Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - rs problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 827 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40721 - rs problemen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ice Ap rs50 13-1-2007 0:44 Print topicpost

Posts: 7149
Hoi, ik kom net terug van een avondje uitgaan, tenminste dat was de bedoeling. Ik reed met z'n 2en een stukje van ongeveer 5km, toen plots met brom uitviel. Ik ga op zij en zie dat men kvs temp meter iets over het middenstaat (terwijl ik daar normaal nooit komt). Ik denk dus dat hij is warm gelopen (wss door men afstelling, ik dacht dat het geen kwaad kon een dagje choke op te zetten omdat ik morgen 21mm ging erop zetten). Nu de brommer loopt wel terug (in gang lopen) en maakt terug alle toeren (keertje geprobeert geen zotte dingen meer). Ik ben solo naar huis gereden, de brommmer liep normaal, geen hoge temperaturen ofzo. er zit voldoende kvs in. Mijn vraag, als ik morgen men 21mm monteer en dat goed afstel zou dit dan verholpen zijn? En kan men cilinder nu schade opgelopen hebben?
 
GTI - GTD - BMW

oenoehoofd 13-1-2007 0:47 Print reply

Posts: 17851
kzou wel even controleren ja
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
-Wheelie-Johie- 13-1-2007 8:29 Print reply

Posts: 2814
maak je overtoeren? en soms is de belasting te hoog als je met ze 2en rijden looptie warm. maar dat is meestal als je overtoeren hebt
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Ice Ap rs50 13-1-2007 10:57 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
maak je overtoeren? en soms is de belasting te hoog als je met ze 2en rijden looptie warm. maar dat is meestal als je overtoeren hebt


Overtoeren in de zin dat ik nooit hoger dan ze powerband ga, maar dat is dan al 13500toeren ofzo
 
GTI - GTD - BMW
-Wheelie-Johie- 13-1-2007 11:06 Print reply

Posts: 2814
nee hoeveel toeren maak je in je laatste versnelling met volgas als dat voorbij je powerband is of helemaal aan het eind dan heb je overtoeren
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Ice Ap rs50 13-1-2007 11:16 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
nee hoeveel toeren maak je in je laatste versnelling met volgas als dat voorbij je powerband is of helemaal aan het eind dan heb je overtoeren


ik raak niet eens tot men 6 in vol toeren
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 13-1-2007 11:44 Print reply

Posts: 7149
ik denk dat ik hem laat nakijken door de bromboer, men brom start verschrikkelijk moeilijk (lopen electrische start en koppeling lossen) hij blijft niet stationair lopen, maar trekt volledig door in toeren. , denk dat het de afstelling is.
 
GTI - GTD - BMW
coke 17 13-1-2007 13:14 Print reply
Posts: 90
klikt idd je afstelligen, als je cht een warmloper heb gehald dan heb je duidelijk minder vermogen. dus als hij "normaal" rijd als je vol gas geeft is het waarscheinlijk je carberateur. als je die 21 mm goed afstelt dan kan je gewoon zonder problemen rijden.

 
mtlover 13-1-2007 13:52 Print reply

Posts: 2372
Als je dan toch die carburateur zou vervangen, trek dan gewoon gelijk die cilinder er ff af, kan je alles even bekijken en daarna behoorlijk afstellen.
 
Ice Ap rs50 13-1-2007 14:38 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coke 17
klikt idd je afstelligen, als je cht een warmloper heb gehald dan heb je duidelijk minder vermogen. dus als hij "normaal" rijd als je vol gas geeft is het waarscheinlijk je carberateur. als je die 21 mm goed afstelt dan kan je gewoon zonder problemen rijden.



laat ons hopen, nu is alleen nog de vraag waarom hij blots blokeerde
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 14-1-2007 13:20 Print reply

Posts: 7149
ik heb nu nog enkel het probleem dat hij niet stationair wil blijven lopen en hij niet wil starten op elektrische starter (geluid is goed) en bougiekleur is ook goed!!
 
GTI - GTD - BMW
coke 17 14-1-2007 18:04 Print reply
Posts: 90
hmm ik neem aan dat je de staitionair schroef helemaal in heb staan?
dan moet je rustig je luchtstelschroef verder in draaien als de motor draait en kijken of hij zelf wilt blijven draaien, als de brommer hoogtoerig gaat lopen of niet goed op het gas reageert moet je he weer verder uit draaien.

 

Dit topic is 841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved