Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yamaha yz125 bj 1999

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 942 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40701 - yamaha yz125 bj 1999
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1325 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

5maurice5 12-1-2007 11:23 Print topicpost
Posts: 208
hallo

ik heb een yamaha yz 125 maar hij loop niej meer heel weinig compressie in ze 1 kun je gewoon duwen :S
ik reed op de mas en opeens liep hij niet meer stationer
en daarna deet hij hetniej meer

wat kan dat zijn

 

SavagePielk 12-1-2007 11:27 Print reply

Posts: 4562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 5maurice5
hallo

ik heb een yamaha yz 125 maar hij loop niej meer heel weinig compressie in ze 1 kun je gewoon duwen :S
ik reed op de mas en opeens liep hij niet meer stationer
en daarna deet hij hetniej meer

wat kan dat zijn




ik zou denken aan;

warmlopertje
vastlopertje
gebroken zuigerveer
 
5maurice5 12-1-2007 12:12 Print reply
Posts: 208
vastloper denk ik neij want hij wil eigelijk we starte maar je hoord de lucht er voorbij blazen

 
daanmtx 12-1-2007 12:15 Print reply

Posts: 3759
koppakking lek?

sowieso is er ergens valse lucht / kering stuk / pakking opgeblazen als je lucht eruit hoort komen.
 
Honda VFR400R
gekke henkie 12-1-2007 13:09 Print reply

Posts: 878
is de boel niet gewoon op? wanneer is voor het laatst de zuiger vervangen? moet bij zo`n ding véél vaker dan bij een brommertje weet je... (hoe vaak hangt dan weer af van hoe je ermee rijdt...)
 
Ga toch krassen!
SavagePielk 12-1-2007 13:09 Print reply

Posts: 4562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
is de boel niet gewoon op? wanneer is voor het laatst de zuiger vervangen? moet bij zo`n ding véél vaker dan bij een brommertje weet je... (hoe vaak hangt dan weer af van hoe je ermee rijdt...)



gewoon elke 10.000km ongeveer... dus ongeveer evenveel als met de brommer
 
gekke henkie 12-1-2007 13:11 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SavagePielk
[...]



gewoon elke 10.000km ongeveer... dus ongeveer evenveel als met de brommer


lijkt me niet... in wedstrijdverband gerust iedere 10 draaiuren...

Bij een crosser is de belasting van de zuiger (en de veren) wel een KLEIN beetje hoger dan bij een brommer... en als dat ding zo weinig compressie heeft, denk ik eerst aan slijtage, aangezien hij niks zegt over rare geluidjes, of vastlopers oid...

 
Ga toch krassen!
hasj volle gasj 12-1-2007 13:12 Print reply

Posts: 735
als je op een baan rijdt moet het om de 15uur
 
5maurice5 12-1-2007 13:12 Print reply
Posts: 208
maar hoe kan dat eigelijk dat opeens de koppakiing lek is :S

 
gekke henkie 12-1-2007 13:13 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 5maurice5
maar hoe kan dat eigelijk dat opeens de koppakiing lek is :S



Koppakking bestaat uit verschillende lagen, na verloop van tijd, en telkens warm-koud enzo, kunnen die lagen uitdrogen, worden ze broos en gaan ze lekken...


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hasj volle gasj
als je op een baan rijdt moet het om de 15uur


bij de profs gewoon na elke wedstrijddag... dan haal je de 15 uur nog niet eens!


Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 12-1-2007 om 13:14 uur.
 
Ga toch krassen!
5maurice5 12-1-2007 13:17 Print reply
Posts: 208
maar weet je zkeer dat het de pakking is dat hij zo weinig compressie heeft

 
geert-nsr 12-1-2007 13:17 Print reply

Posts: 6438
je hebt dus geen compressie.
controleer je zuiger en zuiger veren.
en kijk of je koppakking lek is.
zuiger heeft idd aantal draai uren en daarna is het verstandig een nieuwe te monteren omdat dan de prestaties zouden afnemen.
maar je kan er gewoon gerust veel langer mee rijden hoor. licht aan je rijstijl enzo he hoelang het meegaat is dus niet precies te zeggen hoeveel km. en bovendien heb jij denk ook geen km teller op je crosser denk..
 
5maurice5 12-1-2007 13:27 Print reply
Posts: 208
neej ik heb geen kilometerteller
maar is de cilinder is dus niej kapot ? want anders kon je ook niej meer kicken ofwel

dus het moet de pakking zijn of zuiger ?


wat kot ene zuiger voor een yamaha yz125 bj 1999

 
crossgek - Forum en Sales Moderator 12-1-2007 13:51 Print reply

Posts: 10560
denk dat je je cilinder/zuiger stuk hebt , dan kun je nog gewoon kicken maar wil hij niet aanpakken.

bij een std 125 word bij gebruik op de baan vervangen om de 15 uur voorgeschreven .

mijn prox zuiger was btw naar 12 uur al te versleten om mee door de rijden , met vertex gaat 15 uur gewoon goed .


zuiger kost btw 80/90 euro voor een prox.

vertex is iets duurder



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 12-1-2007 om 13:52 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
geert-nsr 12-1-2007 13:56 Print reply

Posts: 6438
Ik zou gewoon voor vertex gaan zeer goed betrouwbaar spul. en zal niet veel meer kosten.
je cilinder zal nog wel goed zijn als ie gewoon nog kickt.
en anders kan he hem alteid nog laten maken door er een nieuwe wand in te laten zetten.
 
koekie - Administrator 12-1-2007 13:57 Print reply

Posts: 12588
gewoon de boel ff demonteren, ( wel eerst even je KVS aftappen )
dan zie je vanzelf wat er aan de hand is.

Ik gok gewoon dat er een pakking lek is, en dat je wel een nieuw zuigertje kan gebruiken.
 
Haaks de hoek om!

Dit topic is 1325 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved