Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - schoonmaken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 872 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #40704 - schoonmaken
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3559 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Luc 12-1-2007 15:43 Print reply

Posts: 3590
Als je ze wil laten verzinken kun je ze beter meteen weggooien..
(en daarbij, als je iets laat verzinken wordt het eerst in een apart bad gelegd wat roest e.d verwijderd. Het voorwerp moet wel enigzins schoon zijn van verf enzo, omdat het anders heel het bad vervuilt)

verchromen bedoel je?
 
Leen 12-1-2007 15:45 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
verzinken, komt er n laagje op, niet?
weet niet of je boutjes dan nog wel gaan passen enzo



ligt eraan hoe ze het doen, als ze gaan dippen (dus het staal gewoon in een bad vloeibaar zink domepelen) dan wle ja.

met electrolytisch verzinken komt er een laagje op van een paar µm op.


wel raar trouwens dat je zie zooi schoon aan moet leveren, normaal voordat ze gaan verzinken word het staal sowieso in een zuurbad gegooid, om de roest en verontreiniging eraf te halen.
 
me myself and I 12-1-2007 16:30 Print reply

Posts: 2222
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



ligt eraan hoe ze het doen, als ze gaan dippen (dus het staal gewoon in een bad vloeibaar zink domepelen) dan wle ja.

met electrolytisch verzinken komt er een laagje op van een paar µm op.


wel raar trouwens dat je zie zooi schoon aan moet leveren, normaal voordat ze gaan verzinken word het staal sowieso in een zuurbad gegooid, om de roest en verontreiniging eraf te halen.


je me pa kende iemand die bij een verzinkerij werkt, het spul word dan elektronisch verzinkt en hij kon het dan zo meenemen naar ze werk. en die zij dat het (redelijk) schoon aangeleverd moest worden.. weet er ook niks van.. zal wel goed wezen heb het nu in oude benzine gegooit.. kijken wat het word
 
... Boe!
Joostvdw 12-1-2007 16:32 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: me myself and I
[...]


je me pa kende iemand die bij een verzinkerij werkt, het spul word dan elektronisch verzinkt en hij kon het dan zo meenemen naar ze werk. en die zij dat het (redelijk) schoon aangeleverd moest worden.. weet er ook niks van.. zal wel goed wezen heb het nu in oude benzine gegooit.. kijken wat het word


normaal gesproken kan je het in elke vorm aanleveren, maar aangezien jou pa het voor weinig tot niks laat doen, moet je het zelf goed schoon maken en word het direct verzinkt (verzonken?) ipv eerst gereinigd en dan verzonken
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
me myself and I 12-1-2007 16:36 Print reply

Posts: 2222
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


normaal gesproken kan je het in elke vorm aanleveren, maar aangezien jou pa het voor weinig tot niks laat doen, moet je het zelf goed schoon maken en word het direct verzinkt (verzonken?) ipv eerst gereinigd en dan verzonken


zo zal het wel wezen dan
 
... Boe!
Harold 12-1-2007 16:40 Print reply

Posts: 1052
Ik ben er zelf toevallig ook mee bezig, voor een engelse motor (van dat vreemde schroefdraad soorten )
Ik wou ze eerst allemaal met een staalbolstel op een motor schoonmaken. En daarna gewoon in zo'n verf emmertje een er een fles thiner overheen gooien (ik ken iemand die dat op deze manier bij verscheidene motoren zo heeft gedaan en gaat altijd goed.)


Mischien is van die vloeibare roest oplosser ook nog wel een idee.
En zoutzuur zou ik niet doen, want dan moet je heel goed spoelen, anders is het na een uurtje nog erger veroest dan het al was. Als je het goed aan wilt pakken moet je ze eerst glasparelen.
 
honda nsr repsol 12-1-2007 17:29 Print reply

Posts: 211
thinner werkt goed ja

Dit bericht is gewijzigd door honda nsr repsol op 12-1-2007 om 17:29 uur.
 
honda nsr for ever!!!!!!!! 70 cc malossie, metrakit ,18mm!!!
-TimP- 12-1-2007 17:56 Print reply

Posts: 1836
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: me myself and I
[...]


cola werkte niet met vet, en remreiniger zit naar mijn weten alleen maar in spuitbussen. kan ik nog elk ding apart schoonmaken.

[...]

remreiniger heb je ook in gewone vloeibare troep. niet alleen in spuitbussen.
 
zxr club zx6r 2003
Christian-tsx 12-1-2007 18:03 Print reply
Posts: 856
wil dat verzinken goed dan? als je de bouten weer aandraait, gaat het zink er dan niet af? ik wil ook de org. bouten houden, dus wil het misschien ook wel keer laten doen.
 
me myself and I 12-1-2007 18:04 Print reply

Posts: 2222
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
wil dat verzinken goed dan? als je de bouten weer aandraait, gaat het zink er dan niet af? ik wil ook de org. bouten houden, dus wil het misschien ook wel keer laten doen.


jah dat gaat wel goed, het is geen verf ofzo
 
... Boe!
antonhonda 12-1-2007 18:07 Print reply

Posts: 3616
je die bouten enzo ook een nachtje in een emmer met benzine gooien, dan is het de volgen de dag er af.
dat is het simpelst en het snels.
wel met doekje ofzo drogen daar na.
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
De Schout 12-1-2007 18:24 Print reply
Posts: 5327
gewoon nieuwe boutjes kopen bij honda dealer.. kost een paar centen (1.50 a 2.50 stuk ofzo, ja ben ook beetje ori freak ) maar dan is het wel weer netjes.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Mopar 12-1-2007 18:41 Print reply

Posts: 4772
Laten verzinken, roest nooit meer.

Of koop RVS boutjes en moertjes die zitten ook allemaal in mijn brommers.
Nooit geen gezeik meer met loshalen of lelijke roestplekken.

Me hele auto zit vol met verzonken boutjes en moertjes

Kost geen zak.

Alleen wat tijd om het weg te brengen, en ff te wachten totdat het klaar is
 

Dit topic is 3559 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved