christianos |
14-1-2007 21:38 |
Posts: 20445 |
beter neem je voor het leuke crosswerk gewoon een 2 takt en niet een tot crosser omgevormde wegmotor..
125cc tweetakjes zijn veel leuker dan zo'n logge nx250
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-1-2007 om 21:39 uur.
|
|
|
|
benellifan |
14-1-2007 21:40 |
Posts: 1553 |
als je een redelijke staat koopt kan een oude 125cc crossertje vaak nog lang aan hoor
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
tsxj oran |
14-1-2007 21:40 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
beter neem je voor het leuke crosswerk gewoon een 2 takt en niet een tot crosser omgevormde wegmotor..
125cc tweetakjes zijn veel leuker dan zo'n logge nx250
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-1-2007 om 21:39 uur.
logge nx250? weet het niet hoor maar ze wegen niks
|
|
oud |
|
christianos |
14-1-2007 21:41 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
logge nx250? weet het niet hoor maar ze wegen niks
wel in vergelijking met een cr, en al helemaal kwa 'handeling'
edit: scheelt ongeveer 30 kg, en das een hele hoop
ongeveer iemand die achterop zit
edit: naja als die gesonja-bakkert heb
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-1-2007 om 21:43 uur.
|
|
|
|
tsxj oran |
14-1-2007 21:43 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
wel in vergelijking met een cr, en al helemaal kwa 'handeling'
hij crosst op een mtx en die is al goed, dus zolang je geen crossbaan begaat heb je nergens een echte crossmotor voor nodig en een cr125 vergt meer onderhoud en kost wss meer dan een nx250
beetje zoeken en je hebt voor 500 eus een nx en je hoeft er alleen benzine in te gooien
met een cr125 heb je het probleem dat hij om de zoveel tijd een nieuwe zuiger nodig heeft en al dat soort gein
|
|
oud |
|
-simon- |
14-1-2007 21:44 |
Posts: 8211 |
mischien een xr250 ofzo? zijn ook leuke dinger om mee te crossen..
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
christianos |
14-1-2007 21:45 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
hij crosst op een mtx en die is al goed, dus zolang je geen crossbaan begaat heb je nergens een echte crossmotor voor nodig en een cr125 vergt meer onderhoud en kost wss meer dan een nx250
beetje zoeken en je hebt voor 500 eus een nx en je hoeft er alleen benzine in te gooien
met een cr125 heb je het probleem dat hij om de zoveel tijd een nieuwe zuiger nodig heeft en al dat soort gein
hmm naja, ieder zijn smaak, alleen je hebt kans dat zo'n nx eerder kuren geeft als een cr aangezien het toch een wegmotor blijft..
plus dta ik tweetakt veel fijner vind om mee te crossen.
|
|
|
|
tsxj oran |
14-1-2007 21:46 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
hmm naja, ieder zijn smaak, alleen je hebt kans dat zo'n nx eerder kuren geeft als een cr aangezien het toch een wegmotor blijft..
plus dta ik tweetakt veel fijner vind om mee te crossen.
kuren zullen wel meevallen, en met crossen is koppel juist heerlijk en denk dat een nx250 net iets meer koppel heeft maar dat weet ik niet zeker
|
|
oud |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
14-1-2007 21:47 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benellifan
als je een redelijke staat koopt kan een oude 125cc crossertje vaak nog lang aan hoor
je hebt gewoon vast onderhoud aan een 125 .
en dit licht al iets hoger bij een oude motor
en vanwege de slechte onderdelen voorziening betaal je ook per onderdeel gewoon meer .
en als het stuk gaat ben je helemaal gaar.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
14-1-2007 21:57 |
Posts: 13700 |
tieske, ik zou eens even snel zoeken op marktplaats na een kerel uit heibloem (niet al te ver weg), heeft vaak en redelijk groot aanbod tegen goedkope prijzen, niet teveel verwachten maar prima voor over akker
|
|
|
|
mr200r |
14-1-2007 22:04 |
Posts: 5122 |
mtx125r,dt125mx/lc/ypvs,kmx125,ts125x.
hebben alle rond de 20pk zijn betaalbaar en gaan bijna niet stuk.
|
|
mr200r |
|
PRO TUNING |
15-1-2007 10:13 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: juukle rj
250 4takt, vergt minder onderhoud
Meer en duurder onderhoud zul je bedoelen.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
15-1-2007 10:27 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Meer en duurder onderhoud zul je bedoelen.
als je een echte crosser hebt (zoals een crf R )
dan ligt is de periode waarom je je spullen moet vervangen wel iets verder uit elkaar .
maar het spul is zoveel duurder dat je wel duurder uitbent idd .
als je een off road pakt ( zoals een crf X )
dan heb je bijna dezelfde motor , maar dan met licht en paar kleine dingen om hem "streetlegal" te krijgen . deze heeft ongeveer de helft van het vermogen waardoor de motor niet op zijn tenen hoeft te lopen waardoor je onderhoudt ook minder word.
een motor als de crf x is in tegenstelling tot een nx/dr/xr ook echt gemaakt om de crossbaan op te gaan waardoor je kans op stuklopen een heel stuk kleiner word .
klein puntje .
deze motor zijn best wel duur zegmaar
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Dooie Koe |
15-1-2007 13:19 |
Posts: 538 |
Als je tevreden bent met je mtx kopen jullie er toch nog een bij?
Onderdelen zijn dan uit te wisselen, je weet hoe die in elkaar zit..
|
|
|
|
-simon- |
15-1-2007 13:28 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Omit
Als je tevreden bent met je mtx kopen jullie er toch nog een bij?
Onderdelen zijn dan uit te wisselen, je weet hoe die in elkaar zit..
ma als je zelf iets snellers wil eigenlijk zeg je tegen je pa dat een andere motor wel iets is die wat sneller is. en dan pak je die als je alleen gaat crossen
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|