Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hoe haal je koppelingshuis van DT eraf,,

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 787 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40779 - Hoe haal je koppelingshuis van DT e...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 775 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BramRoemaat 16-1-2007 23:03 Print topicpost

Posts: 510
Ik kan men Koppelingshuis op geneen manier van het blok afhalen,, wie weet hoe ik dat moet doen,,??
 

van bussel 16-1-2007 23:19 Print reply

Posts: 695
welke bedoel je ? de kant waar je koppelings kabel in gaat? of aan de kant van de kickstarter?.

bijde moet je los halen met een aantal bouten, alleen moet je aan de kickstart kant de kickstarter er af halen
 
KaWaReZ 16-1-2007 23:20 Print reply

Posts: 20582
koppelingshuis, carter ligt er al af

geen circlip ergens?
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
van bussel 16-1-2007 23:21 Print reply

Posts: 695
owja:P las iets te snel.

maak anders effe een fototje, maakt het waarschijnlijk een stuk makkelijker voor ons

edit:
en probeer eens te draaien met het huis, hij zit namelijk tegen de krukas met tandwielen(schreve tandielen ofzo:P)

Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 16-1-2007 om 23:23 uur.
 
-Bassie- 17-1-2007 8:35 Print reply

Posts: 6617


volgorde eerst blauw er uit.

dan rood los draaien.
platen er uit enzo.

dan groen los.

en als je je platen er uit hebt zit daar onder nog een moer die je los moet halen.

dit alles gaat het makelijkste met een lucht sleutel.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
-Tom- 17-1-2007 9:48 Print reply

Posts: 4151
Om de groene moer (primaire tandwiel) los te krijgen heb je eigenlijk ook iets van een luchtsleutel nodig.
Maarrr als je dat niet hebt kan je 't ook simpel zelf doen. Gewoon een stuk spijkerstof van een spijkerbroek of een andere stevige poetslap tussen de 2 tandwielen indoen. Dan blokkeert deze ook. Geen schroevendraaiers enzo ertussen steken!!
 
FTS Member
BramRoemaat 17-1-2007 10:35 Print reply

Posts: 510
Ehmzz...hoe krijg ik die Groene eraf op die foto?? Want ik heb al van alles geprobeerd maar krijg hem er niet of met een sleutel..
 
Hells Hobbit 17-1-2007 11:38 Print reply

Posts: 1793
dat groene kleine tandwiel haal je eraf door een schroevendraaier onder je krukas big end te zetten zodat de krukas niet meer mee kan draaien, vervolgens met een steeksleutel 19 en flink veel grof geweld de moer los draaien. Groen hoeft echter niet los om het koppelings huis te verwijderen.

als je de rode schroefjes los hebt zie je een grote moer precies op het midden van de as zitten (vergelijkbaar met de groene). deze draai je los door eerst een stuk gereedschap te maken.

neem een stevige ijzeren plaat en boor hier vier gaten in die precies overeen komen met de rode schroefjes. Schroef deze plaat vast met de rode schroefjes en steek een ringsleutel onder deze plaat door op de grote moer.

je kan nu met de stalen plaat voorkomen dat de koppeling draait en met de steeksleutel kan je de moer los draaien.

ik heb er evt op me andere pc nog wel een foto van als je er niet uit komt.

succes!
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 17-1-2007 12:03 Print reply

Posts: 10835
als je het tandwiel op de krukas laat zitten dan kan je toch de moer van het koppelingshuis losdraaien door je krukas te blokkeren op de manier zoals jij hierboven beschrijft? (@ Hells Hobbit)

Ik zou trouwens ten alle tijde een ringsleutel gebruiken als het enigzins kan. Ivm schade aan de moer
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mr200r 17-1-2007 12:27 Print reply
Posts: 5122
Een stuk spijkerbroekenstof moet gaan ,lukt het daar niet mee stukje alu met spijkerstof omhullen.
 
mr200r
Teunis 17-1-2007 12:35 Print reply

Posts: 1073
die rode schroefjes losdraaien evt blokeren met een stuk spijkerstof.

dan klrijg je idd zo'n grote moer, maar ik doe dit zonder een aparte sleutel te masken. want er zit links van het koppelingshuis een gaat je in het carter waar je een stuk van tandwiel ziet,als je daar een GROTE schroevendraaier in steekt en je houd m goed vast! dan draai met wat kracht m er zo af
 

Dit topic is 775 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved