Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #40807 - Honda nsr afstelprobleem
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1614 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Burningtux |
18-1-2007 23:24 |
Posts: 242 |
Hoi,
Heb mijn honda nsr blokje volledig gereviseerd.
Ben nu het volgende setupje aan het afstellen.
-70cc malossi uitgeboord naar 47mm
-Cilinderkop naar 47mm gedraaid, squishrand 8mm, compressieverhouding van 12:1.
-Tecno uitlaat
-21mm delorto met een competitie sponsfilter op (kan je zéér vrij door ademen )
Was de eerste keer gaan testen met een 120 (keihin) sproeier.
Dit was niet echt wat ik nodig had, Bwaap geluidje bij kort gas geven vanuit stationair.
Heb vandaag een sproeier 134 (keihin) getest, het bwaap geluidje was al een stuk minder, wat dus in de goede richting gaat.
Hij trekt naar mijn mening ook niet echt goed op, ik ree vroeger met hetzelfde setupje, met een 50cc cilinderkopje (compressie +/- 15:1) en een 115 sproeiertje. Dit trok een stuk harder en ging ongeveer 125-130 km/h.
Valse lucht zou ik normaal gezien wel kunnen uitsluiten...
Aangezien alle pakkingen en keerringen vervangen zijn.
Wat kan dit zijn? Of is 134+ keihin sproeier een normale maat voor dit soort setup?
Misschien verbrandingskamer slecht uitgelitert en zo een te groote compressieruimte verkegen? gevolg: compressie te laag, en plaats voor een hoop meer/te veel naft?
Elke mening is welkom
|
|
|
|
geert-nsr |
18-1-2007 23:26 |
Posts: 6438 |
als met 134 dat bwoap geluid minder werd probeer dan nog groter?
|
|
|
|
Valid |
18-1-2007 23:30 |
Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
Hoi,
Heb mijn honda nsr blokje volledig gereviseerd.
Ben nu het volgende setupje aan het afstellen.
-70cc malossi uitgeboord naar 47mm
-Cilinderkop naar 47mm gedraaid, squishrand 8mm, compressieverhouding van 12:1.
-Tecno uitlaat
-21mm delorto met een competitie sponsfilter op (kan je zéér vrij door ademen )
Was de eerste keer gaan testen met een 120 (keihin) sproeier.
Dit was niet echt wat ik nodig had, Bwaap geluidje bij kort gas geven vanuit stationair.
Heb vandaag een sproeier 134 (keihin) getest, het bwaap geluidje was al een stuk minder, wat dus in de goede richting gaat.
Hij trekt naar mijn mening ook niet echt goed op, ik ree vroeger met hetzelfde setupje, met een 50cc cilinderkopje (compressie +/- 15:1) en een 115 sproeiertje. Dit trok een stuk harder en ging ongeveer 125-130 km/h.
Valse lucht zou ik normaal gezien wel kunnen uitsluiten...
Aangezien alle pakkingen en keerringen vervangen zijn.
Wat kan dit zijn? Of is 134+ keihin sproeier een normale maat voor dit soort setup?
Misschien verbrandingskamer slecht uitgelitert en zo een te groote compressieruimte verkegen? gevolg: compressie te laag, en plaats voor een hoop meer/te veel naft?
Elke mening is welkom
Je kan nog groter proberen, of kijken of het nog beter wordt als je de chocke aanzet. Als het goed is zou je niet veel hoger dan 134 moeten hoeven want eigenlijk vind ik dat al vrij hoog. Is je luchtfilter ook schoon/gemonteerd etc?
|
|
|
|
richard3 |
19-1-2007 8:12 |
Posts: 5198 |
zal voornamelijk door je filter komen dat je sproeier zo groot is
omdat ie nogal vrij kan ademen
nog ff wat groter proberen dan komt dat optrekken vanzelf wel terug
|
|
op naar de grote brommers |
|
honda fryslan |
19-1-2007 11:59 |
Posts: 1914 |
134 is idd al wel groot.. heb je niet een ander filter?
zelf had ik ook zo'n cilinder maar dan met promo en 24keihin imi
volgensmij had ik toen sproeier 105ofzo..
staat nog zo'n carburateur tekoop.. loopt een stuk beter
<==============================
Dit bericht is gewijzigd door honda fryslan op 19-1-2007 om 12:01 uur.
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
Burningtux |
19-1-2007 12:39 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
als met 134 dat bwoap geluid minder werd probeer dan nog groter?
Tuurlijk ga ik nog groter probere, 140 oid.
Maar ik vind 134 keihin maat al beangstigend groot hoor
rijdt maybe 1:8 ofzo dan
Moet wel nog eerst goede naft mengen...
Rijdt nu met euro 98 en 3% castrol A747 (zeer goede olie)
Kga naft maken met 2% castrol A747 in, dit gaat ook al een stuk beter lopen. Hij krijgt die 3% echt niet verwerkt nu.
|
|
|
|
Tim V |
19-1-2007 12:44 |
Posts: 4468 |
Misschien toch ergens stiekem valse lucht??
Wel vreemd anders inderdaad ja.. suc6
|
|
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben? |
|
MT70-nolimit |
19-1-2007 13:13 |
Posts: 4322 |
Niet teveel gaan gokken, gewoon afstellen, met redeneren schiet je niets op bij het afstellen gewoon veel sproeiers proberen. Als je harder dan 100 wil moet je trouwens niet gaan zeuren over het verbruik.
|
|
gaat lang goed |
|
NSR2 Chauffeur |
19-1-2007 13:22 |
Posts: 703 |
Zelf heb ik er 160 in zitten, loopt perfect.. en een kennis van mij, heeft er 220 in zitte(ook nsr), alleen die is helemaal getuned. En dat hij zo veel zuipt valt best mee, 1:16 ofzo..
|
|
|
|
Burningtux |
19-1-2007 17:53 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
Zelf heb ik er 160 in zitten, loopt perfect.. en een kennis van mij, heeft er 220 in zitte(ook nsr), alleen die is helemaal getuned. En dat hij zo veel zuipt valt best mee, 1:16 ofzo..
Dan zul je het wel over mikuni maten hebben
1:16 is trouwens zeer weinig voor een full tuned nsr.
Onder full tuned vestra ik dan, snel 70cc cilindertje met opmaat kop, poorttiming/poorten aangepast, andere carbu, andere uitlaat.
Dan zal je de 1:16 echt niet meer halen als je het goed doet
Mijne verbruikte voor revisie iets van een 1:10 als je volgas gaf.
En die setup was nog niet zo extreem
Dit bericht is gewijzigd door Burningtux op 19-1-2007 om 17:56 uur.
|
|
|
|
Burningtux |
19-1-2007 17:58 |
Posts: 242 |
Zal trouwens toch wel ergens valse lucht zijn, straks ff kijken met een busje deo of ik iets vind...
sproeiers groter dan 130 lijken me toch wel echt abnormaal op een 70cc met 21mm hoor.
Laat wel iets weten!
|
|
|
|
ArieNSR |
19-1-2007 18:04 |
Posts: 750 |
ik rij ook met sproeier 180 (1,8mm dus), als ik er normaal mee naar school enzo rij dan loopt hij ongeveer 1:20. Dus dat 1:8 van jou zal wel meevallen of je tank is lek ofzo.
|
|
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters | |
|
NSR2 Chauffeur |
19-1-2007 18:08 |
|
Burningtux |
19-1-2007 21:42 |
Posts: 242 |
Zojuist mijn cilinderkop nog iets aangetrokken wat resulteerde in iets meer compressie!
Heb er terug een 134 sproeier ingedaan, gasnaald volledig op hoogste stand en luchtschroef toe.
Nog een heel klein beetje bwaaap geluid bij kort gas geven vanuit stationair. 2 -> 3k
Dus ga ik er volgende week een 140 keihin sproeiertje indraaien.
Kvind het wel een kut grote sproeier imo
Trekt wel hard door nu! autowheely in zen 1
vertanding 16/43 en hoge achterband 100/90-17 bridgestone bt45 (weglegging++)
Heeft elke nsr die kut 5de versnelling?
Trekt als een gek in de eerste 4 versnellingen, in zen 5 geeft het de indruk dat de pk's op zijn, me moeite naar de 12k (in mijn geval), dan schakel je naar 6de en trekt ie weer als een gek
Heb dit al bij elk blokje gehad, maar heb wel de indruk dat je het iets verkeerd geplaatste gear ratio goed kan voelen met een 70cc cilinder.
|
|
|
|
Burningtux |
19-1-2007 21:59 |
Posts: 242 |
Heb ook de indruk dat hij iets te veel smering krijgt 2.5%.
Rookt nog beetje als hij warm is en stinkt als de tering.
Mischien toch maar 2% olie gebruiken, ik rij tenslotte niet voor niets met castrol A747...
Denk dat 2% van dergelijke olie wel genoeg is voor mijn setup.
Mits perfecte carburatie afstelling natuurlijk!
Wat denken jullie?
Dit bericht is gewijzigd door Burningtux op 19-1-2007 om 21:59 uur.
|
|
|
|
Burningtux |
20-1-2007 18:32 |
Posts: 242 |
Niemand?
|
|
|
|
Dit topic is 1614 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|