Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ervaring met motor uitlaat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1213 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40710 - Ervaring met motor uitlaat?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3442 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JustinP 12-1-2007 17:25 Print topicpost
Posts: 204
Zijn er mensen die ervaring hebben met het plaatsen van een motor uitlaat op een schakelbrommer?
Ik ben benieuwd of je voor een mooi zwaar geluid een motor uitlaat op je brommer kan zetten, en of dat niet ten koste gaat van je snelheid. Zijn er uitlaten die hier geschikt voor zijn? Hoe zit het dan met het max. toegestane aantal decibel?
Ik ben van plan de scooter de deur uit te doen, en een schakel zwaar op te voeren. Een lekker zwaar geluid is dan natuurlijk prachtig.
Keuze van de uitlaat hangt waarschijnlijk ook samen met de setup van de brommer, maar ik weet überhaupt niet of het mogelijk is.

Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 12-1-2007 om 17:27 uur.
 

BIET 12-1-2007 17:27 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
Zijn er mensen die ervaring hebben met het plaatsen van een motor uitlaat op een schakelbrommer?
Ik ben benieuwd of je voor een mooi zwaar geluid een motor uitlaat op je brommer kan zetten, en of dat niet ten koste gaat van je snelheid. Zijn er uitlaten die hier geschikt voor zijn? Hoe zit het dan met het max. toegestane aantal decibel?
Ik ben van plan de scooter de deur uit te doen, en een schakel zwaar op te voeren. Een lekker zwaar geluid is dan natuurlijk prachtig.
Keuze van de uitlaat hangt waarschijnlijk ook samen met de setup van de brommer, maar ik weet überhaupt of het mogelijk is.

als je zwaar geluid wilt moet je een 4t kopen, maar dan ga je niet hard. Maar het is maar wat je snel gaan noemt
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
JustinP 12-1-2007 17:28 Print reply
Posts: 204
Zo'n 85/90 moet hij dan toch wel gaan lopen..
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 12-1-2007 17:29 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
Zo'n 85/90 moet hij dan toch wel gaan lopen..


4t kopen met een 110/125 blokje eronder , dan hej nog wel een zwaar geluid waarmee je in de buurt vd 85 moet komen
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
KaWaReZ 12-1-2007 17:31 Print reply

Posts: 20582
http://www.brommerfo...lery/view/537/1/last

2x gpz500 demper

geen expansie
80 op die testbank.

maar je kunt ook een demper aan je expansieuitlaat beunen, je verliest wss wel wat vermogen omdat motoruitlaat nou eenmaal wat meer gas doorlaat (tegendrukbladiebladiebla).
maar het is mogelijk

kwam leuk geluidje vanaf
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Saknet 12-1-2007 18:13 Print reply

Posts: 10355
mja ik had op een mb5je een
80cc lichtjes gekietelde originele cilinder met 20mm en 5bak
en een 125cc nikoz uitlaat voor kawasaki ar-125
[Afbeelding]
reed 110 op golf teller en had wel aangenaam geluidje

was btw 80blok natuurlijk...

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-1-2007 om 18:15 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
MrOi 12-1-2007 18:26 Print reply

Posts: 3110
een 2takt uitlaat pas maken kan wel, 4takt krijg je hele andere shit.
 
XT Supermotard For Sale!
JustinP 12-1-2007 18:29 Print reply
Posts: 204
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
http://www.brommerfo...lery/view/537/1/last

2x gpz500 demper

geen expansie
80 op die testbank.

maar je kunt ook een demper aan je expansieuitlaat beunen, je verliest wss wel wat vermogen omdat motoruitlaat nou eenmaal wat meer gas doorlaat (tegendrukbladiebladiebla).
maar het is mogelijk

kwam leuk geluidje vanaf



Die dubbele gpz500 demper ziet er wel enorm gaaf uit. Nog met een 50cc cilinder op je kawasaki?
Wat bedoel je met expansie? De orginele uitlaat tot de demper? (en daar dus een motor demper op lassen of vastzetten?)

@Crossgek: ik wil hem voor op de weg gebruiken, en ben dan zowiezo m'n brommer kwijt als er een 110 of 125cc blok onder ligt.

Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 12-1-2007 om 18:30 uur.
 
Mopar 12-1-2007 18:31 Print reply

Posts: 4772
een 2t brommer geeft een 2t brommer geluid.

een 4t brommer geeft een 4t brommer geluid.

Als je met een 2t een 4t geluid probeert na te bootsen klinkt het verneukt.

Gewoon je brommer dempertjes die ervoor bedoelt zijn gebruiken.


 
Saknet 12-1-2007 18:53 Print reply

Posts: 10355
die ervoor bedoeld zijn?
je kan ook zelf een demper maken die zowel werkt als opslagkoker en demper.. is ie er dan ook voor bedoeld?
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
JustinP 12-1-2007 18:56 Print reply
Posts: 204
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
een 2t brommer geeft een 2t brommer geluid.

een 4t brommer geeft een 4t brommer geluid.

Als je met een 2t een 4t geluid probeert na te bootsen klinkt het verneukt.

Gewoon je brommer dempertjes die ervoor bedoelt zijn gebruiken.




Ik denk dat je daar gedeeltelijk wel gelijk in hebt, al kun je natuurlijk altijd aan het geluid 'sleutelen'.
Maar: ik wil graag een zwaarder geluid, en vraag me dus af of dat mogelijk is. Ik ga dus niet 'gewoon me brommer dempertjes die ervoor bedoelt zijn gebruiken'.. Daar schiet ik niets mee op
 
Chappy 12-1-2007 19:43 Print reply
Posts: 1053
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
[...]


Ik denk dat je daar gedeeltelijk wel gelijk in hebt, al kun je natuurlijk altijd aan het geluid 'sleutelen'.
Maar: ik wil graag een zwaarder geluid, en vraag me dus af of dat mogelijk is. Ik ga dus niet 'gewoon me brommer dempertjes die ervoor bedoelt zijn gebruiken'.. Daar schiet ik niets mee op


Met het geluid sleutelen? Welke sleutel gebruik je daar voor? Een 2takt zal nooit een echt zwaar geluid krijgen, wat je er ook mee doet.

Gewoon 4takt kopen, daar mooi uitlaatje eronder. En snelheid is ook geen probleem, zat keuzes uit zwaardere blokken oa. 125cc, 140cc etc etc. Daarmee ga je rap genoeg.
 
Work in progress
benellifan 12-1-2007 20:52 Print reply
Posts: 1553
bij 4takt kan een nokkenasje al heel veel verschil in snelheid maken
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Simpele 12-1-2007 20:55 Print reply

Posts: 251
nee.

Dit topic is 3442 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved