Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR Koppeling demonteren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 819 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40754 - NSR Koppeling demonteren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1952 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jorismb 15-1-2007 17:39 Print topicpost

Posts: 360
Gegroet forumlieden,

ik ben zo even mn nsr blok aant open maken zodat ik even kan kijken wat er nog mist. Nu ben ik gekomen tot de koppeling. :P

Ik krijg alleen het bovenste deel van de koppeling er niet af. Ik heb al diverse FAQ's en foto's bekeken, maar bij mij ziet het er gewoon anders uit dan op de foto!

Help Help :P

fotos:






Dus die bovenste ding, ik zie m nergens op fotos EN ik krijg m er niet af. Op faq fotos zie ik overal maar een borgringetje zitten en thats all..
 

2takt Gangster 15-1-2007 17:42 Print reply

Posts: 1147
je hebt borg clipjes er dus allemaal uit?

(zoja dn kun je nu tog gwn binne huis eruit tillen en en dn kun je de platen er uit pakken en de onderste borgring verwijderen )

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 15-1-2007 om 17:44 uur.
 
jorismb 15-1-2007 17:43 Print reply

Posts: 360
Jup, kan je zien op de foto. Niks geen borgclipje of wat dan ook, alleen dit gare ding..
 
Menu2t 15-1-2007 17:44 Print reply

Posts: 2815
zijn zeker al 3 topics over geweest dus ff searchen werkt ook altijd!

maar je kan t beste koppeling blokeren, doorslag tegen een van de inhammen zetten, en dan met een hamer op de doorslag slaan.
( doorslag kan je ook vervangen door schroevendraaier oid)
 
NSR Supersprint special!
Moped Macho 15-1-2007 17:45 Print reply

Posts: 2037
Probleem had ik ook met m'n NSR. Ik heb die moer (heel vage vorm) eraf moeten dremelen.
 
Boerenkool om half 10.
jorismb 15-1-2007 17:45 Print reply

Posts: 360
Ja dus gewoon losdraaien als het ware? En dan moet hij eruit komen?

Wat ik dan niet snap, waarom ziet het er op de meeste honda fotos die ik zie anders uit?

En wat ik dan denk, GAAT ie eraf, want erboven zit dus nog een ringetje :S

Dit bericht is gewijzigd door jorismb op 15-1-2007 om 17:46 uur.
 
Moped Macho 15-1-2007 17:47 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorismb
Ja dus gewoon losdraaien als het ware? En dan moet hij eruit komen?

Wat ik dan niet snap, waarom ziet het er op de meeste honda fotos die ik zie anders uit?

En wat ik dan denk, GAAT ie eraf, want erboven zit dus nog een ringetje :S

Dit bericht is gewijzigd door jorismb op 15-1-2007 om 17:46 uur.

Zijn 2 versies van zeg maar. Op m'n 4-bak zat zon moer, met de 6-bak was ik met een borgringetje klaar.
 
Boerenkool om half 10.
Menu2t 15-1-2007 17:49 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
[...]

Zijn 2 versies van zeg maar. Op m'n 4-bak zat zon moer, met de 6-bak was ik met een borgringetje klaar.



indd wat jij zegt.
maar der zit gewoon schroefdraad op dat ding. dus hij draait er gewoon af als die eenmaal los is.
 
NSR Supersprint special!
jorismb 15-1-2007 17:50 Print reply

Posts: 360
Maar dat ringetje dan die nog boven mijn moer zit? Wat moet ik daar mee doen? Want ik denk dat die verhindert dat de moer eraf gaat.

En moet dat misschien niet een borgveertje zijn? Want er zitten geen oogjes of haakjes waan waarmee ik hem eraf kan pakken :S
 
Menu2t 15-1-2007 17:51 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorismb
Maar dat ringetje dan die nog boven mijn moer zit? Wat moet ik daar mee doen? Want ik denk dat die verhindert dat de moer eraf gaat.

En moet dat misschien niet een borgveertje zijn? Want er zitten geen oogjes of haakjes waan waarmee ik hem eraf kan pakken :S



die zit der volgens mij gewoon aan vast( ik kan t vanaf de compt niet zo best zien), dus als een randje op die rare ring.
wij hebben t toen iig zo gedaan zoals ik net zei, en het werkte perfect.

Dit bericht is gewijzigd door Menu2t op 15-1-2007 om 17:52 uur.
 
NSR Supersprint special!
2takt Gangster 15-1-2007 17:51 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorismb
Maar dat ringetje dan die nog boven mijn moer zit? Wat moet ik daar mee doen? Want ik denk dat die verhindert dat de moer eraf gaat.

En moet dat misschien niet een borgveertje zijn? Want er zitten geen oogjes of haakjes waan waarmee ik hem eraf kan pakken :S



ja dat is ook een borgclipje volgens mij, alleen met vn die scherpe puntjes tog?

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 15-1-2007 om 17:52 uur.
 
De Schout 15-1-2007 17:52 Print reply
Posts: 5327
is gewoon één geheel. is allemaal moer ook dat randje. gewoon losdraaien. dit type koppeling vind je alleen in de spaanse honda blokken (o.a. nsr) verder allemaal een clips idd.
 
tune tweak fiddle bang bummer
jorismb 15-1-2007 17:53 Print reply

Posts: 360
ik ga ff proberen, stay tuned..
 
honda nsr repsol 15-1-2007 17:56 Print reply

Posts: 211
gewoon iets in de inhammen zetten en dan een flinke tik geven, dan komt hij zo los
 
honda nsr for ever!!!!!!!! 70 cc malossie, metrakit ,18mm!!!
Moped Macho 15-1-2007 18:05 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda nsr repsol
gewoon iets in de inhammen zetten en dan een flinke tik geven, dan komt hij zo los

Zit geen borgringetje voor oid. Ik had ook een schroevendraaier op zo'n inham gezet. En maar hengsten, maar los kwam ie niet...
Daarna maar eraf geslepen.
 
Boerenkool om half 10.
Valid 15-1-2007 18:09 Print reply

Posts: 658
Zit inderdaad geen ringetje voor. Doorslag schuin in 1vd inhammen en slaan. Dus geforceerd dat ding linksom draaien. Het is net een bout waar je geen steeksleutel op kan zetten.

ik denk ik herhaal alles nog even

Dit bericht is gewijzigd door Valid op 15-1-2007 om 18:09 uur.
 

Dit topic is 1952 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved