Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Vespa met proma uitlaat ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1315 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40769 - Vespa met proma uitlaat ?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1861 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nico90 16-1-2007 15:17 Print topicpost

Posts: 19
Hallo,

Ik heb pas een tweede hands Vespa ciao gekregen. Deze was helemaal orgineel, alleen de uitlaat was een beetje verroest. Dus ik die eraf gehaald en geschuurd. Hij was dus al zo rot dat ik er een gat in heb geschuurd, kan hem niet meer gebruiken want brommer maakt erg veel geluid nu.

Nu heb ik van iemand een proma uitlaat gekregen. Deze eronder gelegd, past goed allemaal. Ik start hem maakt niet al te veel herrie maar ik ga rijden en merk dat de Vespa nu veel harder gaat, komt dit door de uitlaat? ALs die op het snelst gaat trilt hij ook erger. Nu is mijn vraag of dit schadelijk is voor de motor, hij kan niet veel harder lopen dan 45 want voor de rest is alles orgineel. Ik heb geen KM teller dus ik weet niet hoe hard hij nu gaat. Het lijkt veel harder maar dat komt denk ik door het trillen.

Weten jullie of dit schadelijk is voor de rest van de motor?

Mvg

Nico
 
ciao :P

Royal Club 16-1-2007 15:19 Print reply

Posts: 60390
inpeciepe slijt alles alleen net ff wat sneller, niet dat je over 5km al moet reviceren ofzo, maar trillen zou best kunnen omdat je wat sneller gaat

loop alles ff na kwa boutjes, moertjes etc

heb je wel al opnieuw afgesteld?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
nico90 16-1-2007 15:22 Print reply

Posts: 19
Ja heb alle boutjes enzo goed aangedraaid, Hij trekt goed en stottert niet dus goed afgesteld is hij wel denk ik.

Ik moet er nog een paar jaar mee naar school dus wil niet dat hij over een half jaar vastloopt door die uitlaat. Dus zo'n uitlaat kan de motor wel sneller laten slijten dan een orginele uitlaat?
 
ciao :P
Royal Club 16-1-2007 15:23 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nico90
Ja heb alle boutjes enzo goed aangedraaid, Hij trekt goed en stottert niet dus goed afgesteld is hij wel denk ik.

Ik moet er nog een paar jaar mee naar school dus wil niet dat hij over een half jaar vastloopt door die uitlaat. Dus zo'n uitlaat kan de motor wel sneller laten slijten dan een orginele uitlaat?


ja, maar is niet merkbaar

rijd eens ff een lang stuk, en draai je bougie dr ff uit, koffie met melk is goeie kleur
grijs, is te arm
zwart, is te rijk
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
- Han - 16-1-2007 15:24 Print reply

Posts: 9667
alleen een proma uitlaat slijt die echt niet harder van, of dat verschil kun je verwaarlozen laat ik het zo zeggen

als je bougie maar koffiemetmelk kleur is dan zal die nog wel lang meegaan
 
<10.000 posts
Piaggigolo 16-1-2007 15:24 Print reply

Posts: 300
Quote:


heb je wel al opnieuw afgesteld?


Idd, wel grotere sproeier nemen he! Te kleine sproeier merk je niet zo snel.

En ja, van een expansieuitlaat gaat je brom sneller.

Neem een kleinere poulie, dat help waarschijnlijk wel tegen het trillen.

Dit bericht is gewijzigd door Piaggigolo op 16-1-2007 om 15:25 uur.
 
nico90 16-1-2007 15:26 Print reply

Posts: 19
oke bedankt, ik zal dalijk eens kijken naar de bougie, mocht deze een verkeerde kleur hebben kan ik daar dan ook iets aan doen?

Hij gaat harder dan normaal dus draait die hele motor ook harder dan mag, maar dit verschil is te verwaarlozen?
 
ciao :P
- Han - 16-1-2007 15:28 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nico90
oke bedankt, ik zal dalijk eens kijken naar de bougie, mocht deze een verkeerde kleur hebben kan ik daar dan ook iets aan doen?

Hij gaat harder dan normaal dus draait die hele motor ook harder dan mag, maar dit verschil is te verwaarlozen?


loopt wle wat harder, maar niet heel veel denk ik

als je eerst ff naar je bougie kijkt, dan weet iemand hier wel te zeggen of je sproeier goed is/te klein/te groot enz.
 
<10.000 posts
Royal Club 16-1-2007 15:28 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nico90
oke bedankt, ik zal dalijk eens kijken naar de bougie, mocht deze een verkeerde kleur hebben kan ik daar dan ook iets aan doen?

Hij gaat harder dan normaal dus draait die hele motor ook harder dan mag, maar dit verschil is te verwaarlozen?


uuh,
koffie met melk kleur = lekker zo laten
grijs, = grotere sproeier
zwart, = kleinere sproeier

naja, buiten het feit om dat plisie dat niet leuk vind (zal niet zo erg zijn 55 ofzo?) maakt het weinig uit dat je blok harder gaat
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
nico90 16-1-2007 15:28 Print reply

Posts: 19
daar zeg je wat een grotere sproeier, dit heb ik dus niet.
Ik wil niet dat die nog harder gaat.
 
ciao :P
Fabio 16-1-2007 15:31 Print reply

Posts: 1737
grotere sproeier gaat hij niet zozeer harder van. Je cilinder slijt erg als de sproeier te klein is.

 
Henk-88 16-1-2007 15:33 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nico90
oke bedankt, ik zal dalijk eens kijken naar de bougie, mocht deze een verkeerde kleur hebben kan ik daar dan ook iets aan doen?

Hij gaat harder dan normaal dus draait die hele motor ook harder dan mag, maar dit verschil is te verwaarlozen?


Je kunt daar wat aan doen idd: een andere sproeiermaat monteren in je carburateur.

Dat 'ie harder gaat dan normaal is natuurlijk een niet te verwaarlozen verschil, maar het lijkt me opzich niet een ongewenst verschil. Zorg voor de goede sproeier en er komen geen probs.

Dat trillen is nie fijn denk ik; dat kan komen door het blok of anders door de wielen of de wielophanging.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Royal Club 16-1-2007 15:33 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nico90
daar zeg je wat een grotere sproeier, dit heb ik dus niet.
Ik wil niet dat die nog harder gaat.


grotere betekent meer dat ie de juiste verhouding benzine en vooral olie krijgt voor je cilinder

als je bijv een erg grijs/witte bougie heb, is de kans groot dat ie warm of vastloopt (je cilinder) omdat ie te weinig olie krijgt


ja ik heb ervaring
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
nico90 16-1-2007 15:39 Print reply

Posts: 19
Ik heb een even gekeken naar de bougie, hij heeft een bruine koffie melk kleur. Deze kleur had die ook met de orginele uitlaat.

Dan denk ik niet dat hij veel harder gaat dan normaal met deze uitlaat ofwel?
 
ciao :P
Royal Club 16-1-2007 15:40 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nico90
Ik heb een even gekeken naar de bougie, hij heeft een bruine koffie melk kleur. Deze kleur had die ook met de orginele uitlaat.

Dan denk ik niet dat hij veel harder gaat dan normaal met deze uitlaat ofwel?


zal niet veel schelen nee
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
nico90 16-1-2007 15:45 Print reply

Posts: 19
Het trillen is ook echt alleen als hij op het snelst gaat. Maar nu merkte ik nog iets op net, als ik op volle snelheid ga en dan ineens het gas loslaat dan valt het toerental terug maar dan hoor ik heel zacht een aantal keer een knak geluid ( ja hoe moet je een geluid typen ) ik heb geen idee wat dit is.
 
ciao :P

Dit topic is 1861 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved