Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - crosser

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 822 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #40746 - crosser
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3056 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

christianos 14-1-2007 21:38 Print reply

Posts: 20445
beter neem je voor het leuke crosswerk gewoon een 2 takt en niet een tot crosser omgevormde wegmotor..

125cc tweetakjes zijn veel leuker dan zo'n logge nx250

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-1-2007 om 21:39 uur.
 
benellifan 14-1-2007 21:40 Print reply
Posts: 1553
als je een redelijke staat koopt kan een oude 125cc crossertje vaak nog lang aan hoor
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
tsxj oran 14-1-2007 21:40 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
beter neem je voor het leuke crosswerk gewoon een 2 takt en niet een tot crosser omgevormde wegmotor..

125cc tweetakjes zijn veel leuker dan zo'n logge nx250

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-1-2007 om 21:39 uur.

logge nx250? weet het niet hoor maar ze wegen niks
 
oud
christianos 14-1-2007 21:41 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

logge nx250? weet het niet hoor maar ze wegen niks



wel in vergelijking met een cr, en al helemaal kwa 'handeling'

edit: scheelt ongeveer 30 kg, en das een hele hoop

ongeveer iemand die achterop zit
edit: naja als die gesonja-bakkert heb

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-1-2007 om 21:43 uur.
 
tsxj oran 14-1-2007 21:43 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]



wel in vergelijking met een cr, en al helemaal kwa 'handeling'

hij crosst op een mtx en die is al goed, dus zolang je geen crossbaan begaat heb je nergens een echte crossmotor voor nodig en een cr125 vergt meer onderhoud en kost wss meer dan een nx250
beetje zoeken en je hebt voor 500 eus een nx en je hoeft er alleen benzine in te gooien
met een cr125 heb je het probleem dat hij om de zoveel tijd een nieuwe zuiger nodig heeft en al dat soort gein
 
oud
-simon- 14-1-2007 21:44 Print reply

Posts: 8211
mischien een xr250 ofzo? zijn ook leuke dinger om mee te crossen..
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
christianos 14-1-2007 21:45 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

hij crosst op een mtx en die is al goed, dus zolang je geen crossbaan begaat heb je nergens een echte crossmotor voor nodig en een cr125 vergt meer onderhoud en kost wss meer dan een nx250
beetje zoeken en je hebt voor 500 eus een nx en je hoeft er alleen benzine in te gooien
met een cr125 heb je het probleem dat hij om de zoveel tijd een nieuwe zuiger nodig heeft en al dat soort gein

hmm naja, ieder zijn smaak, alleen je hebt kans dat zo'n nx eerder kuren geeft als een cr aangezien het toch een wegmotor blijft..
plus dta ik tweetakt veel fijner vind om mee te crossen.
 
tsxj oran 14-1-2007 21:46 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

hmm naja, ieder zijn smaak, alleen je hebt kans dat zo'n nx eerder kuren geeft als een cr aangezien het toch een wegmotor blijft..
plus dta ik tweetakt veel fijner vind om mee te crossen.

kuren zullen wel meevallen, en met crossen is koppel juist heerlijk en denk dat een nx250 net iets meer koppel heeft maar dat weet ik niet zeker
 
oud
crossgek - Forum en Sales Moderator 14-1-2007 21:47 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
als je een redelijke staat koopt kan een oude 125cc crossertje vaak nog lang aan hoor


je hebt gewoon vast onderhoud aan een 125 .


en dit licht al iets hoger bij een oude motor
en vanwege de slechte onderdelen voorziening betaal je ook per onderdeel gewoon meer .

en als het stuk gaat ben je helemaal gaar.


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 14-1-2007 21:57 Print reply

Posts: 13700
tieske, ik zou eens even snel zoeken op marktplaats na een kerel uit heibloem (niet al te ver weg), heeft vaak en redelijk groot aanbod tegen goedkope prijzen, niet teveel verwachten maar prima voor over akker
 
mr200r 14-1-2007 22:04 Print reply
Posts: 5122
mtx125r,dt125mx/lc/ypvs,kmx125,ts125x.
hebben alle rond de 20pk zijn betaalbaar en gaan bijna niet stuk.
 
mr200r
PRO TUNING 15-1-2007 10:13 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: juukle rj
250 4takt, vergt minder onderhoud


Meer en duurder onderhoud zul je bedoelen.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-1-2007 10:27 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Meer en duurder onderhoud zul je bedoelen.


als je een echte crosser hebt (zoals een crf R )
dan ligt is de periode waarom je je spullen moet vervangen wel iets verder uit elkaar .

maar het spul is zoveel duurder dat je wel duurder uitbent idd .


als je een off road pakt ( zoals een crf X )
dan heb je bijna dezelfde motor , maar dan met licht en paar kleine dingen om hem "streetlegal" te krijgen . deze heeft ongeveer de helft van het vermogen waardoor de motor niet op zijn tenen hoeft te lopen waardoor je onderhoudt ook minder word.

een motor als de crf x is in tegenstelling tot een nx/dr/xr ook echt gemaakt om de crossbaan op te gaan waardoor je kans op stuklopen een heel stuk kleiner word .

klein puntje .
deze motor zijn best wel duur zegmaar
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Dooie Koe 15-1-2007 13:19 Print reply

Posts: 538
Als je tevreden bent met je mtx kopen jullie er toch nog een bij?
Onderdelen zijn dan uit te wisselen, je weet hoe die in elkaar zit..
 
-simon- 15-1-2007 13:28 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Omit
Als je tevreden bent met je mtx kopen jullie er toch nog een bij?
Onderdelen zijn dan uit te wisselen, je weet hoe die in elkaar zit..


ma als je zelf iets snellers wil eigenlijk zeg je tegen je pa dat een andere motor wel iets is die wat sneller is. en dan pak je die als je alleen gaat crossen
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 3056 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved