Kees de Jong |
14-1-2007 12:27 |
Posts: 1881 |
Ik heb een oude hercules met een sachs blokje maar nu sinds kort kan je hem bijna niet meer aanlopen.
Als je hem aan wilt lopen blokeert het achter gewoon compleet, en als je gaat fietsen en je knijpt het hendeltje aan dan klapt hij ook opeens stil.
Nu hebben wij hem helemaal uitelkaar gedraaid en nergens is iets aan te zien waavan je denkt dat is de boosdoener.
Na het weer inelkaar zetten ging het weer wat lichter maar na een paar meter gaat het alweer zo zwaar dat je de trappers niet rond krijgt.
Edit: Ik heb je post even wat duidelijker gemaakt, probeer voortaan met leestekens en alinea's te werken, dan is je post wat beter te begrijpen en heb je meer kans geholpen te worden.
Dit bericht is gewijzigd door Kees de Jong op 14-1-2007 om 12:28 uur.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
Scarface |
14-1-2007 12:28 |
Posts: 6023 |
@ keesieboy, leuk dat je de jongen op z'n taalgebruik wijst. maar ik denk dat ie wat meer heeft aan een interessantere reply
|
|
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-) |
|
Kees de Jong |
14-1-2007 12:29 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Scarface
@ keesieboy, leuk dat je de jongen op z'n taalgebruik wijst. maar ik denk dat ie wat meer heeft aan een interessantere reply
Ik denk dat ie er wel wat aan heeft als meer mensen de moeite nemen z'n topic te lezen en em proberen te helpen.
Edit: Het is bij alle sachs-blokjes toch zo dat je de brommer in de versnelling zet en de koppeling in houdt met behulp van een clipje als je wilt fietsen? Ik begrijp uit je post dat ie bij jou vast slaat als je de koppeling in knijpt, klopt dat?
Dit bericht is gewijzigd door Kees de Jong op 14-1-2007 om 12:32 uur.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
gabbermaikel |
14-1-2007 12:36 |
Posts: 34 |
het is een automaat blokje he dus dan knijp je een hendeltje in en dan moet je hem aanduwen of fietsen net wat je makkelijker vind. maar als je dat hendeltje in knijpt dan staat hij in 1× stil omdat het gewoon te zwaar gaat.
voorheen kon ik hem met gemak aanfietsen dus ik snap er niks meer van en mijn vader en mijn broer hebben ook al dingen geprobeert maar die krijgen het ook niet voor elkaar
|
|
|
|
Kees de Jong |
14-1-2007 12:37 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gabbermaikel
het is een automaat blokje he dus dan knijp je een hendeltje in en dan moet je hem aanduwen of fietsen net wat je makkelijker vind. maar als je dat hendeltje in knijpt dan staat hij in 1× stil omdat het gewoon te zwaar gaat.
voorheen kon ik hem met gemak aanfietsen dus ik snap er niks meer van en mijn vader en mijn broer hebben ook al dingen geprobeert maar die krijgen het ook niet voor elkaar
Cilinder vast?
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
gabbermaikel |
14-1-2007 12:40 |
Posts: 34 |
nee die hebben we er ook afgehaald want dat dacht ik eerst ook maar daar is niks in te vinden van beschadigingen en op de zuiger is ook niks te zien wat er niet hoort
|
|
|
|
Kees de Jong |
14-1-2007 12:47 |
Posts: 1881 |
Toen je de cilinder er af had ging je krukas ook gewoon goed rond?
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
gabbermaikel |
14-1-2007 12:54 |
Posts: 34 |
ja als ik de cilinder er op heb en aan het vliegwiel ga draaien wil hij wel rond draaien en als ik ga fietsen zonder het hendeltje in te knijpen dan rijd hij ook niet zwaar dus daarom snap ik het niet
en de lagers van de krukas en het secundaire tandwiel waren nog goed want we hebben het carter oo uitelkaar gehad om alles te checken
|
|
|
|
Kees de Jong |
14-1-2007 12:57 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gabbermaikel
ja als ik de cilinder er op heb en aan het vliegwiel ga draaien wil hij wel rond draaien en als ik ga fietsen zonder het hendeltje in te knijpen dan rijd hij ook niet zwaar dus daarom snap ik het niet
en de lagers van de krukas en het secundaire tandwiel waren nog goed want we hebben het carter oo uitelkaar gehad om alles te checken
Als alles goed rond draait kan het alleen liggen aan een berg compressie, ik heb ook weleens een puchje gezien waarvan het wiel niet meer wilde meedraaien omdat de compressie zo hoog was, daar moest je mee rennen en er dan opspringen.
Edit: Als je niets aan de setup veranderd hebt en ook geen valse lucht hebt weg gewerkt en de brommer het eerst wel goed deed kan het dit natuurlijk niet zijn.
Dit bericht is gewijzigd door Kees de Jong op 14-1-2007 om 12:59 uur.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
gabbermaikel |
14-1-2007 12:58 |
Posts: 34 |
dat dacht ik eers ook maar waarom gaat het dan lichter als je de koppeling er af haalt en er opnieuw inzet
en waarom zou ik dan als ik een sleutel op mijn vliegwiel zet er wel doorheen komen?
|
|
|
|
Kees de Jong |
14-1-2007 13:01 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gabbermaikel
dat dacht ik eers ook maar waarom gaat het dan lichter als je de koppeling er af haalt en er opnieuw inzet
en waarom zou ik dan als ik een sleutel op mijn vliegwiel zet er wel doorheen komen?
Misschien omdat je dan een heel ander moment (kracht) hebt, hoe je koppeling die weerstand kan veroorzaken begrijp ik niet, ikzelf heb niet zoveel ervaring met slip koppelingen, misschien dat iemand anders hier meer vanaf weet.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
Advis52 |
14-1-2007 13:11 |
Posts: 480 |
kan het zo zijn dat je vliegwiel er te vast op zit of lichtelijk scheef erop zit? en dat hij daardoor aanloopt?
ik had dat laatst bij een puchje.
Dit bericht is gewijzigd door Advis52 op 14-1-2007 om 13:12 uur.
|
|
If life kicks ass, kick back. |
|
gabbermaikel |
14-1-2007 13:17 |
Posts: 34 |
nee die zit wel recht het probleem zit echt bij de koppeling
want zoals ik al zij als je aan het vliegwiel draait met een sleutel dan draait het wel en als je er mee gaat lopen zonder hendeltje ingeknepen is er ook niks aan de hand en als je het hendeltje dan inknijpt slaat het opeens vast
edit
ik heb net nog een keer het vliegwiel er afgetrokken en nu opeens licht er zo'n stukje "ijzer" wat in die rand zit los
Dit bericht is gewijzigd door gabbermaikel op 14-1-2007 om 22:22 uur.
|
|
|
|