Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Inrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1075 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40718 - Inrijden
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2906 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

GJvdH 12-1-2007 22:12 Print topicpost

Posts: 17
Hallo, omdat m'n zuigerveren gebroken waren en m'n cilinder helemaal beschadigd is heb ik nu een nieuwe cilinder op m'n am6 blok gezet, nou heb ik wa vraagjes over het inrijden.

* er is speciale inrij olie te koop, is dit echt nodig?
* hoe lang moet ik mijn nieuwe cilinder inrijden?
* moet ik extra tweetakt olie bij m'n benzine gooien?
* moet ik de bouten van m'n cilinder kop na een bepaald aantal km nog een keer natrekken?

Alvast bedankt.

groeten gertjan
 

Jelmer MX 12-1-2007 22:15 Print reply

Posts: 13514
Zoeken...
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/69

Dit bericht is gewijzigd door Jelmer MX op 12-1-2007 om 22:16 uur.

en extra smering kan geen kwijt, maar hoeft niet..
bouten nachecken kan je zowiezo beter om de tijd is doen
Nieuwe cilinder --> 500km inrijde
speciale inrijolie hoeft niet, kan je beter wat extra smeren

(ik ben te aardig xD)

Dit bericht is gewijzigd door Jelmer MX op 12-1-2007 om 22:17 uur.
 
_3s_ 12-1-2007 22:17 Print reply

Posts: 899
* inrij olie is niet persee nodig
* de aanbevolen inrij km's is 500
* Je kan altijd een dopje extra 2-takt olie bij je benzine doen. is altijd wel beter tijdens inrijden.
* Normaal gezien als je alles tegoei aandraait hoef je alles maar 1 keer te doen.
 
Jeuj TSW erbij! =D
Sypie_Honda 12-1-2007 22:17 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GJvdH
Hallo, omdat m'n zuigerveren gebroken waren en m'n cilinder helemaal beschadigd is heb ik nu een nieuwe cilinder op m'n am6 blok gezet, nou heb ik wa vraagjes over het inrijden.

* er is speciale inrij olie te koop, is dit echt nodig?

imho dikke vette onzin, gewoon normale olie tanken. evenveel als je altijd doet, 1:50 - 1:45 dus

* hoe lang moet ik mijn nieuwe cilinder inrijden?

ligt er helemaal aan wat voor een wand er in zit, je hebt eigenlijk 3 type's materiaal wand, chroom, nicasil en gietijzer.

nicasil/chroom: 250 Km
gietijzer: 500Km


* moet ik extra tweetakt olie bij m'n benzine gooien?

nee, kijk vraag 1

* moet ik de bouten van m'n cilinder kop na een bepaald aantal km nog een keer natrekken?

ja, mooiste van wel even, na 300km ongeveer even. met een momentsleutel wel te verstaan

Alvast bedankt.

groeten gertjan



Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 12-1-2007 om 22:18 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
oenoehoofd 12-1-2007 22:18 Print reply

Posts: 17851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
* inrij olie is niet persee nodig
* de aanbevolen inrij km's is 500
* Je kan altijd een dopje extra 2-takt olie bij je benzine doen. is altijd wel beter tijdens inrijden.
* Normaal gezien als je alles tegoei aandraait hoef je alles maar 1 keer te doen.


en je kop kruislings vast en los draaien, pakkingen maar 1x gebruiken. suc6
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
RS-Power 12-1-2007 22:55 Print reply

Posts: 1035
Jongens is allemaal overkill dit

Inrijden Gietijzeren cilinder = 200km meer dan genoeg (500 km inrijden doe je als alles nieuw is bak lagers krukas etc en nog vindt ik het onnodig)

Nicasile cilinder = 20 km inrijden (max 50km) warm rijden is veel belangrijker dan het ''inrijden'' bij zo een cilinder

Speciale inrijd olie: verkoopraatjes gewoon een beetje extra smeren

en bouten natrekken kan altijd
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies
ADHD-Kutkind 13-1-2007 13:16 Print reply

Posts: 1049
Ze hebben ook weleens tegen mij zeged dat da extra smeren niet eens beter was maar misschien zelfs een klein beetej slechter omdat het dan ook minder op elkaar in slijt ofzo.
Ik heb het niet vaak gehoord, miss weet iemand anders hoe dat nou precies zit?
 
Zundapp448 13-1-2007 13:17 Print reply
Posts: 1161
bestaat dat? inrij olie? jezus
ik doe altijd een beetje extra in me tank

Dit bericht is gewijzigd door Zundapp448 op 13-1-2007 om 13:17 uur.
 
No Blood, No Bodies, We hit Nothing!!
Karlmt5 13-1-2007 13:45 Print reply

Posts: 2296
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ADHD-Kutkind
Ze hebben ook weleens tegen mij zeged dat da extra smeren niet eens beter was maar misschien zelfs een klein beetej slechter omdat het dan ook minder op elkaar in slijt ofzo.
Ik heb het niet vaak gehoord, miss weet iemand anders hoe dat nou precies zit?



klopt.. heb ik ook gehoord.. als je te veel smeerd dat het langzamer op elkaar inslijt en ben je voor alsnog langer aan het inrijden, onzin dus.


@ rs power: je hebt gelijk ja.. inrijden is gewoon rustig warm rijden tot zo'n 60 graden, en dan gewoon lekker rijden, niet steeds het zelfde toerental, je mag gewoon veel toeren make
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
GJvdH 22-1-2007 22:21 Print reply

Posts: 17
hartstikke bedankt allemaal, m'n nieuwe cilinder zit erop en hij loopt weer als een zonnetje, trekt nou ook beter onder in de toeren.


 

Dit topic is 2906 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved