Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Verschil HPI Race ontsteking en gewoon?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 856 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4079 - Verschil HPI Race ontsteking en gew...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4676 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rick 31-5-2002?09:09 Print topicpost

Posts: 3788
wat is hier het verschil tussen?
want ben namelijk van plan HPI race te bestellen
 
Ride like your ass is on fire!!!

Steve_ZHC 31-5-2002?09:15 Print reply

Posts: 2716
ik denk dat de race een stuk duurder is, en dat het van lichter materiaal is gemaakt...
 
MB50TUNED 31-5-2002?09:31 Print reply
Posts: 1054
Hpi CDI :

betere curve, waardoor meer toeren mogelijk MITS SETUP DAT TOELAAT en door ontsteking op beter moment meer vermogen

grondplaat : geen onnodige zooi zoals velichtingspoel, dus minder weerstand, maar ook geen verlichting.

binnenrotor: lichter dus minder gewicht op krukas, dus betere gasreactie.

Hoe bruter de setup hoe meer effect een HPI heeft.

[This message is edited by MB50 TUNED on 31-5-2002 09:34]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Blorn 31-5-2002?09:38 Print reply

Posts: 13825
zijn er geen losse lichtspoelen te koop voor hpi??
 
MB50TUNED 31-5-2002?09:42 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

zijn er geen losse lichtspoelen te koop voor hpi??


Zijn er dacht ik wel, maar produceren niet zo veel stroom. En als je een hpi hebt en een zwaar getunede setup, dan rij je daarmee af en toe een stukje voor de lol. Maar dat soort setups zijn niet geschikt om dagelijks mee naar school/werk te rijden(naar mijn mening).
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Steve_ZHC 31-5-2002?09:40 Print reply

Posts: 2716
dacht het niet, maar mischieen kan je op 1 of andere manier je oude lichtspoel op een stukje van de nieuwe grondplaat, of ernaast, fixen...
of enkele magneten op je voorwiel plaatsen (tegen de wielas ofsow) en dan de spoel op je voorvork, zo dicht mogelijk op je voorwiel, en dan heb je denk wel licht.
moet je denk ik wel een 12v spoel halen, mischien dat die nog net 6v kan opwekken.

 
Rick 31-5-2002?10:35 Print reply

Posts: 3788
wrom niet geschikt om iedere dag mee naar school te rijden dan je blaast misschien wat harder dan andere maar ken tog wel?

als ik nou dit neem: 70cc malossi, 24mm mikuni, tecno race uitlaat, twin air filter, mps-300 cdi, zou het dan wat uitmaken met gewone ontsteking en hpi race??

[This message is edited by WrAtHcHiLd MB/RMC-S on 31-5-2002 10:38]
 
Ride like your ass is on fire!!!
Steve_ZHC 31-5-2002?10:43 Print reply

Posts: 2716
ik dacht dat je er een speciale cdi bij kreeg?
 
Martijn 31-5-2002?10:46 Print reply
Posts: 10000
hmmm je kunt dan ook gewoon een dynamo op je wiel maken...in plaats van magneten op je wiel ofzo...das een beetje loos...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rick 31-5-2002?10:52 Print reply

Posts: 3788
hehehe fietslamp erop brouwen
onder me streetfighterkappie
 
Ride like your ass is on fire!!!
MB50TUNED 31-5-2002?10:44 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: WrAtHcHiLd?MB/RMC-S

wrom niet geschikt om iedere dag mee naar school te rijden dan je blaast misschien wat harder dan andere maar ken tog wel?

als ik nou dit neem: 70cc malossi, 24mm mikuni, tecno race uitlaat, twin air filter, mps-300 cdi, zou het dan wat uitmaken met gewone ontsteking en hpi race??

[This message is edited by WrAtHcHiLd MB/RMC-S on 31-5-2002 10:38]


Je hebt al een snelle cdi, je draait met die hpi dan niet/nauwelijks meer toeren denk ik. Je hebt iets meer vermogen, en een betere gasreactie. Maar ik zou er op die setup geen 225 euro voor over hebben. Je hebt dan ook een lichtprobleem en je moet je ontsteking afstellen.

MAar als je je cilinder laat tunen en/of uitlaat op maat laat maken heb je waarschijnlijk meer winst.

Als je die hpi aanschaft, laat dan wel je cilinder tunen, zo bruut is malossi niet op een mb. En ik zou dan ook een 6 bak monteren.

Ik bedoel dat de HPI pas echt zijn geld waard is op een zeer brute setup. Als je 13000 rpm draait is je slijtage heel hoog(cilinder,zuiger, krukas lagers enz.) verbruik zal ook niet zo laag zijn.

Ik heb een cr80 ontsteking, met de nodige zooi onder mijn mb hangen, als ik mijn gas opentrek heb je echt een soort crossmotor geluid .


[This message is edited by MB50 TUNED on 31-5-2002 11:10]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Rick 31-5-2002?10:53 Print reply

Posts: 3788
mja fuck it dan maar misschien als ik een keer geld over heb
laat ik meteen die hele kutmb tjoenen en uitlaatje maken maar HIJ MOET GODVERDOMME LOPEN DAT HOK :p :p :p :p
 
Ride like your ass is on fire!!!
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 31-5-2002?11:02 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Originally posted by: WrAtHcHiLd?MB/RMC-S

wrom niet geschikt om iedere dag mee naar school te rijden dan je blaast misschien wat harder dan andere maar ken tog wel?

als ik nou dit neem: 70cc malossi, 24mm mikuni, tecno race uitlaat, twin air filter, mps-300 cdi, zou het dan wat uitmaken met gewone ontsteking en hpi race??

[This message is edited by WrAtHcHiLd MB/RMC-S on 31-5-2002 10:38]


Die setup is zo toch ook wel goed?
Je moet gewoon de ontsteking ietsjes vervroegen maar een HPI heb je denk ik niet nodig en het is idd een beetje zonde van het geld dan
 
nobody fuck with us!!
Rick 31-5-2002?11:03 Print reply

Posts: 3788
die 24mm, tecno heb ik al maar die malossi en twin air moet ik nog bestellen
 
Ride like your ass is on fire!!!
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 31-5-2002?11:21 Print reply

Posts: 7007

bestellen die zooi en inrijden maar
 
nobody fuck with us!!
Rick 31-5-2002?11:22 Print reply

Posts: 3788
eerst die mb proberen aan te krijgen denk

had jij trouwens nog wat van die Kreidler RMC met 5-bak gehoord??

[This message is edited by WrAtHcHiLd MB/RMC-S on 31-5-2002 11:22]
 
Ride like your ass is on fire!!!

Dit topic is 4676 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved