Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi senda niet gestard:s

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 765 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40697 - derbi senda niet gestard:s
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 470 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

m.vanree 11-1-2007 23:00 Print topicpost
Posts: 25
hoi ik heb een paar weken geleden een derbi senda r van voor 2000 gekocht, eerst bleek er alles in orde met te zijn maar na een paar keer te gaan rijde begon hij niet meer op toeren te komen. de laatste keer kreeg ik hem zelfs niet meer in gang. hij vonkt niet of niks, ik heb de bougie, cdi, bougiekop enz allemaal al is vervangen. heeft er iemand enig id wat het kan zijn???

alvast bedankt
maarten
 

Name of Steel 11-1-2007 23:05 Print reply

Posts: 3532
Misschien maakt ie kortsluiting, oxidatie kan ook een probleem zijn
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
chillegommer 11-1-2007 23:09 Print reply
Posts: 998
kijk is naar je ontsteking, mss is er daar iets kapot

Dit bericht is gewijzigd door chillegommer op 11-1-2007 om 23:09 uur.
 
m.vanree 11-1-2007 23:10 Print reply
Posts: 25
heb samen met een vriend speciaal zelfs de nodige elektriciteit trg gelegt maar dat was het probleem dus niet denk ik:s zou het mss kunnen dan de bobine versleten is? dat was volgens die vriend het enige nog mogelijke probleem zei hij:s
 
chillegommer 11-1-2007 23:13 Print reply
Posts: 998
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: m.vanree
heb samen met een vriend speciaal zelfs de nodige elektriciteit trg gelegt maar dat was het probleem dus niet denk ik:s zou het mss kunnen dan de bobine versleten is? dat was volgens die vriend het enige nog mogelijke probleem zei hij:s


ja zou kunne, wat heeft de vorige eigenaar ermee gedaan ?
 
m.vanree 11-1-2007 23:16 Print reply
Posts: 25
ik vermoed het vooral voor rond te toeren gebruikt maar ik denk ook wel dat er al eens met gecrost is omdat er een deuk in de uitlaatbocht zat en een aantal kappen kapot waren.
 
Valid 11-1-2007 23:19 Print reply

Posts: 658
Als er ook mee gecrost werd dan is hij misschien niet in een al te nette staat? Oxidatie bij een contactpunt ergens ofzo zou kunnen. Pak even een spanningsmeter en meet op verschillende punten in de kabelboom of er genoeg spanning op staat. Aan de hand van een stroomschema zou je dan kunnen achterhalen waar/of er een probleem in de electronica zit.
 
m.vanree 11-1-2007 23:23 Print reply
Posts: 25
neen hij was niet echt in top staat. het probleem was dat er volgens mij niet eens een spanning opzat:s
 
segeren 11-1-2007 23:25 Print reply

Posts: 376
zit de massa goed?

edit: misschien een beetje schuren oid omdat het geroest oid is

Dit bericht is gewijzigd door segeren op 11-1-2007 om 23:25 uur.
 
m.vanree 11-1-2007 23:25 Print reply
Posts: 25
hoe bedoel je de massa? mijn kennis over brommers en de moteren gaat niet echt ver ze
 
Valid 11-1-2007 23:42 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: m.vanree
hoe bedoel je de massa? mijn kennis over brommers en de moteren gaat niet echt ver ze


De plus van je accu gaat je kabelboom in en de min van je accu zit ergens op het frame vast geklemd. Dit is de massa. Het stuk frame waar de min van de accu heen loopt moet kaal zijn (dus geen verf/roest oid). Als dat stuk verroest is heeft hij dus geen massa en kan hij niet goed contact maken.

Volg even de -draad van je accu en kijk waar hij uitkomt. Dit kan je even goed schoonmaken met staalborstel/schuurpapier ofzo.
 
m.vanree 12-1-2007 17:08 Print reply
Posts: 25
heb de accu der uitgehaalf omdat hij versleten was
 

Dit topic is 470 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved