b e r t |
16-1-2007 21:30 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ryz
Hee,
Ik heb ff een vraagje over mijn versnellingsbak van mijn am6 blok:
opschakelen gaat gewoon goed, maar als ik weer terug wil schakelen dan moet ik eerst een zacht tikje naar boven geven, en daarna kan ik hem pas weer terug schakelen.
gewoon hard naar beneden duwen gaat niet.
zou het kunnen dat er een veer verkeerd is geschoten of gebroken is ofzo?
Gr roel
hoeveel kilometer heb je je olie er al in?
|
|
|
|
Ryz |
16-1-2007 21:32 |
Posts: 170 |
ongeveer 50 km, maar ben wel over gegaan op een andere olie, dan ik er altijd in deed, omdat ze deze niet meer bij de bromboer verkochten
|
|
|
|
leonmt5 |
16-1-2007 21:34 |
Posts: 799 |
dan ligt het toch aan de olie. wat voor olie heb je er nu in dan?
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
juukle rj |
16-1-2007 22:50 |
Posts: 1244 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
dan ligt het toch aan de olie. wat voor olie heb je er nu in dan?
bij de bromboer geven ze meestal A-merken weg, dus dat zit wel snor
en als je dan er 50 km mee rijdt gaat de bak niet die symptonen afwerpen!
maargoed AM6 staat "bekend" om het afwijkend schakelgedrag(uit de versnelling schieten enz.)
is het alleen bij een bepaalde versnelling?
of moet je bij elke tik terug een tik naar boven geven?
Dit bericht is gewijzigd door juukle rj op 16-1-2007 om 22:51 uur.
|
|
|
|
StormingSoul |
17-1-2007 12:16 |
Posts: 503 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: juukle rj
[...]
bij de bromboer geven ze meestal A-merken weg, dus dat zit wel snor
en als je dan er 50 km mee rijdt gaat de bak niet die symptonen afwerpen!
maargoed AM6 staat "bekend" om het afwijkend schakelgedrag(uit de versnelling schieten enz.)
is het alleen bij een bepaalde versnelling?
of moet je bij elke tik terug een tik naar boven geven?
Dit bericht is gewijzigd door juukle rj op 16-1-2007 om 22:51 uur.
Dramatiseer het even ofzo. Net alsof je niet normaal kan schakelen met een am6
Jonge heeft gewoon waarschijnlijk verkeerde olie erin zitten als ie eerst omhoog moet schakelen om vervolgens naar beneden te schakelen.
Dat staat los van de am6 schakelwals met vrij tussen 1-2 en 5-6 wat soms wel eens gebeurd met opschakelen
|
|
|
|
Mr. X |
17-1-2007 12:35 |
Posts: 681 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StormingSoul
[...]
Dramatiseer het even ofzo. Net alsof je niet normaal kan schakelen met een am6
Jonge heeft gewoon waarschijnlijk verkeerde olie erin zitten als ie eerst omhoog moet schakelen om vervolgens naar beneden te schakelen.
Dat staat los van de am6 schakelwals met vrij tussen 1-2 en 5-6 wat soms wel eens gebeurd met opschakelen
inderdaad hij gaat heus geen topic openmaken omdat je bij am6 soms in zn vrij schiet, en hij heeft het hier over terugschakelen wat al helemaal makkelijk hoord te gaan.
vervang inderdaad even je olie of kijk die ff na..
|
|
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen |
|
Ryz |
17-1-2007 12:44 |
Posts: 170 |
nee, dat hij in z'n vrij schiet is het niet, dat heeft (bijna) iedereen weleens met AM6 blok.
Nou eerst was het alleen van z'n 3 -> 2 , 4 -> 3, maar nu zijn het alle versnellingen behalve 6 -> 5.
ja ik zal m'n blokolie nog wel ff checken dan, maar denk niet dat het helpt.
|
|
|
|
StormingSoul |
17-1-2007 16:24 |
Posts: 503 |
Wat voor olie zit er in?
Wat voor olie zat er in?
Hoeveel heb je al gereden met je brom?
Heb je dat blok wel eens uit elkaar gehad btw?
Dit bericht is gewijzigd door StormingSoul op 17-1-2007 om 16:25 uur.
|
|
|
|
kreihoya |
17-1-2007 20:54 |
Posts: 3 |
blijft het pendaal niet naar beneden hangen zodat je hem niet verder naar beneden duwen kan.
Dat het veertje dat hem weer naar het midden trekt kapot is?
dat had een vriend van me namelijk ook
|
|
|
|
Ryz |
17-1-2007 21:06 |
Posts: 170 |
Ja dat is het ook, want je moet hem steeds weer omhoog duwen en daarna pas weer naar beneden schakelen.
Is dit makkelijk te reparen, en hoeveel koste dit ongeveer?
|
|
|
|
Menu2t |
17-1-2007 21:10 |
Posts: 2815 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ryz
Ja dat is het ook, want je moet hem steeds weer omhoog duwen en daarna pas weer naar beneden schakelen.
Is dit makkelijk te reparen, en hoeveel koste dit ongeveer?
koppelings deksel deraf trekken, dan ligt t waarschijnlijk bij/rond je schakelbloem. zal niet zo duur zijn denk ik. als je t laat doen eurotje of 50. zelf 20 euro?
uitgaande van alleen een andere pakking, en wat schroefjes aandraaien/ goedzetten
Dit bericht is gewijzigd door Menu2t op 17-1-2007 om 21:16 uur.
|
|
NSR Supersprint special! |
|
zundapp_rs |
17-1-2007 21:25 |
Posts: 682 |
kan je niet gewoon een veertje maken op je pedaal, dus buiten het blok? Misschien wel makkelijker als je nog nooit een blok open hebt gehad. Ik weet niet of er wat kapot gaat draaien van binnen als je het kappote onderdeel niet vervangt?
|
|
|
|
Valid |
17-1-2007 22:35 |
Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
[...]
koppelings deksel deraf trekken, dan ligt t waarschijnlijk bij/rond je schakelbloem. zal niet zo duur zijn denk ik. als je t laat doen eurotje of 50. zelf 20 euro?
uitgaande van alleen een andere pakking, en wat schroefjes aandraaien/ goedzetten
Dit bericht is gewijzigd door Menu2t op 17-1-2007 om 21:16 uur.
Pakking kost lang geen 20 euro en dit is wel goed zelf te doen, dus laten doen lijkt me onzin. Ik zou alleen eerst andere olie etc proberen voordat je nutteloos de koppeling dr aan het afslopen bent.
|
|
|
|