Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Versnellingsbak begrenzen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 887 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4077 - Versnellingsbak begrenzen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3775 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 25-2-2003 21:17 Print reply
Posts: 10000
oudt topic omhoog ...

k zet het project door...

kheb net op mn carter een stuk waterleiding geklemd..naast de schakelas...was gewoon mazzel/toeval...dat het gewoonblijft zitten..

maja..daardoorheen komt dus een plunjer, en het zit 2cm naast mn neutraalschakelaar dus dat zijn de contacten blablabla...servootje oid, die schuift de plunjer naar buiten en klap het is klaar...

mjoet alleen nog wat bedenken op servoplan..k.ga es zoeken naar zon ding waarmichiel et over had.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hier_ben_ik - Administrator 25-2-2003 22:33 Print reply

Posts: 8499
Marcel had het hier ook al over lijkt me zeer interessant, begrens je hem gewoon op 3 versnellingen hehe
 
Members zijn vervelend :-|
Martijn 26-2-2003 0:17 Print reply
Posts: 10000
ja marcel had et idee van mij gejat...dit topic is namelijk zeer oud...

het vordert btw nog niet echt helemaal bij mij..ik moet iets hebben om de plunjer te bewegen....

damn..ik moet zon ding hebben waar michiel het over had..kweet niet of dat groot is...servo is duuuuur....dus dat wil ook niet (jah cheaper dan dure bekeuring)

edit: hahahah..ik zie dat dit topic in de tijd is gepost dat mn brommer nog achteruit liep..heheheh...kijk maar naar mn edittekst in mn eerste 'reply' beginding dus..

Dit bericht is ge-edit door Martijn op 26-2-2003 0:18
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 26-2-2003 1:20 Print reply

Posts: 14825
een uitsteeksel op je schakel-dinkie, bloemvormige ding lassen, en vervolgens via servo of magneetdinkie een pinnetje naar binnen of naar buiten, lijkt me veel makkelijker

voor tsx is het zowiezo makkelijker, bij honda zit het in het blok...
 
Steve_ZHC 26-2-2003 2:13 Print reply

Posts: 2716
Ehmm, ik zie ff 1 ding, en volgens mij leest iedereen er overheen of ik ben een soepkip (of allebei);
Als je naar de 4 schakeld komt er een plunjertje die de 5 blokkeerd.
Als je naar de 3 schakeld dan klapt die weer in.

Maar als je dan weer opschakeld?
Dan blokkeerd je 5e toch weer???

Volgens mij kan je wel zoiets maken, maar moet je dit niet icm je geweldige-vette-stoere "DVA", maar mbv een knopje, een apart systeem zeg maar.
Ook omdat zo'n 'DVA' niet op een Honda blok kan/past.

Ik moet nog steeds wat hebben om de gasschuif niet verder omhoog te laten komen dan 3 kwart ofsow...
Op mijn carb voor de RS zit een raar ding voor de choke; een stukje kabel met aan het eind een trekknop.
Als je zoiets (of misschien iets kleiner) bovenop je gasschuifdeksel zet, dan heb je dus geen electronische onzin...
En je kan altijd nog zeggen dat het de choke is (maar eigenlijk is het het omgekeerde principe; wanneer de choke op 'in'staat, dan kan je maar 2/3e of 3/4e gas geven, staat die op 'uit' dan kan je volgazz).
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 26-2-2003 8:24 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer

Ehmm, ik zie ff 1 ding, en volgens mij leest iedereen er overheen of ik ben een soepkip (of allebei);
Als je naar de 4 schakeld komt er een plunjertje die de 5 blokkeerd.
Als je naar de 3 schakeld dan klapt die weer in.

Maar als je dan weer opschakeld?
Dan blokkeerd je 5e toch weer???



dat probleem heb ik al opgelost,
ik heb het idee indd van martijn overgenomen maar helemaal uitgedacht en bewerkt. een begrenzer met plunjer kan je op 10.000 manieren maken. maargoed
het is voor mij nu enkelt hoe ik iets ga maken dat een asje uitschuift..mischien maak ik wel me eige plunjertje die van polariteid kan wisselen. dan is et probleem opgelost..
 
ik haat mensen
Honda_mbiloss [Emiel] 26-2-2003 8:53 Print reply

Posts: 3697
kheb hier nog zat servotjes liggen, hele oude, grote van modelbouw zal je kunne gebruiken....
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 26-2-2003 9:12 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_mbiloss

kheb hier nog zat servotjes liggen, hele oude, grote van modelbouw zal je kunne gebruiken....


ze moeten juist heel lief en klein zijn
 
ik haat mensen
Honda_mbiloss [Emiel] 26-2-2003 9:22 Print reply

Posts: 3697
hebk ook nog wel 1tje van 2 bij 1 cm
 
Joost 26-2-2003 17:31 Print reply
Posts: 1108
Het id wat ik heb geoppert kun als quick-shift kun je evt ook gebruiken als begrenser. Je zouw op die manier namenlijk per versnelling verschillende elco's kunnen schakkelen. Op die manier kun je denk ik verkomen dat hij gaat sputteren in de lage versnellingen.
 
It is going to be a Endless summer...
Zoetahmeerdah [Marcel] 26-2-2003 17:37 Print reply

Posts: 5996
jah, maar et probleem is dat als je 100+ rijd dan haal je nie zomaar met elco's terug naar 60 mjah mischien wel..maar het blijft slecht voor je onsteking..

drom dat ik de laatste 2/3 versnellingen wil blokkeren.
 
ik haat mensen
-Michiel RS- 26-2-2003 21:03 Print reply
Posts: 2803
jow martijn, zo een elektromagneet ziet eruit als een spoel met een ijzeren staafje erin, daarmee kan je een blokkeer syteempje inschakelen ofzo, best simpel te maken volgens mij, komt wel lassen aan te pas waarschijnlijk.

Dat elektronische geregel moet je zo doen:

Ergens komt dus een hoofdknopje om je begrenzer in te schakelen.
Schakel je hem in ze 4, dan komt er meteen spanning op die elktromagneet en daardoor komt er een ijzere blokkerstaafje ergens tegenaan, en als je schakelpook dan weer in normale positie komt, dan kan dat ijzere blokkeer staafje verder in ze gleufje schieten ofzo.
pies of keek!
 
chriss 26-2-2003 21:12 Print reply
Posts: 1859
maja zullen de wouten al jou draden van je dgi wel vertrouwen, ziet er nogal begrenzert uit
 
Eef 26-2-2003 21:26 Print reply

Posts: 2351
hey martijn... volgens mij heb jij 1 klomp electronica.. met al je digi-zooi kan je door de bomen het bos nog wel zien??

Dit bericht is ge-edit door Yamaha DT 125 op 26-2-2003 21:27
 
aprilia2000 mod... :p
Martijn 27-2-2003 12:26 Print reply
Posts: 10000
ik heb niet echt veel verstand van electronica...mijn digiplan is ook supernoob want het kan makkelijk met ictjes enzo...

maja...michiel..ik snap hoe de electromagneet werkt..hoe zorg ik dat ie terugschiet??

en met binnenrotor kan ik het niet verooloven dat het constant stroom kost..magneet kost naar mijn weten telkens stroom zolang de plunjer naar buitne staat...maja..

ik ga denk ik mn ori ontsteking er weer gauw opzetten als de binnenrotor niet genoeg scheelt...want stroom vink wel verdomdes handig...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 3775 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved