Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - puch maxi zelf tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 935 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #40716 - puch maxi zelf tunen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3768 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

5maurice5 12-1-2007 20:55 Print topicpost
Posts: 208
hallo

ik heb eenvraagje ik heb een puch metkickstart blok
ik heb er nuo 70cc opzitte maar
sommige zeggen van koppeling verlichter maar werkt da wel me trektkracht ?

en cilinder tuning dat je de spoel poorten groer maakt en een grotere hap in de zuiger

is da allemaal wel goed voor een puchje ?



hier staat het allemaal

http://puchmaxi.dsv.nl/maxispeed.html
 

Erik 39 12-1-2007 21:15 Print reply

Posts: 15088
Daar heb je genoeg aan lijkt me.. Staat alles in

of puchmaxi.nl bij sleutelen bij Tuning

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 12-1-2007 om 21:15 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
T-J Tha Brom Master 12-1-2007 21:22 Print reply

Posts: 213
je moet gewoon je uitlaatpoort 1 a 1,5 mm omhoog veilen dus naar de kop toe en dan opnieuw afstellen werkt goed genoeg
 
5maurice5 12-1-2007 21:38 Print reply
Posts: 208
hoi ja met da omhoog vijlen maar dan voel je toch niej
dat verschil


en tot hoever kun je een 12mm uit draaien
want wij hebben op school een draaibank daar kan ik hem wel groter maken

maar tot hoever kan dat


Dit bericht is gewijzigd door 5maurice5 op 12-1-2007 om 21:39 uur.
 
Makrolon 13-1-2007 2:19 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 5maurice5
hoi ja met da omhoog vijlen maar dan voel je toch niej
dat verschil


en tot hoever kun je een 12mm uit draaien
want wij hebben op school een draaibank daar kan ik hem wel groter maken

maar tot hoever kan dat


Dit bericht is gewijzigd door 5maurice5 op 12-1-2007 om 21:39 uur.



tot zover als het randje dik is. zorg dat je nog genoeg over houd, dan gewoon zelf ff kijken
 
KTM 525 EXC Supermoto
geert-nsr 13-1-2007 3:18 Print reply

Posts: 6438
k zou eerst ma is je je kopling tunen .
dat scheelt veel in trekkracht.
zou je uitlaat poort niet omhoog veilen.
word ie weer zo hoogtoerig en dat is niet fijn bij ee nvrijlopertje...
tune je kopling is en je merkt al veel in ttrekkracht..
 
gekke henkie 13-1-2007 8:06 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 5maurice5
hoi ja met da omhoog vijlen maar dan voel je toch niej
dat verschil


en tot hoever kun je een 12mm uit draaien
want wij hebben op school een draaibank daar kan ik hem wel groter maken

maar tot hoever kan dat


Dit bericht is gewijzigd door 5maurice5 op 12-1-2007 om 21:39 uur.



Tot de maximale breedte van je gasschuif, en dan net iets minder anders gaat ie lucht langs de gasschuif af zuigen. t veiligste is gewoon niet verder dan 15mm uitdraaien...

En over dat omhoog vijlen, begin idd eerst met je koppeling, daar valt voorlopig meer te halen dan nu al gelijk in je uitlaatpoort te gaan lope hakken...

 
Ga toch krassen!
5maurice5 13-1-2007 11:02 Print reply
Posts: 208
hallo


op de site http://puchmaxi.dsv.nl/koppelingtuning.html

maar hoeveel gram moet je eraf halen op harder op te trekken
want er staat niet op hoeveel gram eraf moet

 
Erik 39 13-1-2007 12:24 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 5maurice5
hallo


op de site http://puchmaxi.dsv.nl/koppelingtuning.html

maar hoeveel gram moet je eraf halen op harder op te trekken
want er staat niet op hoeveel gram eraf moet


Gewoon weghalen wat is aangegeven, en ze moeten evenveel wegen als je dat eraf gehaald heb. Gewoon eraf halen wat daar staat --> LEZEN
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Honda- mt 13-1-2007 12:42 Print reply
Posts: 523
Kijk wat daar staat en doe dat, blijf van je speolpoorten af.

Als je wilt tunen zou ik het bij de uitlaatpoort laten, als je die verbreed tot 67% en hem een mm omhoog vijlt zul je wel degelijk een verschil merken. Neem hier rustig de tijd voor, teken een goeie poortmap en markeer in je cilinder wat er weg moet en wat niet.

Je koppelings segmenten wegen nu ongeveer 85 gram per stuk, meestal varieert het tussen de 80-90. Als je 70 gram over houd zul je al genoeg merken, de rest kun je doen door je veren in te draaien. Zorg zoals degene hier boven me zegt dat je exact hetzelfde gewicht per segment hebt. Let op dat dit van behoorlijk hard staal gemaakt en je dus redelijk zwaar gereedschap moet hebben om het eraf te slijpen/ door te boren.

Je carburatuer kun je beter niet uitboren, ik ben er geen fan van. Je kunt het heel gemakkelijk verneuekn, en het maximum is 14mm, dus niet zo heel veel winst. Dan kun je beter 25 euro investeren in een 15mm.

succes

 
-simon- 13-1-2007 13:09 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 5maurice5
hoi ja met da omhoog vijlen maar dan voel je toch niej
dat verschil


en tot hoever kun je een 12mm uit draaien
want wij hebben op school een draaibank daar kan ik hem wel groter maken

maar tot hoever kan dat


Dit bericht is gewijzigd door 5maurice5 op 12-1-2007 om 21:39 uur.


bij ons op de oude school deden ze de carb. wel eens uit frezen. moet je wel eerst goed uitklokken enzo. en dan deden ze dat tot een mm of 15/16
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
5maurice5 13-1-2007 13:44 Print reply
Posts: 208
hallo


holang duurt en ongeveer tot je alles hebt gedaan van de koppeling verlichte me alles dus eruit halen en dan verlichten enzo en dan tegur erin hoelang duurt dat ongeveer ?



want somige zeggen dat heteen heele gekloot is om te verlichte

 
mtlover 13-1-2007 13:48 Print reply

Posts: 2372
Anders neem je eerst een "test-koppeling"
 
5maurice5 13-1-2007 17:15 Print reply
Posts: 208
hallo

ik hadnet de koppeling op gemaakt dus ie groot spanring eruit en dan dat kapje en dandie schroef die aan de krukas vast ziet
maar dan zit er nog een plaatje met van dat hout achtig stul op hoe moet ik die los maken dat lukt me niet

want als je die los maakt dan zit je bij de koppeling segemeneten


Dit bericht is gewijzigd door 5maurice5 op 13-1-2007 om 17:15 uur.
 
fs180 13-1-2007 17:25 Print reply

Posts: 1346
hoi.

leer eens nerderlands

doei.
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
bart de scootergek 13-1-2007 17:26 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fs180
hoi.

leer eens nerderlands

doei.



hoi.

leer zelf nederlands.

houd je commentaar ook voor je en blijf ontopic.

doei.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 13-1-2007 om 17:27 uur.
 
Honda RC-33

Dit topic is 3768 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved