rijwielhandel. De vraag naar deze verzekeringen bij Interpolis is zeer gering. Daarom is besloten om geen (brom)fiets­verzekering aan te bieden op de Interpolis Alles in één Polis®."

Dit bericht is gewijzigd door basbaz op 20-1-2007 om 13:22 uur.


Ik heb Unigarant, Univé wilde me op de een of andere rare manier niet verzekeren, en Unigarant is best goedkoop en ook goede verhalen over gehoord
 
Advis52 20-1-2007 13:30 Print reply

Posts: 480
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: basbaz
Oke, ik weet voorlopig weer genoeg.
Bedankt voor alle snelle reacties :P
Wordt er trouwens echt onderscheid gemaakt tussen 49.9cc en 50cc?

Interpolis gaat het denk ik niet worden trouwens;

"Helaas kunt u bij Interpolis geen (brom)fiets­verzekering afsluiten. Veel mensen sluiten hun (brom)fiets­verzekering af bij de rijwielhandel. De vraag naar deze verzekeringen bij Interpolis is zeer gering. Daarom is besloten om geen (brom)fiets­verzekering aan te bieden op de Interpolis Alles in één Polis®."

Dit bericht is gewijzigd door basbaz op 20-1-2007 om 13:22 uur.


bij mij op de papieren staat 50cc, maar dat kan komen omdat het afgerond wordt. mijn brommer loopt trouwens met alle begrenzers erop helemaal standaard precies 52.
ik heb van iemand gehoord dat hij toen hij zijn scooter ging laten keuren gewoon de orginele uitlaat eronder gehangen had. en een revetje in de uitlaatpoot zodat hij dik geknepen werdt.
op de roller liep hij 45, maar nu dik 70
 
If life kicks ass, kick back.
Advis52 20-1-2007 13:32 Print reply

Posts: 480
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nouwk
[...]


Ik heb Unigarant, Univé wilde me op de een of andere rare manier niet verzekeren, en Unigarant is best goedkoop en ook goede verhalen over gehoord


ik heb AXA, dat is gewoon de goedkoopste voor mij. verder heb ik niet naar de voorwaarden gekeken want W.A. is gewoon W.A.
 
If life kicks ass, kick back.
MX Racing 20-1-2007 13:36 Print reply

Posts: 812
afvoeren is helemaal nie moeilijk, pak n ring en stop hem in je uitlaat boor hem op totdat ie 45 loopt, binnen n half uurtje gedaan
 
KaWaReZ 20-1-2007 14:06 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
politie maakt alleen prbleem van extrreme snelheden als ze je aanhouden, als je je beetje aan de snelheid houd is er niets aan de hand, en als je een gekentekende brom afvoerd isdie indd weer legaal



bij jou misschien
grote steden = politiegestapo wat betreft "opgevoerde" bromfietsen.

de snelheid wordt gemeten adhv rollerbanken.
De oude rollerbanken waren niet accuraat, de nieuwe echter wel.
Regelgeving mbt bromfietsen verandert bijna met de dag, als het goed is mag je nu een constructiesnelheid hebben van 50kmu.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
b e r t 20-1-2007 15:06 Print reply

Posts: 1855
mn broer rijd aerox. Hij heeft alleen de varioring eruit. En rijd ongeveer 60 (70@zijn teller). Hij is nu 2x op de rollerbank geweest en allebei 0.5kw. Dus als jij een ongeluk krijgt met zo'n brommer en ze zetten hem op de roller geeft die gewoon 0.5kw aan en krijg je dus alles vergoed.

En gelaserd is die ook zo vaak. maar de politie zegt er niks van.

En over dat moeilijk afvoeren. Het is heel makkelijk. door middel van een ring in de uitlaat kun je m zo ver afvoeren als je zelf wilt.
 

Dit topic is 3806 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved