Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - dit is toch niet mn CDI????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1005 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #4071 - dit is toch niet mn CDI????
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 436 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR JunK 30-5-2002?21:19 Print topicpost

Posts: 2339
toen ik vandaag na mn NL examen naar huis ging en ik had wind in de rug dus ik blaasde tegen de 90 opeens pwoowoowoowow en ik viel terug en hij wou geen toeren meer maken maar toen ik bij de 60 kwam steeg die weer in toeren en kon ik de rest van de weg weer vol rijden maar......... toen ik een dik uur latere weer naar school ging vanwege Bio Examen ree ik weer rond de 90 en toen weeer poowoowoowow toen sloeg die dus helemaal af ik ree nog in zn 4 en bij de 40 liet ik mn koppeling weer los en sloeg die weer aan en kon ik weer zonder problemen verder rijden
en toen ik terug reed weer presies hetzelfde als de 1e X zakte rap terug in toeren bij de 60,70 pakte die hem weer op en kon ik weer zonder problemen verder rijden het lijkt wel net als of mn begrenser aanspringt en dan bij de 60 weer uit maar dit kan toch niet????
weet iemand wat dit kan zijn? HELP


 

Blorn 30-5-2002?23:22 Print reply

Posts: 13825
geen rare geluiden uit je blok?? zou ook nog kunnen zijn dat er iets niet helemaal goed is afgesteld..
 
swiss 31-5-2002?01:46 Print reply
Posts: 672
wat ik heb is wat andersom:
zet mijn begrenzer aan ene geefvolgas sputterd ie hard maar als ik ongever 15 seconden volgas geef schiet ie van de begrenzer af (alsof het relais dan ontschakelt) zwaar prut

maar ik denk dat het iets met je ontsteking is, of dat de trigger draad kortsluit met je frame
 
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w
Blorn 31-5-2002?09:12 Print reply

Posts: 13825
maar waarom valt ie dan alleen weg bij hoge snelheden??
 
NSR JunK 31-5-2002?10:16 Print reply

Posts: 2339
ja dat vraag ik me dus ook af na een tijdje flink hard gereden te hebben 80+ valt die gewoon terug en kan ik daarna weer verder rijden zonder problemen wat kan dit zijn?? begrenser,benzine toevoer ik rij met een 16mm mikuni@105 keihin misschien wisselen voor 110? en ik ga denk mn carb er ff helemaal afhalen en schoonmaken maar wat moet je gebruiken voor het schoonmaken water is denk niet zon goed plan of kan dat wel voor een x?
 
MB50TUNED 31-5-2002?10:21 Print reply
Posts: 1054
Andere bougie heb je dat al geprobeert? Dat heb ik ook regelmatig gehad, dat mijn bougie half gaar was en bij de hoge toerentallen ging stotteren.

Benzine kan je (het beste) gebruiken om carb schoon te maken.

[This message is edited by MB50 TUNED on 31-5-2002 10:23]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Steve_ZHC 31-5-2002?10:22 Print reply

Posts: 2716
ik heb mijn carb helemaal schoongemaakt met heet water en zeep, alles gedemonteerd, echt alles...

Je moet er gewoon voor zorgen dat je carb helemaal droog is als je hem weer in elkaar zet, dus gewoon nachtje op de verwarming leggen en kloar alweer ja...
Wordt mooi schoon als je een oude tandeborstel gebruikt (of die van je pa ofsow).
 
Martijn 31-5-2002?11:03 Print reply
Posts: 10000
ik had het zo, bij de 8000 toeren viel ie uit en weer aan bij lagere toeren... bleek dat mn gasschuif niet hoog genoeg kwam...dan verzoop ie ofzo
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Steve_ZHC 31-5-2002?11:54 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: Martijn

ik had het zo, bij de 8000 toeren viel ie uit en weer aan bij lagere toeren... bleek dat mn gasschuif niet hoog genoeg kwam...dan verzoop ie ofzo


Zou hij er dan juist niet in smoren?


Ow ja, Junk, , heb je je grondplaat wel es verdraaid?
Zo nee, moet je dit maar eens proberen, en het is wel normaal denk ik, want dat heb ik ook met die 70, rijdt ik 85/90 op teller, en als ik dan 1 of 2 minuten doorrijdt in top-toeren, dan zakrt hij ook terug, alleen dan zet ik hem ff uit om af te koelen, dan blaast die weer.

[This message is edited by MT7 Racer on 31-5-2002 11:59]
 
wipe-out 31-5-2002?12:37 Print reply

Posts: 7672
Zoiets heb ik ook gehad met mijn MB. Als ik langere tijd volgas reed, viel de motor helemaal terug in toeren, en dan na 10 seconden ofzo deed hij het gewoon weer, en steeg hij weer in toeren. Ik alles van m'n brommer afgesloopt, bleek dat er een klein hoekje uit m'n membraankleppen was gebroken. Hierdoor verzoop hij dus eigenlijk de motor als je langere tijd rijd, omdat het carter niet goed werd afgesloten, en de motor dus verzoop.
 
MB50TUNED 31-5-2002?13:14 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: MT7 Racer?

Quote:
Originally posted by: Martijn

ik had het zo, bij de 8000 toeren viel ie uit en weer aan bij lagere toeren... bleek dat mn gasschuif niet hoog genoeg kwam...dan verzoop ie ofzo


Zou hij er dan juist niet in smoren?


Ow ja, Junk, , heb je je grondplaat wel es verdraaid?
Zo nee, moet je dit maar eens proberen, en het is wel normaal denk ik, want dat heb ik ook met die 70, rijdt ik 85/90 op teller, en als ik dan 1 of 2 minuten doorrijdt in top-toeren, dan zakrt hij ook terug, alleen dan zet ik hem ff uit om af te koelen, dan blaast die weer.

[This message is edited by MT7 Racer on 31-5-2002 11:59]


Is niet normaal dat die terug zakt. Ik ben ooit naar renesse gereden vanaf schiedam. Ik heb bijna heel de tijd voluit gereden (60 km met 70 polini) De verf brande van mijn homoet af, maar hij zakte geen moment terug.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
NSRacing 31-5-2002?13:38 Print reply
Posts: 88
Ik denk dat je brommer gewoon veel tewarm word. En dan loopt het vermogen truch (dus zakt hij in toeren)
 
>80cc watergekoelt>6 versnellingen>28mm keihin carbarateur>Getunede cilinder, kop, uitlaat >Topsnelheid max 135 km/u gemeten voor meerder auto\'s
Woeter 31-5-2002?13:42 Print reply

Posts: 2832
TRUCH!!!! hahahahaa

Maar dan zo snel koelt je cilinder toch niet af dat als je ff afzakt dat ie dan meteen weer afgekoeld is en weer verder blaast...

[This message is edited by Woeter TS80x on 31-5-2002 13:45]
 

Dit topic is 436 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved